USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

LPG VPI
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=90
Pagina 1 van 1

Auteur:  jschlee [ zo mei 04, 2008 20:08 ]
Berichttitel:  LPG VPI

Alhoewel sommige gas alleen gebruiken om te koken heb ik het ook in mijn truck liggen en tot zover loopt het prima. Ik heb een prins VPI systeem met kleppen smeerselsysteem. Alleen is mijn busje olie na 3.000 km al leeg. iemand toevallig ook zo`n systeem?

Afbeelding

Het busje olie voor de kleppensmering, wat nu al leeg is.

Afbeelding

Auteur:  jschlee [ zo mei 04, 2008 21:11 ]
Berichttitel: 

Haha, dat ga ik zeker doen. Ik kan alleen niet wachten tot morgen (ik ben nogal ongeduldig van aard)

Auteur:  axxel [ zo mei 04, 2008 22:44 ]
Berichttitel: 

In mijn vorige pickup had ik een prins VSI met flashlube.
Deze kon je zelf instellen hoeveel druppels per minuut.

Ik verbruikte iets van een 1 liter per 15.000km.

Alex

Auteur:  jschlee [ zo mei 04, 2008 22:58 ]
Berichttitel: 

Dat klinkt al beter dan 1 liter per 3.000 km, ik zal het wel laten weten als ik meer hoor van Prins of Extreme cars.

Is dat speciale olie, of moet er pers? een flesje van dat spul hebben?

Auteur:  jschlee [ do mei 08, 2008 12:33 ]
Berichttitel: 

Ik ben net bij de garage geweest en die van mij kun je niet instellen :( het is gekoppeld aan de computer. Ik ga bij prins kijken of ze daar iets kunnen afstellen :roll:

Auteur:  jschlee [ do mei 08, 2008 21:45 ]
Berichttitel: 

whahaha, inderaad :lol:

Auteur:  abtler [ vr mei 16, 2008 12:26 ]
Berichttitel: 

jschlee .. even offtopic!

Kun je me wat meer informatie geven over Lpi op een SRT-10 (ervaring, prijs, problemen, etc). Ik ben eens aan het kijken of dit een geschikte auto zou kunnen zijn ...

Thx

Auteur:  jschlee [ vr mei 16, 2008 20:53 ]
Berichttitel: 

Zie mijn reactie op je eerste bericht in het welkom deel van dit forum. Ik zou er ook eerst LPI in zetten maar toen hij naar de gas inbouw ging hebben ze er toch VPI ingezet. Er waren problemen met andere Vipers.

Op de meeting was er ook een truck met LPI. Ik vroeg hoe dat liep. Ik kreeg alleen maar positieve geluiden.

Alleen heb ik toch voor VPI gekozen, dat loopt gewoon goed.

Auteur:  bbro [ za mei 17, 2008 1:10 ]
Berichttitel: 

hey justin, Ik ken het verschil niet zo heel goed tussen de 3 verschillende systemen lpi/vpi en vsi. bij mij ligt er een vsi systeem in en dat rijd formidabel alleen wanneer ik even volgas weg wil dan houd hij even in maar eigenlijk doe ik dat alleen met benzine en gebruik ik het gas voor normaal rijgedrag.

Auteur:  jschlee [ za mei 17, 2008 8:51 ]
Berichttitel: 

VSI-Installatie
VSI is de afkorting van Vapour Sequential Injection, vrij vertaald "dampvormige sequenti?le injectie". Met deze ontwikkeling is er een nieuw tijdperk aangebroken op het gebied van alternatieve brandstofsystemen, zoals LPG en CNG. Het systeem werkt volledig ge?ntegreerd met het benzinemanagement van de wagen, wat als voordeel heeft dat de EOBD functie van de wagen niet be?nvloed wordt door het LPG-systeem. Door net zo als op benzine per cilinder de LPG te injecteren is er geen merkbaar verschil meer tussen het rijden op benzine of LPG. De ECM is zo ontworpen zodat deze geschikt is voor 3, 4 ,5 ,6, 8 en 10 cilinder motoren. In combinatie met een unieke software kunnen er optimale emissies en rijeigenschappen bereikt worden. De Nederlandse producent Prins Autogassystemen in Eindhoven heeft de naam VSI als merknaam geregistreerd.

LPI-Installaties
LPI is de afkorting van Liquid Propane Injection en betekent vloeibaarpropaaninjectie. De sequenti?le gasinjectie in vloeibare vorm kan gezien worden als de nieuwste generatie gassystemen (de zogenaamde vijfde generatie). Het grote voordeel van vloeibare injectie is de koelende werking van het verdampen van het gas in de cilinder. Zo ontstaat een betere vullingsgraad van de cilinders en daarmee een betere prestatie van de motor. Het nadeel is een iets hoger brandstofverbruik. Hoewel deze techniek al aan het begin van de jaren negentig bekend was, is deze techniek door detailproblemen tot op vandaag niet erg verspreid. De Nederlandse producent Vialle heeft de naam LPI als merknaam geregistreerd. Daarom noemt de firma ICOM deze techniek JTG.

VPI is een tikfoutje dat had VSI moeten zijn :roll:

De dealer waar ik heen ging had problemen met twee Vipers die op LPI liepen. Hij had diverse op VSI lopen waar geen problemen mee waren. Dus heb ik op het laatste nippertje voor VSI gekozen. Bij mij houd hij niet in, ik heb alle vermogen op gas.

Dit is een probleem wat ik bij LPI vaak hoor :

maar als ik de wagen wil starten duurt het 5 - 10 seconden eer dat hij aanslaat

Auteur:  moparmuscle69 [ wo jun 11, 2008 12:20 ]
Berichttitel: 

Weet iemand een goed adres voor het inbouwen van deze systemen in de randstad???

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/