Het is nu do mei 23, 2024 12:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 20:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
goede dag allemaal hier
het is weer even geleden maar door men werk niet veel tijd gehad voor andere zaken

ik heb hier een ac-cobra staan waar we al veel plezier mee gehad hebben maar dat was met een roverblok
2 jaar geleden ben ik dan begonnen om mijn nieuwe blok wat ik al jaren had liggen erin te bouwen
het is een 427 aluminium smallblok van motown 520hp
denk dat dit wel genoeg is voor men cobraatje van net 1000kg te verplaatsen
nu zit op he stadium dat alles ingebouwd is hier

en nit ik even met een probleem met de ontsteking
het is een msd 8394 4 draads maar er worden er maar 3 van gebruikt naar de bobine
zwart masse
oranje - van bobine
en rood naar de plus van de bobine

als ik hem start dan komt er geen vonk van de orginele bobine die meegelevert is

maar als ik de oranje draad even op massa doe en loshaal dan er een mooie vonk

ik heb een bougikabel rechtstreeks op de bobine gezet met bougi om dit even te testen
dus de bobine is goed neem ik aan

sluit ik de stekker van de bobine naar de msd weer aan dan blijft hij dood
ik heb de motor zo nieuw als crate engine gekocht

maar mijn vraag is even of ik wat fout doe want ben even de weg kwijt

vanavond ga ik nog even de stekker compleet nakijken want meer kan ik niet doen denk ik of iemand moet nog een idee hebben
want zomaar een nieuwe bestellen is niet zo mijn ding want ik wil weten wat er aan de hand is

groetjes r van der ende uit terneuzen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 21:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Niet iets met een startonderbreker te maken ofzo?Zeg ook maar wat.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 22:00 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
nee dat zit hier allemaal niet op
ik probeer de cobra oldscool te houden zonder poespas voorlopig
de motor is nieuw en ook de ontsteking is nieuw
en ook de bekabeling
om te testen heb ik 2 draden 1 voor de ontsteking en de andere voor de startmotor
zodat ik alles in de gaten kan houden bij de motor mocht er iets fout gaan

ik weet niet wat ik fout doe maar hopelijk doe ik wat fout want dat is het goedkoopste


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 9:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Hier staat presies hoe je hem moet instaleren almede de toerenbegrenzer kunt afstellen:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=msd+8394+instructions&source=web&cd=1&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.jegs.com%2FInstallationInstructions%2F100%2F121%2F121-8394.pdf&ei=uZGXVdq4GILY7AbE_5PgAg&usg=AFQjCNG-F19QvoPvxI0IAJlMMUbwkYzysQ&sig2=YvxLp4PzFNTIK2I9WBgrTg

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 10:21 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
klopt deze heb ik al gedownload eb die ga ik rustig doornemen en kijken wat er nu fout gegaan is

ik heb dit blok nieuw gekocht met deze msd ontsteking erin maar ok het blok heeft hier ruim 6 jaar opgeslagen gestaan weliswaar droog maar ok

ik sta open voor alle informatie

heb wel een linkje waar ik ongeveer bij hou hoever ik sta met dit project

https://www.facebook.com/RoadcraftAcCobra

in iedergeval alweer mijn dank voor de info want ik wil gewoon weten wat er fout gegaan is

iets gaat niet zomaar kapot

groetjes rob


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 17:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
vandaag weer alles nagekeken maar het blijkt dus te wezen dat de msd zeer gevoelig is voor spanningsdip
onder de 10 volt doet hij dus niks

dus ik heb even buitenom een nieuwe plus en min kabel getrokken om er zeker van te zijn dat hij 12 volt krijgt
en na wat vechten toch een heftige zware sound wist niet dat deze blokken zo heftig klonken

dus vanavond nieuwe kabels erbij trekken door de wagen die op moment toch nog deels uitmekaar ligt

dus veel werk en weer wat wijze geworden vandaag
o ja ik trek standaard een min kabel mee omdat de cobra van glasfiber zoals de meeste die rondrijden

groetjes en tot de volgende ronde weer

rob


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2015 15:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
inmiddels alles vernieuwd van kabels en andere zaken
om de msd op gang te krijgen gaf ook heel wat speurwerk

accu is een dikke 100ah accu dus die wil wel
alle kabels zwaarder dan normaal zowel de plus als de min kabels omdat het een glasviber wagen is ac-cobra

kwam er dus ook achter dat het vacuum slangetje van de ontsteking ook nog invloed heeft
dus de curve kan je instellen en het vacuum ook nog een keer

bij het starten krijg ik nu een poef uit de carb en als hij aanslaat na een tijdje draaien en ik zet hem uit een napoef in de uitlaten

heb inmiddels wat kleine filmpjes gemaakt ervan let even niet op de motorkap want dat is mijn testmotorkap van een andere sloop cobra die ik had
https://www.youtube.com/user/thanuttha2010

de carb is een holley 850 dubble pomper primair 2x 78 en sec 2 x 86 sproeiers

maar ik kom er even niet aan uit waar ik nu moet zoeken

heb al 2 x 76 geprobeert en de vlotterkamers ook al meerdere keren op hoogte gecontroleerd maar kom hier even niet aan uit

blokje is een motown 427 520hp crate engine

rob


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 11:26 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr mei 25, 2012 7:01
Berichten: 279
Woonplaats: Gistel, BE
Heb je al eens de spanning gemeten tijdens het starten? Als die teveel zakt, dan krijg je ook geen vonk. Ik heb dat voorgehad met mijn MSD.

Misschien ook nakijken of alle massa kabels goed zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 12:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
spanningen zijn allemaal goed
accu laadspanning bijna 14 volt en die zelfde spanning heb ik nu overal omdat ik alles dubbel uitgevoerd hebt kwa+ en -

het is alleen die msd8394 carb om die samen te laten werken gaat wat langer duren dan normaal

van de bouwer die de motownblokken maakt krijg ik zeer weinig info over de nokkenas en waardes dus we zullen het allemaal via forums en youtube en meer info uit moeten komen

ik heb een co meter geleend om nu eens te kijken wat er allemaal uitkomt

sommige zouden zeggen breng hem weg naar een bedrijf maar die zijn zo een dagje bezig en met die uurtarieven van tegenwoordig loop je daar
aardig op leeg en daar heb ik even geen geld voor gezien de december weer in aantocht is

gr rob en sa vanuit terneuzen 4533


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 11:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
zo hier zijn we weer

wat heb belachelijk veel mogenlijkheden met zo'n ontsteking

welke ecurve en wel of geen vacum vervroeger of weer wel allebij tegelijk

heb al wel begrepen om dat geen standaard blok is dat er ook niet veel vacuum op zit bij het meten aan de carb

type nokkenas is moeilijk te achterhalen omdat de nokkeas speciaal gemaakt is voor motown 427 520 sbc

want als ik de automaat in drive zet of reverse dan valt hij soms uit wat zeer storend is

dus nog veel uitzoek en probeer rondjes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 11:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Krijgt ie überhaupt wel genoeg brandstof uit de pomp/tank?
Omdat je nu zo druk bezig bent geweest met al dat afstellen,zie je misschien andere dingen over het hoofd.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 12:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Hoeveel inch/hg vacuum heb je eigenlijk ?

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2016 12:49 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 21:14
Berichten: 45
Woonplaats: terneuzen
vanmiddag ga ik even kijken wat het vacuum nu is
heb begrepen dat het lage vacuum komt van de grote overlapping van de kleppen
ook heb ik begrepen dat het toerental rond de 1000 ook zeer normaal is
aan de carburateur heb ik een benzine druk van 0.6 bar
de sproeiers primair 2 x 78 in de holley 850

het probleem of uitdaging is hoe dat het ook mag noemen is de ontsteking msd8394 afstellen
de geen die deze kennen hij staat op stand < n 1-4 >

met de vacuum vervroeger ook aangesloten loopt hij zeer snel naar de 30 40 graden toe

de ecurve van de msd werkt pas boven de 1500 toeren

dit is het blok https://www.youtube.com/watch?v=6mY9-oIOuP0


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling