hemiram schreef:
hey alex gelijk heb je bij twijfel niet doen ,je weet wat voor werk het is als je straks op nieuw zou moeten beginnen

ik heb vandaag een mercedes 6 cil de kleppen gesteld (iederen 6000klm) en de inlaat staan allemaal goed en de uitlaat allemaal veel te strak en zo is eigenlijk altijd

dat jou inlaat kleppen verbrand zijn zou best wel eens aan een te arm mengels gelegen kunnen hebben alex

dus straks uitlaat gassen meten en die gas kraan goed open jonge

Ik heb het hier al eens met de lpg-boer over gehad (als hij het liegt, lieg ik het ook

) en een te arm mengsel is bijna niet mogelijk omdat het een volgsysteem is.
Aan de hand van de lambdasensoren wordt er bijgeregeld. Wat wel eens voor kan komen is bij hoge toeren te arm en dan moeten er grotere gasinjectoren op.
Ik laat hem wel meten als ie weer loopt want met die frisse kleppen is het misschien wel allemaal van slag, die verrekte elektronica. En als ik er dan toch ben ga ik er gewoon weer over zeuren of ie echt nie rijker kan
Ik zou denken dat GM alleen de uitlaatklepzittingen van een beter (duurder) materiaal maakt dan de inlaatzittingen omdat de uitlaat zwaarder belast wordt. Als we nu op LPG gaan rijden mis je de afzetting van de loodvervanger op de kleprand waardoor er geen demping is en een slechtere warmteoverdracht. Ik zit het ook maar ter plekke te verzinnen