Volgens mij heeft dat model auto een losse laadregeling wat allemaal redelijk gammel wordt zodra de kabelboom en stekkers op leeftijd zijn...
Als je toch een zwaardere dynamo wilt plaatsen en een tweede accu is dit is gelijk de kans om er een moderne dynamo in te zetten met een interne laad regeling. Dan heb je de gehele elektronica van de auto zelf niet meer nodig (kun je er gewoon in laten zitten) en kun je de dynamo rechtstreeks op je accu zetten.
De tweede accu kun je het beste met een intelligent scheiding relais aansluiten. Bijvoorbeeld de Cyrix i 100/12-24 (is geschikt voor 100ampere dynamo's)
http://www.stroomwinkel.nl/p-2370-cyrix-i-1224v-100a-intelligent-combiner.aspx. Dit is echt een must vindt ik om een tweede accu aan te sluiten in een camper situatie. Dan heb je er nooit geen omkijken meer naar, zelfs als je een externe accu lader aansluit dan worden beiden accu's automatisch slim geladen waarbij de accu waar je fysiek de lader op aansluit automatisch voorrang krijgt.
Mocht je er zelf mee gaan hobbyen let dan wel op de kabel dikte. De dynamo en aansluitingen van het scheidings relais dienen te worden afgezekerd op de gebruikte kabeldikte. Laat je daar niets wijsmaken, te veel stroom door een te dunne kabel dan gaat de boel letterlijk de fix in. Dynamo verzwaren betekend ook de kabels naar massa en tussen de dynamo en de accu verzwaren......