Ik moet het toch maar even in een apart topicje vragen. Ik heb een '92 Dakota voor de deur staan die me iets wil vertellen, maar ik heb geen flauw idee wat. Ik heb al in het OBD topic gekeken, maar
HemiBee schreef:
94-96 Ram modellen hebben het obd-1 systeem en kun je via het contact en het check engine lampje uitlezen.. Via een repair manual of via internet kun je die foutcode dan ontcijferen en weet je wat het probleem is.. Vanaf eind 1996 zit er in de rams de obd-2 connector en daarvoor heb je dus een scan tool nodig.. Of je die nog steeds via het check engine lampje kunt uitlezen weet ik niet..
ik heb dus nog net weer een oudere. Check engine heb ik al gevonden voor ik me hier op dit forum aanmeldde en dan geeft ie weer wat anders aan, waar het mij om gaat is dat de lampjes
knipperen als ik 'm gewoon op contact zet.
Geen idee waar het vandaan komt, geen idee wat het betekent. Het zou me geruster stellen als ze het niet doen, dus ik ben me een breuk aan het zoeken. Ergens moet iemand toch verstand hebben van deze zaken, zou je denken.
Toen ik de auto kocht brandden de lampjes continu (ook niet goed zou ik denken, maar oke), poosje later kwam het geknipper. Haal de accu los en het is weg, dan branden ze weer continu... een poosje. En dan komt het weer terug. Inmiddels heb ik wel een ander knipperpatroon, maar dat is nog steeds irritant.
Dus, beste kenners, wie biedt.....?