USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=897 |
Pagina 3 van 4 |
Auteur: | ford1955 [ wo nov 26, 2008 23:28 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
Ojee,je kan alle kanten op met die motor hoor kijk maar op Summit of Jegsje kan hem helemaal naar jou smaak maken hoor,groeten marco |
Auteur: | ford1955 [ wo nov 26, 2008 23:33 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
Check it out,hein,Groeten marco http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku |
Auteur: | RancheroGT [ wo nov 26, 2008 23:42 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
ford1955 schreef: oei.. dat is wel heel erg vet. Is qua Prijs wel heel erg te doen. en dan die Luchtinlaat erbij. greetz Hein |
Auteur: | ford1955 [ wo nov 26, 2008 23:43 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
Nou dan zie ik je Rancho wel bij show your projects ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | ford1955 [ do nov 27, 2008 14:34 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
He hein hier staan afbeeldingen van de intake,Groeten Marco http://www.holley.com/data/Catalogs/Int ... ifolds.pdf |
Auteur: | RancheroGT [ do nov 27, 2008 16:10 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
mooie PDF file. (dat er zo veel verschillende inlaatspruitstukken zijn zeg..) Ik ga In januari (december drukke maand met feesten en allerlei familie-dingetjes) de eerste spullen verzamelen. En dan zal de Ranchero snel op de projecten-forum komen. thanks marco. greetz Hein |
Auteur: | RancheroGT [ vr nov 28, 2008 14:09 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
nog een vraagje.. Kan er bij de carburateur (van de link van Marco) met LPG gereden en met benzine? of moet ik een keuze maken. greetz Hein |
Auteur: | ford1955 [ vr nov 28, 2008 14:09 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
He Hein,hier nog wat info in het Engels http://www.fordcobraengines.com/Modified%20History.htm Groeten Marco |
Auteur: | ford1955 [ vr nov 28, 2008 14:14 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
RancheroGT schreef: nog een vraagje.. Kan er bij de carburateur (van de link van Marco) met LPG gereden en met benzine? of moet ik een keuze maken. greetz Hein Het beste is op benzine ivm de "smering"van je carb,want als je op LPG rijdt komt de carb helemaal droog te staan,als je nu BV een lange rit hebt,doe dan starten op benzine,stukkie rijden minuut of 5,overschakelen naar LPG en als je er bijna bent terug naar benzine.Verder denk ik niet dat het veel problemen oplevert,groeten Marco |
Auteur: | RancheroGT [ wo dec 17, 2008 18:51 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
marco, Ik heb een vraagje he: Heb vandaag een heel gesprek gehad over mijn Amerikaan en motorblok. Die man heeft zelf ook een mustang. Maar hij vertelde dat ik niet echt winst kan halen uit mijn motorblok om over te gaan naar een 4barrel carburateur (en een nieuw inlaatspruitstuk). Maar dat was puur uit zijn eigen ervaring. Hij vertelde dat ik beter voor een nieuwe ontsteking kon gaan en nieuwe kabels enz enz. Maar ik snap het even niet meer. Ik had altijd gedacht dat een 4barrel toch voor rij-eigenschappen beter zou zijn dan een 2 barrel. En volgens mijn is mijn carburateur ook een beetje versleten, kan ik dat beter laten reviseren dan? Nu is mijn vraag eigenlijk. Wat kan ik nou echt doen om de performance van mijn motorblok te verbeteren? als je het niet snapt, hoor ik het graag ![]() greetz Hein Misschien moet ik maar een compleet nieuw blok erin gaan leggen =P |
Auteur: | ford1955 [ wo dec 17, 2008 20:05 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
Ha die Hein,de hamvraag blijft natuurlijk wat wil je met die motor gaan doen. Als 1e,wil hem gaan opvoeren dmv carb,intake,scoop,nokkenas,headers ![]() Als 2e,wil je de motor er alleen leuk uit laten zien dmv scoop,hier en daar wat chroom ![]() Als 3e,het verschil in carbs is dat je met een 2 barrel dezelfde rijeigenschappen hebt als met 4 barrel,ALLEEN ![]() |
Auteur: | RancheroGT [ wo dec 17, 2008 20:11 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
ik wil voornamelijk het 2e en 3e punt van jou verhaal. voor een echte strepentrekken koop ik ooit wel een dodge charger voor ![]() nee, even serieus.. ik wil het blok er mooi laten uitzien.. en met die carburateur iets doen. daar kom ik met die inlaatspruitstuk/4barrel/scoop denk toch aardig ver mee? want ik ga in rij-eigenschappen niet achter uit.. dus dat is mooi denk ik. greetz |
Auteur: | ford1955 [ wo dec 17, 2008 21:36 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
Ja dan zou ik voor keuze 2 en 3 gaan,hier en daar wat chroom en een intake met 4 barrel want alleen een 4 barrel op een 2 barrel intake gaat niet werken,en als je wat verder ben zet je er headers op,dan heb je een leuk blokkie hoor,kijk maar naar mijn blok daar moeten allen nog chromen klepdeksels op en dan vind ik het best |
Auteur: | RancheroGT [ wo dec 17, 2008 21:51 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
is het handigst om die dingen te doen, wanneer het blok er helemaal uit is gehaald? of kan ik het ook gewoon doen als de blok erin ligt. Want ik weet niet of we de mogelijkheden hebben om het blok er helemaal uit te halen.. greetz Hein |
Auteur: | ford1955 [ wo dec 17, 2008 21:56 ] |
Berichttitel: | Re: vraagje over caburateur/luchtfiler/luchtscoop |
Intake,carb en kleppendeksels is te doen als het blok erin ligt,maar het is makkelijker als het blok eruit is ![]() |
Pagina 3 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |