Het is nu di mei 20, 2025 1:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 14:48 
Truck forum Junky

ik heb het al meer gezegt hier van chevy's heb ik geen verstand :D wel een veertje dus :oops: weer wat geleerd :!: nou ja wat je al zegt alex hij zou dus altijd (onbelast) op de uiterste stand moeten staan :!: ik zag gino zaterdag en ik zij al ik moet een keer langs komen ,maar gvd waneer :!: vergelijk straks maar eens een nieuwe lifter met een oude meschien wordt je daar wijzer van :dontknow:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 23:04 
Heavy Trucker

Caprice89 schreef:
En? Hoe staat het nu met deze (voor mij ;) ) zeer bekende truck?

Vandaag de koppen opgehaald, die zien er weer als nieuw uit. Morgen nieuwe lifters en wat klein spul ophalen.
Ik dacht hem van het weekend wel weer aan het rijden te hebben, mits ik nog ergens nieuwe bouten voor het uitlaatspruitstuk kan scoren.

hemiram schreef:
ik heb het al meer gezegt hier van chevy's heb ik geen verstand :D wel een veertje dus :oops: weer wat geleerd :!: nou ja wat je al zegt alex hij zou dus altijd (onbelast) op de uiterste stand moeten staan :!: ik zag gino zaterdag en ik zij al ik moet een keer langs komen ,maar gvd waneer :!: vergelijk straks maar eens een nieuwe lifter met een oude meschien wordt je daar wijzer van :dontknow:

Ik denk er maar niet meer over na, ik zet er nieuwe lifters in.
Ik had Zaterdag ook even willen komen kijken maar ik kwan tijd tekort, het was wel een geslaagde 1e meeting als ik de fotos zo zie.

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 19:00 
Heavy Trucker

De gereviseerde koppen. Bij alle kleppen LPG zittingen erin en alle inlaatkleppen vernieuwd. De uitlaatkleppen zijn hergebruikt.
Leuk discussieonderwerp: alle inlaatkleppen en zittingen naar de haaien door het rijden op LPG en de uitlaatkleppen gewoon nog goed

Afbeelding

Afbeelding

Nu dacht ik dit weekend het zaakje lekker op te bouwen maar nu begon ik te twijfelen aan de nieuwe lifters.
Het asje zit geborgd met een clipje en het onderste geslepen deel is langer.

Afbeelding

Ook zit het gaatje 90 graden verdraaid, niet erg maar alles bij elkaar te veel twijfel

Afbeelding

Andere lifters zijn besteld maar daar moet ik 1,5 week op wachten :cry:
Ik begin hem onderhand wel te missen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 19:15 
Trucker

Alex, Better save than sorry, zoals ze in België zeggen :D Je moet er zeker van zijn dattie na montage voorlopig niet/nooit meer uitmekaar hoeft.
Maar de kopjes zien er weer mooi uit. Inderdaad een leuke discussie: komt de overmatige slijtage door het schrale mengsel van LPG en lucht, het gebrek aan lood(vervanger) of de (te) hoge temperatuur en het gebrek aan koeling van de kleppen door het verdampen van benzine. En waarom alleen de inlaat...

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 19:36 
Trucker

kan dit misschien komen door dat de inlaatkleppen meer met warmte wisselingen te maken hebben?
koude brandstof/lucht mengsel er langs. klep dicht. ontbranding warmt op.
etc etc
uitlaatklep alleen warme als het er uitgaat?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 20:02 
Heavy Trucker

Dat het hemd van je lifters langer zijn maakt niet uit; je smeeroliegaatje zit op de juiste plek en de oliekamer in de zijkant van de lifter match ook. Ik trok mijn lifters uit mijn blok en bij de een zat het gaatje links en de ander rechts!! bij nader onderzoek bleek dat Ford gewoon een lange boring door het hele blok heeft gemaakt en de olie stroomt gewoon om iedere lifter heen; waar ie het dan op pikt doet niet terzake. Dat lange hemd geeft overigens wel meer steun in het blok; de levensduur van de passing in het blok wordt erdoor verlengd.

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 21:52 
Truck forum Junky

hey alex gelijk heb je bij twijfel niet doen ,je weet wat voor werk het is als je straks op nieuw zou moeten beginnen :!: ik heb vandaag een mercedes 6 cil de kleppen gesteld (iederen 6000klm) en de inlaat staan allemaal goed en de uitlaat allemaal veel te strak en zo is eigenlijk altijd :!: dat jou inlaat kleppen verbrand zijn zou best wel eens aan een te arm mengels gelegen kunnen hebben alex :D dus straks uitlaat gassen meten en die gas kraan goed open jonge :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 21:52 
Heavy Trucker

Ton van der Sluijs schreef:
Dat het hemd van je lifters langer zijn maakt niet uit; je smeeroliegaatje zit op de juiste plek en de oliekamer in de zijkant van de lifter match ook. Ik trok mijn lifters uit mijn blok en bij de een zat het gaatje links en de ander rechts!! bij nader onderzoek bleek dat Ford gewoon een lange boring door het hele blok heeft gemaakt en de olie stroomt gewoon om iedere lifter heen; waar ie het dan op pikt doet niet terzake. Dat lange hemd geeft overigens wel meer steun in het blok; de levensduur van de passing in het blok wordt erdoor verlengd.

De grootste zorg kreeg ik toen ik het borgclipje zag, dat staat me niet aan. Op de rol stond overigens wel SKF :!:
Wat vind jij van zo'n borgclipje Ton :?:
Bij dit blok zit ook een boring van voor naar achter en de orginele lifters zaten er ook verschillend (gaatje links - rechts) maar de nieuwe lifters moet ik plaatsen met het gaatje naar boven (richting inlaat) of naar beneden (uitlaat) maar inderdaad niet zo belangrijk omdat er overal olie omheen stroomt.
Als die borgclipjes er niet in hadden gezeten dan hadden de lifters er al in gezeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 22:16 
Heavy Trucker

hemiram schreef:
hey alex gelijk heb je bij twijfel niet doen ,je weet wat voor werk het is als je straks op nieuw zou moeten beginnen :!: ik heb vandaag een mercedes 6 cil de kleppen gesteld (iederen 6000klm) en de inlaat staan allemaal goed en de uitlaat allemaal veel te strak en zo is eigenlijk altijd :!: dat jou inlaat kleppen verbrand zijn zou best wel eens aan een te arm mengels gelegen kunnen hebben alex :D dus straks uitlaat gassen meten en die gas kraan goed open jonge :D

Ik heb het hier al eens met de lpg-boer over gehad (als hij het liegt, lieg ik het ook :D ) en een te arm mengsel is bijna niet mogelijk omdat het een volgsysteem is.
Aan de hand van de lambdasensoren wordt er bijgeregeld. Wat wel eens voor kan komen is bij hoge toeren te arm en dan moeten er grotere gasinjectoren op.
Ik laat hem wel meten als ie weer loopt want met die frisse kleppen is het misschien wel allemaal van slag, die verrekte elektronica. En als ik er dan toch ben ga ik er gewoon weer over zeuren of ie echt nie rijker kan :D :D

Ik zou denken dat GM alleen de uitlaatklepzittingen van een beter (duurder) materiaal maakt dan de inlaatzittingen omdat de uitlaat zwaarder belast wordt. Als we nu op LPG gaan rijden mis je de afzetting van de loodvervanger op de kleprand waardoor er geen demping is en een slechtere warmteoverdracht. Ik zit het ook maar ter plekke te verzinnen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 22:25 
Truck forum Junky

alex2 schreef:
hemiram schreef:

