Een cherrybomb is een open dubbelwandig stuk pijp met glasvezel er tussen enwaarvan de binnenste pijp geperforeerd is.
Als ik het mij goed herinner is dat vroeger in de 50er jaren uitgevonden voor de racerij, en werden daarmee enkele seconden gewonnen
in de ronde tijden.
Maar een W200 heeft de airodynamica van een bus hok dus voor de snelheid heb je geen cherrybomb nodig, maar!
Het is een goedkope demper die als je er van houd een zware brul uit je uitlaat laat komen!
En je kunt de brul enigszins beinvloeden, hoe verder hij naar achter zit hoe zwaarder de brul.
Ik had 2 apparte pijpen tot voor de achteras zonder balance pijp met cherrybombs en meteen daar achter 2, 90 graden bochten richting asfalt.
Dat gaf een mooie zware roffel.

Nu heb ik nog 1 zoals hierboven beschreven pijp, en maakt een bescheiden geluid, wat heftiger word als je het gaspedaal dieper intrapt.
Een balance pijp of x pipe zorgt voor een betere flow dus prestatie, maar dat zul je niet voelen/merken met een 318 blok in een 4X4 van minimaal 2200Kg.