Het is nu vr nov 01, 2024 3:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bizar olieverbruik Dodge
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 17:37 
Nieuw

Hoi,
Wie kan mij goed advies geven? Mijn Dodge gebruikt nu 1 liter olie per 500 km :( Gooit er met starten een pluim uit waar ze bij de hoogovens jaloers op zijn....
Ben aan het informeren geweest in mijn regio (bergen op zoom) maar wordt niks wijzer, de één zegt klepseals, de ander koprevisie, weer een ander heeft het over totale revisie.....maar niemand is duidelijk en de meeste doen wel in en uitbouwen maar niet reviseren, en andersom.

Als het in het ergste op een totale revisie uitkomt vindt ik dat prima (niet leuk, maar wat mot dat mot) de rest van de wagen is goed genoeg. Maar ik zoek iemand/bedrijf die zowel uitbouwt, reviseert en weer inbouwt. Zodat ik geen grappen krijg met naar elkaar wijzen als er iets niet goed is gegaan en ik met de ellende blijf zitten, spreek helaas uit ervaring. Wat is trouwens normaal voor garantie na een revisie?

Ik heb de Dodge nu 5 jaar, nooit olie gebruikt, na een modificatie op de carterverluchting is het begonnen, kan toeval zijn hoor. Hij is nu in drie maanden tijd van 1 liter olie per maand naar 4 liter gegaan. Dusssss.....wie kan me een beetje wijzer maken? Heb er zelf geen bal verstand van.
Groeten Stun

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 17:42 
Trucker

Even contact zoeken met Martin van Transm.nl.nl. Die doet zowel uit/inbouw en revisie mocht dat nodig zijn

my dodge sounds beter than a hybrid

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 17:59 
Pro Trucker

Ik zou het toch bij de carter ontluchting zoeken, zeker als het olieverbruik is ontstaan na de modificatie.
Neem anders even contact op met Jeroen van http://www.mopartruckshop.nl/ , die zit in Schiedam dus da's niet zo ver weg.
Zit hier op her forum onder de naam HollandBlower

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:07 
Truck forum Junky

Lijkt me stug dat hij nu in een keer olie begint te zuipen, en 3 maanden terug niks . Wie heeft er die modificatie op gezet . Ik zou het terug naar origineel brengen als dat kan .. en anders naar Martin transm die weet er zeker raad mee :wink:

http://Www.transm.nl

http://Www.rockauto.com

http://Www.marlog-car-handling.com

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door peerkehemi op wo jun 29, 2016 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:17 
Trucker

Klink allemaal als solide advies :thumbright:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:23 
Nieuw

Nee,voor de modificatie gebruikte hij niks, na die modificatie gebruikte hij 1 liter per maand, de laatste drie maanden is dit opgelopen naar 4 liter per maand. Volgens de monteur is het niet terug te draaien omdat het oude systeem niet meer te krijgen is......toen zei hij dat het waarschijnlijk de klepseals zijn omdat de modificatie erop was gezet ivm mayonaise in het oliepotje, de motor nu ook helemaal schoon is van die sludge en daardoor meer ruimte is ontstaan op de klepseals.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:29 
Pro Trucker

Heb je ook een hoog benzine verbruik en trekt ie slecht?
Zou ook even langs Jeroen gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:31 
Nieuw

Vanmiddag nog bij een revisie bedrijf in Bergen op Zoom geweest, daar kan je alleen de kop komen brengen, maar die zei dat het misschien ook de zuigerschaafveren ofzoiets kunnen zijn, maar kon me niet helpen omdat hij net verhuisd was met zijn bedrijf en nog niet alles kon doen.....Ik krijg ook de meest uiteenlopende bedragen te horen voor revisie.....wordt er leip van....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:33 
Nieuw

cherry red dodge schreef:
Heb je ook een hoog benzine verbruik en trekt ie slecht?
Zou ook even langs Jeroen gaan.

Nee niks geen problemen mee, hij rijd als een zonnetje.....op LPG en benzine......het gekke is ook dat hij niet iedere keer een flinke pluim rook eruit gooit, van de 10 keer, 3 keer niet......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:38 
Pro Trucker

Stun schreef:
Volgens de monteur is het niet terug te draaien omdat het oude systeem niet meer te krijgen is......

Dit vind ik een beetje een vaag verhaal, zo oud is jouw truck niet als ik op de avatar foto afga.
Waar haalt jouw monteur zijn parts vandaan dan? Bij Rockauto zou alles gewoon verkrijgbaar moeten zijn.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:40 
Truck forum Junky

Stun schreef:
Nee,voor de modificatie gebruikte hij niks, na die modificatie gebruikte hij 1 liter per maand, de laatste drie maanden is dit opgelopen naar 4 liter per maand. Volgens de monteur is het niet terug te draaien omdat het oude systeem niet meer te krijgen is......toen zei hij dat het waarschijnlijk de klepseals zijn omdat de modificatie erop was gezet ivm mayonaise in het oliepotje, de motor nu ook helemaal schoon is van die sludge en daardoor meer ruimte is ontstaan op de klepseals.

Lijkt me stug ,dat dit de klep rubbers zijn . Wat voor modificatie heeft hij gedaan eigenlijk? En ik zou eens compressie meten en een lek test doen. Welke motor is het eigenlijk?
,

..

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:44 
Nieuw

Big Alf schreef:
Stun schreef:
Volgens de monteur is het niet terug te draaien omdat het oude systeem niet meer te krijgen is......

Dit vind ik een beetje een vaag verhaal, zo oud is jouw truck niet als ik op de avatar foto afga.
Waar haalt jouw monteur zijn parts vandaan dan? Bij Rockauto zou alles gewoon verkrijgbaar moeten zijn.

Hij is van 2002.....geen idee waar hij ze haalt, ik kom er niet meer :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 19:49 
Nieuw

P.S. de monteur die het autootje van mijn vrouw in onderhoud heeft, zegt eerlijk dat die van Amerikanen niks weet en eraf blijft, maar die vond het wel gek dat er een slang van het olievulpotje afgedopt was....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 20:01 
Nieuw

hemiram schreef:
Stun schreef:

Lijkt me stug ,dat dit de klep rubbers zijn . Wat voor modificatie heeft hij gedaan eigenlijk? En ik zou eens compressie meten en een lek test doen. Welke motor is het eigenlijk?
,
Het is een 4.7 magnum. Modificatie voor de carterverluchting

..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 20:02 
Pro Trucker

Kan een zuigerveer zijn.Om je zuiger zit een veer(metalen ring)die voor een goede afsluiting zorgt en een veer die achtergebleven olie meetrekt,zodat deze niet in de cilinder blijft en mee verbrandt.(blauwe rook).Vreemd dat het ineens is.Kan toeval zijn,of ze hebben even flink gejakkerd met je wagen en de boel gesloopt.Of cilinderwand beschadigd.
Eerst maar zoals eerder vermeldt een compressietest.
Misschien valt 't allemaal mee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]