Ik heb het hier al eens met de lpg-boer over gehad (als hij het liegt, lieg ik het ook :D ) en een te arm mengsel is bijna niet mogelijk omdat het een volgsysteem is.
Aan de hand van de lambdasensoren wordt er bijgeregeld. Wat wel eens voor kan komen is bij hoge toeren te arm en dan moeten er grotere gasinjectoren op.
Ik laat hem wel meten als ie weer loopt want met die frisse kleppen is het misschien wel allemaal van slag, die verrekte elektronica. En als ik er dan toch ben ga ik er gewoon weer over zeuren of ie echt nie rijker kan :D :D

Ik zou denken dat GM alleen de uitlaatklepzittingen van een beter (duurder) materiaal maakt dan de inlaatzittingen omdat de uitlaat zwaarder belast wordt. Als we nu op LPG gaan rijden mis je de afzetting van de loodvervanger op de kleprand waardoor er geen demping is en een slechtere warmteoverdracht. Ik zit het ook maar ter plekke te verzinnen :D

oke maar te arm bij hoge toeren is ook te arm wanne alex :mrgreen: wat jij hier boven typte klinkt ook logies trouwens :!: :!: meschien zullen we het wel nooit zeker weten alex :D suc6 met de voortzeting t komt goed :thumbright:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 22:31 
Heavy Trucker

hoge toeren ken ik nie Peer, 3000rpm is meer dan genoeg :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 22:41 
Truck forum Junky

alex2 schreef:
hoge toeren ken ik nie Peer, 3000rpm is meer dan genoeg :D

nee das waar ik trouwens ook nie :!: maar je bent niet de eerste eigenaar alex :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 19:50 
Trucker

Ik ken de eerste (NL) eigenaar en die presteerde om er 1 op 10 mee te rijden: kwam niet boven 2500 tpm uit. En alles op benzine.
Ik ben de tweede (NL) eigenaar en ik heb het gas er in laten bouwen, nooit koud op toeren gejaagd en alleen met beleid 'm op z'n staart getrapt.
Alex is de 3e (NL) eigenaar en ik meen te weten dat hij op een verantwoorde manier met de techniek omgaat.
Ik hou het op te zacht materiaal voor gas en het gebrek aan lood(vervanger).

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 20:47 
Heavy Trucker

Caprice89 schreef:
Ik ken de eerste (NL) eigenaar en die presteerde om er 1 op 10 mee te rijden: kwam niet boven 2500 tpm uit. En alles op benzine.
Ik ben de tweede (NL) eigenaar en ik heb het gas er in laten bouwen, nooit koud op toeren gejaagd en alleen met beleid 'm op z'n staart getrapt.
Alex is de 3e (NL) eigenaar en ik meen te weten dat hij op een verantwoorde manier met de techniek omgaat.
Ik hou het op te zacht materiaal voor gas en het gebrek aan lood(vervanger).

Hij heeft het ook ruim 1 ton uitgehouden op gas en dat wil wel wat zeggen. Deze vortec's staan er om bekend dat ze er niet tegen kunnen. Ik hoor verhalen dat ze de koppen al na 25.000km naar de gvd hebben. Daarom is de reparatie ook zeer de moeite waard, de truck is in zeer goede conditie en met de gereviseerde koppen draaien we er weer een paar ton bij :D :D
Doordat ik het zelf doe kan ik alles goed inspecteren en ik heb er 100% vertrouwen in dat ie die paar ton ook zonder grote problemen gaat halen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 21:25 
Heavy Trucker

eindelijk weer begonnen met opbouwen.

Afbeelding

Ik dacht een luxe stuk gereedschap te hebben maar het is niet alles.
Deze momentsleutel kan ook de hoekverdraaiing meten maar dit is dus niet betrouwbaar :(
Omdat ik al aan het ding twijfelde had ik bouten gemarkeerd dus het is toch wel goed gekomen.
Wel kun je met de sleutel zien dat het moment onderling flink varieerd, het grootste gemeten verschil is 28Nm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat er deze rotzooi er ook weer op moet, het zag er net zo netjes uit.

Afbeelding

Helaas de komende week weinig tijd, maar het volgende weekend zal hij wel weer lopen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]