USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

help "lamp out"
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=12936
Pagina 1 van 3

Auteur:  blade-x [ wo nov 02, 2011 18:17 ]
Berichttitel:  help "lamp out"

Beste collegas

Kan iemand van jullie me helpen?

Gisteren kreeg ik de melding "lamp out"
ik had rechts voor geen dimlicht niet meer
vandaag ben ik dan direct aan de slag gegaan en idd , het rechtse lampje was kapot het gloeidraadje lag er los in :)

dus ik vandaag een nieuwe gestoken , maar ik krijg nog steeds de melding lamp out !! en geen licht rechts voor !
hoe kan dit ? het lampje is niet kapot heb ik twee keer getest op de batterie

het rare is als ik aan de stekker meet krijg ik maar 3a4 volt??? hoe kan dit
dat zou dan moeten betekenen dat er ook iets in de bedrading mis is, maar dat zou dan wel heel toevallig zijn

de stekker is dan wel ingestoken als ik meet dus niet met uitgetrokken stekker

volgens mij zie ik iets over het hoofd
kan iemand me helpen

het lampje is niet kapot
aan de voorkant van de stekker krijg ik maar 3a4 volt
hoe kan dit

groetjes
eric

Auteur:  watersportreus [ wo nov 02, 2011 19:11 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

Dus als ik het goed begrijp brand het nieuwe lampje ook niet? Anders even 10 min accu kabel eraf halen. (auto reset) of met de superchips even kijken.

Auteur:  peerkehemi [ wo nov 02, 2011 19:18 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

er zitten 3 contacten op je stekker ,de midelste is dim licht daar moet je ongeveer 12 v meten :!:

Auteur:  blade-x [ wo nov 02, 2011 22:23 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

klopt nieuwe lampje brandt ook niet, en ik meet geen 12 volt , accukabel is er intussen ook al ff af geweest, geen resultaat
morgen verder uitpluizen wat dat zou kunnen zijn :oops:
raar heel raar :?

Auteur:  Sjaak [ wo nov 02, 2011 22:52 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

Misschien een onnozele suggestie, maar kan het geen zekering zijn?

Auteur:  blade-x [ wo nov 02, 2011 23:00 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

Sjaak schreef:
Misschien een onnozele suggestie, maar kan het geen zekering zijn?


nee sjaak heb ik uiteraard gecontroleerd maar deze in niet stuk

:?

Auteur:  blade-x [ wo nov 02, 2011 23:07 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

als het lampje nou niet gewoon stuk was, was er natuurlijk iets anders aan de hand
maar ik had gewoon een kapot lampje ik dacht ff vervangen :roll: :roll:

Auteur:  peerkehemi [ wo nov 02, 2011 23:32 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

heb je ook al ge meten zonder dat de lamp aan gesloten was :?: en kijk eens of dat er niet een van de contacten in de voet van de lamp schuin zit , die zijn vrij lang en meschien schuin geduwt :!:

Auteur:  blade-x [ wo nov 02, 2011 23:43 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

heb zelfs de kabeltjes een klein beetje ontbloot 10 cm voor de stekker en daarop gemeten, geen spanning jawel 3a4 volt ja :roll:
omdat inderdaad de kabeltjes aan de stekker wel is geknakt kunnen zijn

maar het is toch ook niet zo als je een lamp out gehad hebt dat de auto terug gereset moet worden?? , dat kan nu bijna toch niet he

Auteur:  watersportreus [ wo nov 02, 2011 23:46 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

Peer worden die dimlichten niet met een relais individueel geschakeld? Dit omdat ze ook afzonderlijk kunnen branden bijvoorbeeld als je geen verlichting voert maar wel in zijn drive staat dan branden mijn voorlampen ook. En als ik dan knipperlicht aanzet gaat er 1 kant uit. Dus ik denk dat het schakel relais stuk is. Mits alle contacten verder goed zijn.

Auteur:  blade-x [ wo nov 02, 2011 23:51 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

watersportreus schreef:
Peer worden die dimlichten niet met een relais individueel geschakeld? Dit omdat ze ook afzonderlijk kunnen branden bijvoorbeeld als je geen verlichting voert maar wel in zijn drive staat dan branden mijn voorlampen ook. En als ik dan knipperlicht aanzet gaat er 1 kant uit. Dus ik denk dat het schakel relais stuk is. Mits alle contacten verder goed zijn.


ik denk dat ik ook in die richting moet gaan zoeken
en is het niet zo dat er steeds die 3a4 volt steeds op de kabels zit om te controleren als er een lamp stuk is
want wanneer er dus een gloeidraadje stuk is kan er geen spanning terug komen en dan krijg je dus het lamp out alarm

Auteur:  watersportreus [ wo nov 02, 2011 23:57 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

Ja zou kunnen. Maar hij meet volgens mij de weerstand. Daarom ook zoveel gedoe met die xenon dingen.

Als je relais niet goed werkt zou je wel lek stroom kunnen hebben à 3 4 volt.

Auteur:  blade-x [ wo nov 02, 2011 23:59 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

watersportreus schreef:
Ja zou kunnen. Maar hij meet volgens mij de weerstand. Daarom ook zoveel gedoe met die xenon dingen.

Als je relais niet goed werkt zou je wel lek stroom kunnen hebben à 3 4 volt.

ik ga da morgen direct controleren
bedankt voor het meedenken :lol:

Auteur:  peerkehemi [ do nov 03, 2011 10:12 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

watersportreus schreef:
Peer worden die dimlichten niet met een relais individueel geschakeld? Dit omdat ze ook afzonderlijk kunnen branden bijvoorbeeld als je geen verlichting voert maar wel in zijn drive staat dan branden mijn voorlampen ook. En als ik dan knipperlicht aanzet gaat er 1 kant uit. Dus ik denk dat het schakel relais stuk is. Mits alle contacten verder goed zijn.




ik denk dat ik ook in die richting moet gaan zoeken
en is het niet zo dat er steeds die 3a4 volt steeds op de kabels zit om te controleren als er een lamp stuk is
want wanneer er dus een gloeidraadje stuk is kan er geen spanning terug komen en dan krijg je dus het lamp out alarm[/quote]



dit zou wel eens goed kunnen kloppen joris :!: jij meet dus alleen de stuurstroom eric :!:

als ik ff tijd heb ga ik er vanmidag eens ff naar kijken hoe t nou precies zit :!:

Auteur:  Donvkan [ do nov 03, 2011 22:21 ]
Berichttitel:  Re: help "lamp out"

Bij een canbus auto moet je altijd meten als de lamp er in zit. Ook niet meten met een led zoeker.
Dus lampje erin stoppen en dan licht aan zetten en dan meten op het lampje of draad


* Elwin
Bij volkswagen zit achter op een originele radio alleen 2 constante plussen en als je een geschakelde plus wilt hebben moet je die vanuit de zekeringen kast er bij trekken. Wel alleen bij can bus auto's

(15 jaar vw audi monteur)

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/