USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

inhouden
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=17400
Pagina 1 van 2

Auteur:  mack [ wo jul 17, 2013 14:59 ]
Berichttitel:  inhouden

heb het andere blok in de pick up gezet maar hij loopt niet helemaal lekker, stationer loopt ie aardig maar zodra je gas geef gaat hij inhouden en komt niet op toeren.
het blok is een chevrolet blok opgeboord met 060 overmaat zuigers, er zat een nieuwe edelbrock 500 carberateur bij maar die heb ik verkocht, er zit nu de oude carberateur op en dat is een 600. heb al verschillende dingen gedaan zoals met remmenreiniger op vacuum lekkage gezocht en de onsteking gewisseld, kleppen gesteld, bougies naar 0.90 gezet. extra massa kabel erbij gezet maar het helpt niks.
iemand mischien nog een idee? mischien een grotere carberateur?
hoor het wel als iemand een idee heeft om nog naar te kijken.

mack

Auteur:  mack [ do jul 18, 2013 10:05 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

niemand een idee? is 350 blok, geheel gereviseerd en nieuwe bougies en kabels erop.

mack

Auteur:  Remon. [ vr jul 19, 2013 10:47 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

Lees je bougies even en aan de hand daarvan zul je waarschijnlijk je carb af moeten stellen. Als je blok verder standaard is, is een 600 prima. Afstellen gaat verder dan alleen de idle schroefjes voorop..

Plus je timing checken

Auteur:  mack [ di jul 30, 2013 15:37 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

na ff een weekje met de camper weg te zijn geweeest nog ff bij de gmc gekeken en nog wat dingen geprobeerd, onder en boven carberateur nieuwe pakkingen gedaan, onsteking gesteld, na eerst mn lamp te hebben gerepareerd na 100 omwentelingen in mn koelvin :D ,heb ff 1 bougie bekeken en die is zwart van de roet. als je gas geef hoor je iets in de carberateur maar kan het niet helemaal thuis brengen, zijn geen ploffen.
iemand nog een idee waar ik ff naar kan kijken? of zou een grotere carberateur mischien wat uit maken.
zit wel een edelbrock performens spruitstuk op en overmaats zuigers er in,de nokkenas en distributsie weet ik niet omdat dat er al inzat.

mack

Auteur:  torque monster [ di jul 30, 2013 17:43 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

jij bent toe aan een blower :wink:

Auteur:  mack [ di jul 30, 2013 18:00 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

hahha ja zal wel wat wezen maar budget gaat maar tot andere carberateur denk ik.

mack

Auteur:  Remon. [ vr aug 02, 2013 13:49 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

Carb afstellen. Wat is het voor carb? Edelbrock, Holley, Q-jet?

Als je dat weet moet je even aan het Googelen gaan. Edelbrock en Holley zijn goed te doen, Q-jet goed afstellen is wat lastiger.

Auteur:  RamJan [ vr aug 02, 2013 15:35 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

als dit maar even is dat de motor inhoud werkt de acceleratiepomp niet
als je het minste beweegt aan de gaskabel moet er benzine in de carb spuiten

Auteur:  mack [ vr aug 02, 2013 19:47 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

Dat kan ik morgen wel eens nakijken, mischien zit het stangetje niet in het goede gaatje van het pompje.
is trouwens edelbrock 600 carburateur.

Mack

Auteur:  mack [ za aug 03, 2013 17:33 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

het stangetje van het pompje 2 keer verzet maar geen verandering nog, heb ff een filmpje gemaakt van hoe die loopt en als je vol gas geeft zie je de benzinedamp uit de carberateur komen.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lyYS8aLdQM

hoop dat het af te spelen is.

mack

Auteur:  peerkehemi [ za aug 03, 2013 17:43 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

Filmpje speel goed af hoor :!: heb je het blok zelf op gebouwd.? Meschien dat je de pakking van je inlaat spruitstuker er niet helemaal goedtussen ligt en dan zou het een vacuum probleem kunnen zijn :!:

Auteur:  pavement pounder [ za aug 03, 2013 23:53 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

Op hoeveel * staat je ontsteking met vacuum afgedopt ?
600 CFM is meer dan groot zat, origineel is het een stuk kleiner.
Stationair mengsel schroef(en) afstellen tot het hoogste vacuum of toerental dan toerental afstellen bij de gashevel.
Brandstof leiding zit niet tegen je uitlaat aan ?

Auteur:  mack [ zo aug 04, 2013 8:28 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

onsteking staat op 8 graden vooronsteking, onsteking afgedopt en op 500 toeren, heb al keer met remmenreiniger alles bespoten maar hoor geen verschil van toeren. Heb wel een vacuum meter en zou die er eens op kunnen zetten maar op welke aansluiting moet je die zetten? en hoeveel vacuum moet het metertje dan aangeven als het niet lekt?


mack

Auteur:  mack [ do aug 08, 2013 4:25 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

van het weekend gaan er nieuwe pakkingen onder het inlaatspruitstuk, bij de verbinding van de rubbers op het blok en de pakking zelf had ik bij de vorige keer al wat vloeibare pakking gedaan, is het mischien beter om onder de hele pakking wat vloeibare pakking te smeren?
heb weinig zin om het nog een keer te gaan doen :|

mack

Auteur:  pavement pounder [ di aug 13, 2013 19:02 ]
Berichttitel:  Re: inhouden

Hoogste vacuum en meestal de grootste vacuum aansluiting van de carb.
Bij de inlaat spruitstuk pakkingen zitten 2 rubberen pakkingen voor voor en achter.
Het is beter die niet te gebruiken en 2 dikke rubsen naast elkaar te leggen met een klein beetje overlap op en onder de grote pakkingen.
Ook een dun laagje rond de koelkanalen.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/