USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Rem & achteras vraagje
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=18458
Pagina 1 van 1

Auteur:  Belgiquebasterd [ di feb 11, 2014 9:15 ]
Berichttitel:  Rem & achteras vraagje

Vorig weekend nieuwe remblokken en schijven gemonteerd achteraan en zag tijdens de montage dat de achterste remklauwen in ermbarmelijk staat zijn, stofrubbers gescheurd en zelfs de zuigers zelf waren kleine stukjes afgebroken. Nu is mijn vraag was de beste meest rendabele oplossing is, revisiekitje of gelijk nieuwe remklauwen kopen?

Komt nog es bij dat er speling op de passagierskant steekas zat ook :( , kon die klein beetje op en neer bewegen, neem aan dat dit niet normaal is :D . Kunnen deze lagers zelf vervangen worden of is dat specialisten werk?

Auteur:  peerkehemi [ di feb 11, 2014 10:13 ]
Berichttitel:  Re: Rem & achteras vraagje

Pb jeroen (hollandblower) ff christoff die kan je op al je vragen antwoord geven en heeft bijna alles op vooraad :!:



Www.marlogcarhandling.com

Www.rockauto.com

Auteur:  JurgenS [ di feb 11, 2014 12:48 ]
Berichttitel:  Re: Rem & achteras vraagje

Voor mijn Chevrolet heb ik ipv een revisiekit te kopen voor de achterste (maar even goed voor de voorste) klauwen, gewoon een setje nieuw gekocht. Voor de prijs moet je het niet laten en je hebt een reserve klauw die je eventueel kan reviseren (die bij mij zijn echter nog steeds indzelfde staat dan toen ze eraf kwamen).

Als je as speling heeft zou je eens moeten kijken waar de speling van komt, ingelopen as of uitgelopen lager. Beide zijn (op een chevy dan toch) best makkelijk te vervangen.

Auteur:  HollandBlower [ di feb 11, 2014 21:19 ]
Berichttitel:  Re: Rem & achteras vraagje

Gewoon lekker reviseren.

Nieuwe zuigertjes, stofhoezen en sealtjes. ff €50 en je hebt alles weer als nieuw. 8)

Heb ook fabrieks nieuwe remklauwen met zadels liggen als je dat echt nodig vind. Maar ik zou het lekker reviseren.

Erg mag wat speling zitten op de steekas. Maar IETS speling, dus een paar tienden geen millimeters.
Nieuwe steekas kost €125 en lager en keerring €25.

Doorrijden kan veel meer schade opleveren en zelfs het wiel kan afbreken!! :roll:

Heb alles liggen, je weet me te vinden! :D

Auteur:  Belgiquebasterd [ di feb 11, 2014 23:08 ]
Berichttitel:  Re: Rem & achteras vraagje

HollandBlower schreef:
Gewoon lekker reviseren.

Nieuwe zuigertjes, stofhoezen en sealtjes. ff €50 en je hebt alles weer als nieuw. 8)

Heb ook fabrieks nieuwe remklauwen met zadels liggen als je dat echt nodig vind. Maar ik zou het lekker reviseren.

Erg mag wat speling zitten op de steekas. Maar IETS speling, dus een paar tienden geen millimeters.
Nieuwe steekas kost €125 en lager en keerring €25.

Doorrijden kan veel meer schade opleveren en zelfs het wiel kan afbreken!! :roll:

Heb alles liggen, je weet me te vinden! :D


Reviseren dan maar :-), wiel afbreken :shock: zit momenteel in noord Engeland op een cursus en moet nog 650km terug rijden, gaat spannend worden :D .

Op je site biedt je een volledige revisie van de achteras aan met nieuw kroon en pignon, kan dit ook in de 4.56 vertanding of wordt dat dan duurder? Zit te denken misschien volledige as gelijk laten aanpakken, zit er toch ook al bijn 100k miles onder zonder onderhoud vrees ik.

Auteur:  HollandBlower [ wo feb 12, 2014 0:50 ]
Berichttitel:  Re: Rem & achteras vraagje

Belgiquebasterd schreef:
HollandBlower schreef:
Gewoon lekker reviseren.

Nieuwe zuigertjes, stofhoezen en sealtjes. ff €50 en je hebt alles weer als nieuw. 8)

Heb ook fabrieks nieuwe remklauwen met zadels liggen als je dat echt nodig vind. Maar ik zou het lekker reviseren.

Erg mag wat speling zitten op de steekas. Maar IETS speling, dus een paar tienden geen millimeters.
Nieuwe steekas kost €125 en lager en keerring €25.

Doorrijden kan veel meer schade opleveren en zelfs het wiel kan afbreken!! :roll:

Heb alles liggen, je weet me te vinden! :D


Reviseren dan maar :-), wiel afbreken :shock: zit momenteel in noord Engeland op een cursus en moet nog 650km terug rijden, gaat spannend worden :D .

Op je site biedt je een volledige revisie van de achteras aan met nieuw kroon en pignon, kan dit ook in de 4.56 vertanding of wordt dat dan duurder? Zit te denken misschien volledige as gelijk laten aanpakken, zit er toch ook al bijn 100k miles onder zonder onderhoud vrees ik.


Zodra je wat gaat horen dan ben je er op tijd bij, als je door rijdt terwijl de steekas-lagers al herrie maken kan dit hele bizarre gevolgen hebben.

De 4.56 zijn net zo duur als de andere Nitro Gears, moet ze alleen apart bestellen.

Ik heb ook nog een jong gebruikte True-trac differentieel uit mijn eigen achteras.
Die van mij wordt omgebouwd naar Dana super 60 van een SRT-10 met 4.56 gears.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/