Het is nu ma jun 23, 2025 18:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2015 23:26 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jun 01, 2010 19:15
Berichten: 85
Woonplaats: veghel vorstenbosch
ik heb een chevy vortec blok met injectie uit 99
Ik wil hier graag weer een carburateur blok van maken maar het manifold past niet en heb gelezen dat de kopen niet zo goed zijn als de oude koppen als je ermee op gas gaat rijden.
Mijn vraag is dus kan ik de oude kopen gewoon op dat nieuw type blok zetten?
Past dit of zijn daar aanpassingen voor nodig?
Als dit past kan ik het intake er namelijk wel op krijgen.


Alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 20:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Presies durf ik het niet te zeggen, wel moet je als je he doet wel goed kijken naar de verbrandings ruimte want je wil niet met een kopwissel een heel laag of juist heel hoog compresie verhouding overhouden.
Maar waarom terug naar zon oud ineffiecient brandstof systeem ?

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 20:13 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jun 01, 2010 19:15
Berichten: 85
Woonplaats: veghel vorstenbosch
Oké dus het is wel mogelijk?
Maar het zijn allebei 5,7 liters dus dan lijkt mij de verbrandingsruimte wel hetzelfde toch?
Ik wil mijn carb houden omdat ik dat makelijker vind en een hekel aan electrichitijd heb
Plus wil het graag oud houden op de manier hoe het vroeger was of het moet makkelijk te maken zijn met injectie maar de koppen lijken mij nie super om op gas te rijden dat is ook een puntje.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 20:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
De verbrandingsruimte verschilt per kop, dus wel de kopnummers Googelen voor de compressie berekening, ook afhankelijk met wat voor zuigers je nu hebt, flat of dish bv.
Maar of het kan weet ik niet, ik zit meer in de big blocks en ben al een tijdje uit de smallblocks.

De oude big blocks doen het goed met Vortec koppen qua verbranding en de flow, en de eind jaren 90 big blocks kunnen ook gewoon oude jaren 70 koppen hebben.
Zelf heb ik een 1996 454 met universele aftermarket Edelbrock koppen.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2015 21:22 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jun 01, 2010 19:15
Berichten: 85
Woonplaats: veghel vorstenbosch
Okey duidelijk bedankt voor de snelle reactie dan ga ik de kopnummers Google.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling