USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Goedkeuring gordels
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=578
Pagina 3 van 3

Auteur:  DutchYellowRam [ di okt 21, 2008 23:18 ]
Berichttitel:  Re: Goedkeuring gordels

Gefeliciteerd :wav:


Wat een klote regels hebben jullie

Auteur:  FOR FUN [ za dec 27, 2008 19:18 ]
Berichttitel:  Re: Goedkeuring gordels

Na mijn aanschaf van tweedehands Ram,vande week mijn schoonbroer(zwager)naar de keuring gestuurd om,daar het hier om inschrijving van lichte vracht gaat,de verplichte weging af te handelen.De vorige eigenaar had deze wagen zelf gehomologeerd en deze laten zetten op 3+1 om geen problemen te krijgen(achterste gordel van middenzit was verwijderd)ook mioest de ondertussen gemonteerde trekhaak gekeurd worden.Trekhhaak(Mopar) die gemonteerd was door Luc van Americandrive en voorzien van insteekbol van een Van die hij staan had(verlaagde insteekbol is besteld)om toch maar naar de keuring te kunnen gaan.Op de insteekbol die van een ander merk was stond een goedkeuringssticker op met gewicht dat duidelijker lager lag dan de goedkeuringsticker op Mopar gedeelte,awel daar is geen woord over gezegd op keuring en het mooiste moet nog komen.Op mijn nieuwe keuringspapieren staat nu plots op dat mijn wagen 4+1 zitplaatsen heeft terwijl NIET EENS naar de gordels gekeken is(middelste gordel achterbank lag netjes thuis).Ik ben geen 3 minuten binnen in het keuringsstation geweest zei mijn trotse schoonbroer.IK KAN MISCHIEN IEDEREEN AANRADEN OM NAAR ..... NAAR DE KEURING TE GAAN :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .

Auteur:  blade-x [ za dec 27, 2008 21:05 ]
Berichttitel:  Re: Goedkeuring gordels

tja das niet tegeloven he, hahahahaah
maar ik denk als je problemen hebt met het aantal zitplaatsen, dan is er volgens mij ooit een fout gebeurt met de homologatie

want dit is de definitie van lichte vracht Na 1-1-2006 in Belgie


Volgens de nieuwe definitie is een voertuig dat dient voor vervoer van zaken met een maximaal
toegelaten massa van minder dan 3500kg een lichte vrachtwagen als hij tot één van de volgende
categorieën behoort:
- Pick-up met enkele cabine: voertuigen met een afgesloten cabine met maximaal twee
zitplaatsen buiten die van de bestuurder en een open laadbak.
- Pick-ups met dubbele cabine: voertuigen met een afgesloten cabine met maximaal zes
zitplaatsen buiten die van de bestuurder en een open laadbak.


dus 6 zitplaatsen is toch toegelaten, of is het niet zo simpel?

Auteur:  Floor [ zo dec 28, 2008 0:21 ]
Berichttitel:  Re: Goedkeuring gordels

blade-x schreef:
tja das niet tegeloven he, hahahahaah
maar ik denk als je problemen hebt met het aantal zitplaatsen, dan is er volgens mij ooit een fout gebeurt met de homologatie

want dit is de definitie van lichte vracht Na 1-1-2006 in Belgie


Volgens de nieuwe definitie is een voertuig dat dient voor vervoer van zaken met een maximaal
toegelaten massa van minder dan 3500kg een lichte vrachtwagen als hij tot één van de volgende
categorieën behoort:
- Pick-up met enkele cabine: voertuigen met een afgesloten cabine met maximaal twee
zitplaatsen buiten die van de bestuurder en een open laadbak.
- Pick-ups met dubbele cabine: voertuigen met een afgesloten cabine met maximaal zes
zitplaatsen buiten die van de bestuurder en een open laadbak.


dus 6 zitplaatsen is toch toegelaten, of is het niet zo simpel?


dit is de fiscale definitie van lichte vrachtwagen (categorie N1), niet de technische.
Een auto kan technisch lichte vracht zijn maar fiscaal niet (bv BMW X5), omgekeerd kan dus niet...
Je moet dus eerst technisch aan de voorwaarden van N1 voldoen wil je er ook fiscaal voordeel uit halen.
En dit wil dus zeggen dat je ten alle tijde meer reserve moet hebben voor lading dan voor personen:
Het aantal zitplaatsen met uitzondering van die voor de bestuurder bedraagt niet meer dan zes;
Een "zitplaats" wordt als aanwezig beschouwd indien het voertuig is uitgerust met "toegankelijke" zitplaatsverankeringen;

Onder "toegankelijke zitplaats-verankeringen" worden verstaan verankeringen die kunnen worden gebruikt. Om te voorkomen dat verankeringen "toegankelijk" zijn maakt de fabrikant het gebruik ervan fysiek onmogelijk, door bijvoorbeeld de afdekplaten vast te lassen of door soortgelijke vaste bevestigingsmiddelen aan te brengen die niet met behulp van gewoonlijk beschikbaar gereedschap kunnen worden verwijderd;


P - (M + N x 68) > N x 68, waarin :
P = de technische toelaatbare maximummassa in beladen toestand (in kg);
M = massa in rijklare toestand (in kg);
N = aantal zitplaatsen met uitzondering van die van de bestuurder.

Derhalve is het mogelijk dat het aantal zitplaatsen dat in de oorspronkelijke constructie (volgens C.O.C. of P.V.G.) voorzien was, verminderd dient te worden.

Indien in de bestuurdersruimte plaatsen dienen verwijderd te worden, dan dient dit te gebeuren door het fysiek verwijderen van :

de zetels
veiligheidsgordels
verankeringspunten van veiligheidsgordels

Auteur:  blade-x [ zo dec 28, 2008 0:41 ]
Berichttitel:  Re: Goedkeuring gordels

:roll:

Auteur:  Floor [ zo dec 28, 2008 0:59 ]
Berichttitel:  Re: Goedkeuring gordels

it sucks maar dat is dus de reden waarom (SRT) trucks die via BE zijn gekeurd meestal 1+3 krijgen ondanks ze 6 plaatsen hebben/hadden.

Auteur:  DB_Cowboy [ zo dec 28, 2008 8:35 ]
Berichttitel:  Re: Goedkeuring gordels

Dries,welk keuringsstation was dit dat ze moeilijk deden over die zitplaatsen ?

Pagina 3 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/