Het is nu ma jun 17, 2024 5:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 27, 2013 22:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Pomp draait inderdaad gewoon door tijdens het rijden op lpg. Wat vaak voor komt, is dat de pomp te warm wordt doordat er te weinig benzine in de tank zit. Het zou verder niet uit moeten maken of je dus op benzine of op lpg rijdt.
Lijkt er dus op dat het aan de rubbers van de pomp ligt, maar dan zou dit zoals Peer al aangeeft een bekend probleem moeten zijn en ook voor komen bij auto's die alleen op benzine rijden.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 27, 2013 23:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 18:45
Berichten: 55
Woonplaats: Stein (LB)
dat was ook onze gedachte van die problemen bij wagens die alleen benzine rijden.

Ook wanneer het ''slechte'' benzine zou zijn, dan zou half zuid limburg daar last van moeten hebben, want er tanken veel mensen die zelfde benzine.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 27, 2013 23:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Ik tank ALTIJD bij Lukoil, dat heette tot voor enkele jaren JET, en daarvoor SECA... Ik tank al 20 jaar bij die pomp, zonder ooit een enkel probleem, ook mijn ouders tanken er nog langer, ook steeds zonder probs.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 27, 2013 23:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 18:45
Berichten: 55
Woonplaats: Stein (LB)
Hey Monster,

Dat is ook de reden dat ik me niet kan voorstellen dat het daar aan ligt.
Vroeger heb ik wel eens getankt bij Ostank (was zo een turks ding) maar dat is dus wel serieus merkbaar rommel!
Mijn eigen wagentje is een injectie en die gaat stotteren en valt zelfs uit als je aan een stoplicht staat als ik daar tank, zelfs 95 en 98 maakt geen verschil.

Maar goed, lukoil zijn ze zo best tevreden over, dus het moet wel ergens anders aan liggen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 27, 2013 23:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 04, 2012 19:08
Berichten: 140
Woonplaats: Hoogezand
het zal een beetje een combinatie zijn van verschillende dingen. ik kan je wel vertellen dat stukke benzinepompen vaker voorkomt met lpg g3 installaties.

hoelang heb je je benzine in je tank? tank je hem elke keer vol of steeds maar 10 liter ofzo. wij raden bij ons op het werk aan (volvo) om de tank niet te vol te doen zodat je altijd relatief "verse" benzine hebt.

in de ergeste gevallen modificeren we de auto zodat de benzinepomp uitgaat zodra de auto op gas gaat lopen.

_________________
Christiaan
Dodge W200 "Bonnie"
5.9 Magnum
Dana 60/70 4.56
37" Hummers


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 8:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 18:45
Berichten: 55
Woonplaats: Stein (LB)
Hey hey,

meestal tanken we eens op de 2 maanden ongeveer 25 liter. Dan geeft de meter aan dat we moeten tanken en hebben we ongeveer een kwart tank.

Overigens valt me wel op dat de adviezen ook hier steeds verder uit elkaar lopen.
maar er moet toch ergens een duidelijk fout zitten, lijkt me. Je kunt niet ieder jaar je pomp kapot hebben, dan moet er dus ergens wel iets goed mis zijn lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 9:08 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
jowipaulissen schreef:
Hey hey,

meestal tanken we eens op de 2 maanden ongeveer 25 liter. Dan geeft de meter aan dat we moeten tanken en hebben we ongeveer een kwart tank.

Overigens valt me wel op dat de adviezen ook hier steeds verder uit elkaar lopen.
maar er moet toch ergens een duidelijk fout zitten, lijkt me. Je kunt niet ieder jaar je pomp kapot hebben, dan moet er dus ergens wel iets goed mis zijn lijkt me.


als u een kwart tank heeft na het tanken ,dan is die leeg bij het tanken
rubber van de pomp zal te warm komen zeker
ik rij altijd met een halve tank en vul bij kwarttank

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 9:48 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
De pomp ligt op het laagste punt in de tank , dus ook al rij je met minimaal benzine koelt hij nog. Ik rij regelmatig met het waarschuwings lampjes aan en al vijf jaar met deze truck (benzinepomp) en ik heb het met het model na 2002 ook nog nooit mee gemaakt :!: je zou je tank een keertje kunnen spoelen , dus gewoon er onderuit halen :!: owja kun je je tank afsluiten , Meschien zijn ze in de buurt jaloers :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 10:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 18:45
Berichten: 55
Woonplaats: Stein (LB)
De tank is altijd afgesloten! haha, jaloezie zit hier wel maar niet zo extreem! (gelukkig)

Overigens is de tank ook al twee keer voledig schoon gemaakt bij het vervangen van de pomp.
Deze keer zat er nauwelijks vuil in de tank. dat konden ze nu mooi controleren omdat hij vroig jaar ook was schoon gemaakt.

Overigens, misschien een leuk detail.
Ik vind zelf dat na mate de tijd verstrijkt je merkt dat de auto steeds wat langer nodig heeft om aan te slaan.
Nu met de nieuwe pomp is het even aan de sleutel komen en hij gooit de motor nog niet 1 keer rond voor hij loopt.
Net voor het vervangen van de pomp gooide hij de motor wel een keer of 4 rond voor deze aan sloeg, dus je merkt wel iets van een geleidelijk aan slechter worden van de pomp.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 10:53 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Brandstof filters ook vervangen ????

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 10:58 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Ik vraag me alsnog af of het slecht is voor je auto, starten op LPG. De oudjes met impco etc doen dat ook gewoon. Wellicht kun je het makkelijk proberen, die computer is zo voor de gek gehouden toch?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 11:35 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik heb landi en kan hem (doormiddel van een foefje) alleen warm op benzine starten :!: ik zou ook niet willen dat hij koud op gas starten , slecht voor de benzine injectors :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 11:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 18:45
Berichten: 55
Woonplaats: Stein (LB)
Filters zijn ook vervangen ja.

Koud starten op gas schijnt inderdaad niet goed te zijn voor het injectie systeem.
De oudjes starten inderdaad op gas, maar die hebben een carburateur, en dan nog moet ik zeggen dat bij mijn oude groene pick-up (van de foto hiernaast) starten op benzine veel lekkerder verloopt dan starten op gas.
Dan heeft hij een behoorlijke tijd nodig en dat vind de startmotor weer niet zo fraai.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 12:40 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Waarom zou koud starten op LPG slecht zijn voor de benzine-injectors?

Doel je dan op het feit dat die nooooit meer gebruikt worden en daardoor uitdrogen? Opzich een prima optie, in plaats van x00 euro uit te geven aan nieuwe benzinepompen ieder jaar? Dan rijdt ie maar niet meer op benzine, toch?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 12:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Bij de plaatsing van 1 van mijn gasinstallaties wist die gasman me te zeggen dat er minstens 20 liter benzine in de tank moet blijven om de benzinepomp te koelen. (dan was bij een BMW)
Ik kan me voorstellen dat bij eventuele andere pompen er meer benzine nodig is.
Ergens in het benzineleidingwerk zal er ook een overdrukventiel zitten. Dit zorgt ervoor dat (uiteraard) de druk niet te hoog oploopt en er steeds een flow van benzine is.
Indien dit ventiel zou stuk zijn zou het kunnen dat er geen benzine meer rondgepompt wordt en de pomp kan stukdraaien. Afbeelding

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling