Hallo allemaal,
Sinds 3 weken ben ik (apetrotse) eigenaar van een Dodge Ram 1500 uit 2007, (de 4.9L versie, benzine-LPG). Als eigenaar van een horeca bedrijf door alle corona ellende een zijspoor gekozen en iets met 'foodtrucks' gaan doen en ontkwam niet daardoor een wat grotere en vooral sterkere wagen nodig. Centjes verzameld en bij Hazet in Ochten (fijne garage) de wagen gekocht.
Op de terugweg begon er al wat vreemds: Lampje van het motormanagement ging branden en ondanks het verder heerlijke truck van de wagen begon deze licht te stotteren tussen de 1100 en 1500 toeren. Dat werd gaandeweg de rit steeds heftiger tot op het moment dat ik echt met het gaspedaal helemaal naar onderen moest om de truck 'er door heen te duwen' Eenmaal rond de 2000 toeren aanbeland reed het weer super, met heel af en toe een klein stottertje.
De dagen er na werd het eigenlijk alleen maar gekker en stotterde de Dodge steeds heviger, motormanagement lampje bleef branden en op dag 2 kon de truck al niet meer overgeschakeld worden op LPG.
Natuurlijk direct de garage gebeld en ik kon hem ook gelijk komen brengen. Volgens hun was het waarschijnlijk wat achterstallig onderhoud (beetje jammer voor een truck van €18.000), het zou waarschijnlijk een kwestie van nieuwe bougies zijn.
Dagje later telefoon, Dodge was klaar en alles zou perfect zijn.
Gisteren een flink stuk moeten rijden (300 km) en gaandeweg de rit (eerste 100 km gingen prima, op heel af en toe een minimaal stotteringetje na) ging het weer mis: Stotteren all the way, en lampje motormanagement brandde weer. Of ik nu op LPG rijd of benzine maakt weinig verschil.
Nou kan ik de truck wel weer terug brengen, maar vraag me af of ik niet beter even langs een echte specialist kan rijden. Belangrijker nog: Wat denken jullie dat het probleem is en zou het ook gewoon een kwestie van filters e.d. zijn wat door mijn eigen lokale garage is op te lossen?
Alvast bedankt!
Groet, Frank / Aalten (Achterhoek)
De truck:
https://hosting.photobucket.com/images/ ... fit=bounds