Het is nu do jun 26, 2025 2:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 11:41 
Trucker

Vorig jaar nieuwe EBC schijven en EBC blokjes gezet en toen al gezien dat dit probleem zich voordeed(verdere uitleg onderaan)en de laatste weken begon hij terug lichtjes te schudden bij het remmen.Gisteren nagekeken en ja hoor weeral hetzelfde.
Het gat in de remklauw waar de rubber doorzit met daarin het geleidingsbuisje(buisje glijd bij remmen heen en weer in rubber)zat terug vast,reden:roest in het gat in de remklauw,roest zet uit en dit drukte op de rubber dat op zijn beurt drukte op de geleidingsbuis die vast kwam te zitten met als algemeen gevolg dat de remblokjes niet mooi los kwamen van de remschijf.Nu had ik de vorige keer het gat waar de roest inzat al met een vijl uitgevijld maar naar mijn inziens was dat niet de goede oplossing omdat je met een vijl niet echt mooi het gat kan uitwerken zoals je met een boor zou doen.Eigen fout mischien :oops:
Ik ga gelijk maar andere(gereviseerde van Cardoen zullen het worden)bestellen.

Hier zie je het gat waar de rubber normaal in zit(onduidelijke foto)
Afbeelding

Links het gat duidelijker en rechts met de rubber nog gemonteerd en je kan voorstellen wat er gebeurd als er roest tussen de rubber en remklauwgat komt
Afbeelding

Rubber nog gemonteerd met geleidingsbuisje(buisje moet normaal soepel heen en weer in rubber kunnen bewegen)
Afbeelding

Duidelijk op de rubber te zien waar de roest gedrukt heeft
Afbeelding

MAG IK NU ZELF EERLIJK ZIJN EN ZEGGEN DAT DIT MAAR EEN LULLIGE COMBINATIE IS FABRIEKSUIT GELEVERD.

Nog 1 opmerking waar ik helaas geen foto's van heb,de EBCblokjes stonden ong. 3mm rond ondanks het feit dat het ijzer waar de remvoering opzit toch ong. 5mm dik is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 13:03 
Trucker

dat systeem bestaat al jaren op verschillende merken en geeft telkens problemen.Enige oplossing volgens mij is goed voorzien van kopervet, anders staat het binnen de 6 maand terug vastgeroest.

www denbiechtstoel.be

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]