mijn auto is aangepast speciaal voor mij omdat ik niks meer kan met mn rechter been.
na alerlij keuringen en andere zooi beslisten het cbr dat ik alleen nog mocht rijden met
een aangepaste auto de auto moest voldoen aan een paar simpelen eisen waaronder:
de auto moest een automaat zijn waarbij het rempedaal en gaspedaal met de linkse
voet moest kunnen worden bedient.
het is vrij simpel opgelost er is een scharnierpunt op het originele gaspedaal gezet
zodat dit naar boven kan worden geklapt.

hier naar boven geklapt

via een stangen systeem is er aan de linkerkant van het rem pedaal een nieuw pedaal
gezet die afneembaar is wegens ruimte gebrek kon deze niet opklapbaar.
als er iemand anders met mijn auto moet rijden doe ik dus de vleugelmoer los en haal ik het
pedaal er af en klap ik het rechter naar beneden zodat die andere gewoon kan rijden.

als ik het rechter pedaal in trap trekt het stangen systeem aan de kabel en beweegt
daardoor ook gelijk het originele pedaal mee waardoor er geen kans op vertraging is en
ik ook gewoon gebruik kan maken van de kick down en ook gewoon vol gas kan geven.
doordat er op deze manier een direcktere verbinding is is er ook minder kans dat het gas blijft hangen,
en om het helemaal te voorkomen is alles gelagerd.

door deze simpel en relatief goedkope oplosing kan ik vrolijk overal naar toe rijden.
het voordeel van deze oplosing is dat de auto niet speciaal hoeft te worden gekeurd
door de rdw omdat het rem systeem niet is aan gepast en er geen grote technische
veranderingen zijn gedaan.