ik heb net met iemand aan de telefoon gehangen hho installaties (waterstofgas) installeerd.
er zijn een aantal dingen die belangrijk zijn om het rendabel te maken.
de brandstof waar je op rijd:
bij benzine is een rendament te behalen van 35% max.
en bij lpg is dat al aanzienlijk lager (25% max)
bij diesel is een randament te halen van (weet het niet meer zeker) 20%
heb je een americaans systeem (volgens de americaanse eissen).
dan gaat er zoveel HHO door het blok heen dat er bij de sonde in de uitlaat te veel zuurstof overblijft
dus dat de computer denkt dat de verbranding te schraal is en dat er dus veel meer brandstof in het
blok gespoten gaat worden waardoor hij dus duurder gaat lopen.
die systemen hanteren per liter motor inhoud een halve liter waterstofgas per minuut.
ook bij andere systemen, als de meetwaarden van de uilaatsensor niet aangepast worden gaat de motor
duurder lopen omdat er meer zuurstof overblijft na de verbranding (dus gaat er weer meer brandstof ingespoten worden).
de bedoeling is het vinden van het beste mengsel voor jou motor dus niet te veel en niet te weinig HHO toevoegen aan de
normale brandstof want alleen bij het juiste mengsel heb je besparing.
ik heb dit niet uit ervaring maar misschien wil ik het toch wel gaan proberen.
alle informatie heb ik van een bedrijf hier uit de buurt die systemen inbouwd.
wat denken jullie er van
