Hey,
Momenteel ben ik sinds 2006 (december) bezig aan de restauratie van een Corvette. Een groot deel van de foto's kan je hier zien welliswaar niet geordend :
http://s494.photobucket.com/albums/rr309/soldes/. De wagen is gekocht in 1995 als een import uit Arizona via speedshop. De wagen reed maar er waren toch veel mankementen aan. Olie die lekte, motor die op z'n laatste benen liep, Bubba had zich eens met de electriciteit bezig gehouden, rubbers versleten, 3x gelakt American style (laag boven laag), meters die niet meer werkten, chauffage die overal blies behalve daar waar het hoorde, versleten uitlaten, interieur uitgeleefd etc etc. Als je niet ter plaatste in de US kan gaan dan zou ik zeker geen laten overkomen tenzij je de contactpersoon ginder kent.
Ik zou ook genoeg sparen om een volledig gerestaureerde te kopen ipv 1 die rijd maar gerestaureerd moet worden. Het kost immers veeeeeel tijd en geld als je het allemaal zelf doet. Moet je het laten doen dan zou ik er zelfs nooit aan beginnen tenzij geld geen rol speelt.
Ik ben dus vanaf 95 beginnen sparen om hem te restaureren. Er zit een nieuwe crate motor in, een nieuwe overdrive boite (ipv de originele 3speed) volledig nieuwe ophanging, electronische ontsteking, nieuwe uitlaten, body volledig gestript en gelakt, chassis gestript en gelakt, rack & pinion steering, nieuw interieur, volledig nieuw remsysteem etcetcetc. Dit om het een betrouwbare wagen te maken waarin je instapten mee kunt vertrekken.
In het begin pakte ik gewoon 1 probleem per keer aan maar dat was niet al te succesvol.
Ik denk dat het momenteel nog niet echt een probleem is om O platen te krijgen ook als je deze veranderingen gedaan hebt. Ik kan mis zijn maar het komt er om neer of je ieder jaar naar de keuring wil of niet. Met O platen dus niet, maar je zit met de beperkingen zoals enkel te gebruiken voor meetings, manifestaties etc. Indien niet moet het binnen een beperkte straal rond je verblijfplaats zijn en niet s'avonds. Er zouden wel meer en meer controles hierop gebeuren. De vraag is natuurlijk kan je je er uit lullen als je ze je toch tegenhouden s'nachts met het excus ik kom van een meeting.. Misschien wel maar hoe zit het dan met de verzekering. Ik zou op zo een moment niet graag iemand omver rijden want dan denk ik dat de juridische veldslag zal beginnen. Er is ook nog een verschil tussen oldtimer verzekering en classic car verzekering met betrekking tot de tijdstippen en km’s dat je mag rijden maar vraag me niet wat.
M’n plan is sowieso om gewone platen te verkrijgen en ieder jaar naar de technische keuring te gaan. In principe is het quasie een nieuwe wagen dus technisch denk ik niet dat het een probleem kan zijn en extreem veel zal er toch niet mee gereden worden en dan ben ik sowieso van alle miserie van beperkingen van af. Zelfs met gewone platen betaal je oldtimer tax (vanaf 25 jaar)!
Qua waarde, humm, daar zou ik niet te veel op rekenen. Hetgeen ik er ingestoken heb kan ik er nooit meer uitkrijgen maar daar is het voor mij niet veel op te doen.
Veel succes met de zoektocht

Nick