USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
1999 suburban diesel automaat probleem https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=13671 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | guido [ wo jan 25, 2012 21:46 ] |
Berichttitel: | 1999 suburban diesel automaat probleem |
ik heb een probleem met de automaat van men suburban 6,5 turbo diesel van 1999 met electronische inschakelbare 4x4 (4L80E) hij gaat vlot in versnelling maar hij neemt enkel de grootste versnelling. als ik d, 2 of 3 neem is altijd dezelfde versnelling en hij schakeld ook niet op of terug bij het rijden. als ik hem in ze'n 1 zet gaat hij heel stroef vooruit, lijkt of dan de handrem opstaat. weet iemand of dit nog kan opgelost worden ? olie en filter heb ik al vervangen. mvg Guy |
Auteur: | mack [ vr jan 27, 2012 23:56 ] |
Berichttitel: | Re: 1999 suburban diesel automaat probleem |
heb een auto gehad waarbij de draden in de stekkerverbinding door jaren door vocht bijna waren doorgerot, dit resuleerde in het niet op schakelen van de automaat, mischien eens kijken naar je stekkers van je versnellingsbak? |
Auteur: | pavement pounder [ za jan 28, 2012 12:35 ] |
Berichttitel: | Re: 1999 suburban diesel automaat probleem |
Er zijn een aantal mogelijkheden maar de grootste kans is iets electrich. Je kunt hem ook uit laten lezen want er moet zeker een code opgeslagen zijn. Een 4L80E is een electronische bak en gebruikt 2 schakel solenoids die kunnen blijfen plakken( meestal door vuile olie of slijtage). Begin met uitlezen en inderdaad wat Mack zegt de stekkers op de bak met name de 2 speedsensor stekkers. Gaat ie wel in lockup ? Overgens als hij bv in zijn 3 blijft zitten en je dus ook in zn 3 gaat optrekken wordt de olie ongeloofelijk heet dus niet te veel meer mee rijden. Wanneer is de olie + filter voor het laatst vervangen ? De levensduur van atf wordt aanzienlijk verkort als de olie te heet wordt. |
Auteur: | guido [ za jan 28, 2012 22:04 ] |
Berichttitel: | Re: 1999 suburban diesel automaat probleem |
pavement pounder schreef: Er zijn een aantal mogelijkheden maar de grootste kans is iets electrich. Je kunt hem ook uit laten lezen want er moet zeker een code opgeslagen zijn. Een 4L80E is een electronische bak en gebruikt 2 schakel solenoids die kunnen blijfen plakken( meestal door vuile olie of slijtage). Begin met uitlezen en inderdaad wat Mack zegt de stekkers op de bak met name de 2 speedsensor stekkers. Gaat ie wel in lockup ? Overgens als hij bv in zijn 3 blijft zitten en je dus ook in zn 3 gaat optrekken wordt de olie ongeloofelijk heet dus niet te veel meer mee rijden. Wanneer is de olie + filter voor het laatst vervangen ? De levensduur van atf wordt aanzienlijk verkort als de olie te heet wordt. ik heb hem van de week uitgelezen en hij gaf aan schift solenoid b. De filter en olie had ik vorige week al vernieuwd. nu heb ik de 2 schif solenoids er uit gehaald en gemeten en ze geven nog +-21ohm en dat zou genoeg moeten zijn. ik ga er volgende week eens stroom op zetten en kijken dat ze nog klikken als ik er perslucht op zet. zo niet ga ik eerst die al maar eens vervangen en die stekkers ga ik ook maar eens bekijken. alvast bedankt voor de reacties. mvg Guy |
Auteur: | pavement pounder [ za jan 28, 2012 22:50 ] |
Berichttitel: | Re: 1999 suburban diesel automaat probleem |
Ja shift solenoid a en b zijn de schakel solenoids die achter de carterpan zitten. Je kunt via google achter komen welke van de 2 B is. Ze zitten stevig vast met een torx boutje. Met 12 volt erop kun je ze testen, het kan zijn door slijtage of vuil dat ie blijft plakken. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |