Het is nu do jun 26, 2025 20:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dodge w200 start niet.
BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 23:29 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 19, 2013 16:00
Berichten: 16
Woonplaats: Rotterdam \ Texel
Hallo allemaal, ik heb even een zetje in de goede richting nodig.

2 dagen geleden nieuwe edelbrock carburateur geïnstalleerd en nieuwe accu.

Alles liep perfect tot hij vandaag ineens niet meer wilde starten.
De auto rijd alleen op LPG, benzine is niet aangesloten.
Waar moet ik beginnen met kijken? ik ruik wel gas slaat alleen niet aan...

Helaas werd het al donder morgen nieuw dag,
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen alvast erg bedankt.

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 5:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2011 9:09
Berichten: 315
Woonplaats: noord holland
zou eerst eens kijken of ie wel vonkt.

succes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 8:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Kijk eens of het inductie relais van de lpg installatie nog wel werkt (als deze er op zit). Dit relais hoort pulsen van de ontsteking te krijgen en dan houd ie de lpg afsluiters open. Krijgt ie geen pulsen sluiten de afsluiters. Het makkelijkst is als de één start en de ander bij de afsluiters (tank en verdamper) hoort / voelt of deze open gaan en tijdens het starten ook open blijven.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 9:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 19, 2013 16:00
Berichten: 16
Woonplaats: Rotterdam \ Texel
Bedankt voor de reacties, naar de LPG relais moet ik even zoeken, ik zit te denken misschien is het de timing?

Dit gebeurt er, ik haal het contact over dan gaat hij ratelen,
dan slaat hij 1 keer aan dan hoor je het zware geluid motor loopt 1 omwenteling dan slaat hij weer uit en gaat hij weer ratelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 10:00 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Als het goed is zit er een kabeltje een keer of wat on de bobine kabel gedraaid

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 10:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
T1rnanog schreef:
Bedankt voor de reacties, naar de LPG relais moet ik even zoeken, ik zit te denken misschien is het de timing?

Dit gebeurt er, ik haal het contact over dan gaat hij ratelen,
dan slaat hij 1 keer aan dan hoor je het zware geluid motor loopt 1 omwenteling dan slaat hij weer uit en gaat hij weer ratelen.


Ratelen als in het klapperen van je startrelais? Dan is je accu leeg.
Ratelen als het geluid van starten? Waarschijnlijk het inductie relais waar Spieker het over heeft.

Het inductie relais zet namelijk een korte tijd de gastoevoer open en zal dit sluiten als er niet een ontstekingpuls wordt 'gevoeld'.

_________________
Jack

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 23:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Als je dit niet hebt:
hemiram schreef:
Als het goed is zit er een kabeltje een keer of wat on de bobine kabel gedraaid


Gebeurd er dit:
Sjaak schreef:
Het inductie relais zet namelijk een korte tijd de gastoevoer open en zal dit sluiten als er niet een ontstekingpuls wordt 'gevoeld'.


Maar hoeveel gas zit er nog in je tank?

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 8:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 19, 2013 16:00
Berichten: 16
Woonplaats: Rotterdam \ Texel
Hallo Rob,

De tank zit half vol, ik heb ook de kabel gevolgd deze zit er omheen, ook het relais lijkt goed. Ik heb de andere kabels nagelopen lijkt ook goed. Mijn auto lekt wel olie kwam ik achter, vervolgens heb ik toch maar even gevraagd of vanmiddag de lokale USA specialist wilde langs komen.
Mijn ignition control module zag er ook niet zo best uit. Nu kom ik gelijk bij de volgende vraag, als jullie zelf onderdelen bestellen hoe weet je dan precies welk partnr. je hebt? Bijv. bij de ICM in mijn auto zit 4 pins maar de kabel is 5 pins als je bij rockauto kijkt staan er 9 modellen :?
Ik laat weten zodra ik meer weet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 15:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ik zie een hoop oxide op je stekkers, dan kan de oorzaak ook massa wezen. (is vaak de hoofd oorzaak)
Goed schoonmaken en inspuiten met WD40 is goeie contact spray, of zuurvrije vaseline gebruiken. (is ook verkrijgbaar in spuitbus)
En die knijp verbinding.. Weet niet waar hij voor dient, maar dat kun je beter solderen en een krimpkousje er omheen smelten.

Hier heb je een lijst met veel voorkomende delen
Afbeelding


Hier vind je het complete werkplaatsboek online.
Klik--> Linkje

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 17:14 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 19, 2013 16:00
Berichten: 16
Woonplaats: Rotterdam \ Texel
Super bedankt Rob 8)

Mijn auto doet het weer, als ik het goed zeg was de aarde kabel van de gastank los. Toen hij aangesloten werd hoorde je gelijk klik klik. 1 keer starten vroemm. Als bij elkaar nog geen minuut werk haha.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 20:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
En weer lekker cruisen :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 13:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
Misschien wat laat, maar waarom heb je er in vredesnaam een nieuwe Edelbrock op gezet als die toch alleen op gas loopt?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 9:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 19, 2013 16:00
Berichten: 16
Woonplaats: Rotterdam \ Texel
Hallo Remon,

Goede gedachte ;) ik ben bezig nieuwe tank onder de auto te doen \ leidingen \ pomp enz. en dan benzine ook weer aansluiten.

Het probleem met de oude carburateur was dat de stel schroef afgebroken was, motor sloeg af als je het gas los liet. Bovendien kwam ik er achter bij het los halen dat er een hoek aan de onderkant was afgebroken. Had je zelf voor een andere oplossing gekozen?
Ik ben met alles nog in de leer fase. Volgende project wordt een lek repareren.

Groetjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 15:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
T1rnanog schreef:
Hallo Remon,

Goede gedachte ;) ik ben bezig nieuwe tank onder de auto te doen \ leidingen \ pomp enz. en dan benzine ook weer aansluiten.

Het probleem met de oude carburateur was dat de stel schroef afgebroken was, motor sloeg af als je het gas los liet. Bovendien kwam ik er achter bij het los halen dat er een hoek aan de onderkant was afgebroken. Had je zelf voor een andere oplossing gekozen?
Ik ben met alles nog in de leer fase. Volgende project wordt een lek repareren.


Ok, duidelijk. Je hebt waarschijnlijk geen keus om naar benzine over te gaan, dus ik had inderdaad hetzelfde gedaan. Mocht ie mrb vrij worden op gas, of als je hem op de zaak kunt rijden moet je er enkel een Impco 425 opknallen.

Heb je je pcv wel aangesloten trouwens?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 10:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 19, 2013 16:00
Berichten: 16
Woonplaats: Rotterdam \ Texel
De Pcv is aangesloten, deze zit links op de motor bij mij. Wat zijn de voordelen van een Impco 425 ten opzichte van de Eldelbrock? Volgens mij is de Impco 200 duurder?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling