USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Ram 2010 - 2011
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=9158
Pagina 1 van 1

Auteur:  Lowie [ vr nov 12, 2010 21:57 ]
Berichttitel:  Ram 2010 - 2011

8)
Het is bijna zover.
Eén van de volgende dagen wil ik een nieuwe Ram 1500 Hemi bestellen maar ik zit nog met enkele vragen en om een objectief antwoord te vinden stel ik de vragen graag via dit forum.
Kent iemand het verschil tussen het model 2010 en het model 2011 ?
Model 2011 zou iets anders zijn.
Heeft iemand ervaring met de as-ratio 3.55 ?
Met asratio 3.55 maakt de motor minder toeren en is hij zuiniger, maar een Dodge handelaar zei me vandaag dat dit af te raden is als je een aanhangwagen trekt.
Zou slecht zijn voor de versnellingsbak ?
Mogelijk een verkoopsargument, omdat een Dodge met 3.55 asratio bijna nergens in voorraad staat.
Volgens mij moet een Dodge V8 met de snelle (3.55)-achteras probleemloos een aanhangwagen van 1.500.-kg. kunnen trekken.
Heeft iemand ervaring met USA-car import in Amsterdam? Zij willen bestellen wat ik graag heb en geven de beste condities.

Vriendelijke groeten,

Lowie

Auteur:  DodgeRammer09 [ vr nov 12, 2010 23:57 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

zit weinig op geen verschil op dacht ik lowie

enkel in het schermpje op je dashboard zou er een optie of twee meer in staan, waaronder de bandendruk en nog iets maar weet niet meer wat, sorry... alleszins niets belangrijk of grote veranderingen. dacht enkel dat de oranje reflector van de voorlichten nu onderaan zit ipv op de zijkant zoals bij mij...

ivm die as, geen idee, weet zelfs niet welke ik heb en heb ook nog geen zware gewichten getrokken maar zal zeker geen probleem zijn hoor en er staat zelfs een tow/haul knopje die je kan aanzetten waardoor hij zen grootste versnelling niet neemt en dus meer toeren draait om makkelijker te kunnen trekken...

Auteur:  texas boy [ za nov 13, 2010 2:48 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

De neus is anders geworden

my 2010

Afbeelding


en trekvermogen verhaal is wat onzin, elke RAM1500 Hemi truck kan moeiteloos 1500 kg trekken

Auteur:  qc1500 [ za nov 13, 2010 12:43 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

Gewoon ff op de dodge site kijken,
ik vind de longhorn superdik
http://www.dodge.com/en/2011/longhorn/

Auteur:  T-Bob [ za nov 13, 2010 13:27 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

En ga voor een laramie dan heb je de compleetste, ja de longhorn als je die te pakken kan krijgen die vindt ik persoonlijk het mooist en dan in het zwart een echte CowboyTruck http://www.egmcartech.com/2010/09/23/20 ... clusivity/
En natuurlijk de Crewcab achterin is die heel erg ruim.
Ikzelf wou er een met de 3.92 achteras ze zeggen voor het trekken hoe hoger hoe beter, weet er eigelijk niet zoveel vanaf was een gevoels kwestie en is ook eigelijk een optie want standaard is hij uitgevoert met 3.55. :wink:
We zijn benieuwd naar jou keus :roll:

Auteur:  texas boy [ do dec 16, 2010 1:13 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

Op

http://www.dodge.com/en/2011/longhorn/

staan nieuwe pics en gelijk op wat apps voor iPhone of Androïd

Auteur:  HollandBlower [ do dec 16, 2010 7:33 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

Altijd kiezen voor de 3.92 achteras.
Deze heeft standaard een sper vanaf fabriek.
Qua toeren hebben we het over misschien 100 rpm in de hoogste versnelling.
Zal op jaar basis 10 liter brandstof besparen, gaat nergens over.
Als je een zuinige auto zoekt moet je prius kopen ofzo... :roll:

Ook zal de kortere achteras met stop en go rijden in de stad en binnendoor gunstiger zijn dan een langere overbrenging.

Auteur:  frozone [ do dec 16, 2010 9:46 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

Die Longhorn editie is wel erg gaaf van binnen en buiten. :bounce: :bounce:

Auteur:  Dodgedriver2010 [ do dec 16, 2010 15:18 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

Ik ben er zelf niet zo'n fan van... tja smaken verschillen !

Auteur:  Hennie [ do dec 16, 2010 20:55 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

3.55 zou ook voldoende zijn hoor om een aanhanger te trekken, maar met een 3.92 ben je gewoon wat vlotter uit de startblokken en reageerd ie wat vlotter.
Het voordeel zit hem in het feit, dat, doordat je wat meer toeren draait, de bak eerder in zijn goede koppel bereik komt en derhalve minder slip heeft en dus minder warmte genereerd en daardoor langer mee gaat, want warmte is vijand nummer 1 van een automaten bak.

Hennie

Auteur:  torque monster [ do dec 16, 2010 22:11 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

cummins diesel.
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegggggggggggggggggggggggggaaaaaaaaa koppel.

Auteur:  bennyke [ do dec 16, 2010 22:23 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

heb er geen balle verstand van,, :? :? Maar MOOOOOOOI ISIE WEL Zo'n longhorn behalve die opbergvakke in de spatborde vind ik wa minder :mrgreen: :mrgreen:

Auteur:  Hennie [ do dec 16, 2010 22:35 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

daar kun je je bier in koud houden!

Hennie

Auteur:  NickJ [ za dec 18, 2010 19:06 ]
Berichttitel:  Re: Ram 2010 - 2011

dat zal het zo ongeveer zijn. (nieuwe types & electrisch wegklappende spiegels & andere navi software)

2011 Ram 1500: The Ramiest of Rams, the Ram pickup truck is not substantially changed for 2011 (it was all-new not long ago, remember). There are a couple of new trim levels. One is the Outdoorsman, which combines trailer towing upgrades with off-road hardware to create a Ram that's equipped for hunting and fishing right off the lot. It replaces the TRX4 trim level. Ram has also introduced the Laramie Longhorn edition, which is the cowboy-fanciest pickup you ever did see. It's got two-tone exterior paint, many badges, leather seats with cowboy-filigree detailing and seatback pockets that look something like saddlebags. Intended to compete with Ford's King Ranch F-150, the Longhorn also comes with a very long list of standard equipment. Ram 1500s can be had in two new colors, Hunter Green and Deep Cherry Red, and are offered with a new Garmin navigation system and power folding mirrors.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/