Het is nu do jun 19, 2025 19:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is dit normaal ????
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 22:19 
Trucker

Hallo
Mijn vraag gaat over een kennis van mij, die heeft een chevrolet 3200 van 1957. op zich niks mis mee ., met en 286 cui motor erin,
Hij heeft heel de wagen gerestaureerd,ook de motor was op , en heeft die ook laten revisren.. omdat ie graag de 286 wilde behouden..
Nou heeft die motor na revisie al 2500 km gelopen netjes ingereden op benzine enz. alleen heeft ie er op die km's al 3 liter olie moeten bijvullen, ook rookt de auto ontzettend, blauw en donker, koelvloeistof blijft goed..
Hij heeft dit gemeld bij de man die de revisie gedaan heeft , en zegt dat dit normaal is na die km's. nou mij lijkt dat van niet,ook zit er de eerste olie nog op, na de 2500 km?
al bij al de revisie koste 4000 euri ,wat ook veel is ,vind ik,
Mijn vraag is , is dit normaal en word het beter ,of is ie opgelicht???

alvast bedankt
Ton :alien: :alien:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is dit normaal ????
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 22:43 
Super Trucker

Probeer eens met een dikkere olie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 23:30 
Heavy Trucker

Na revisie kan het zo zijn net als bijna nieuwe auto's dat de eerste kilometers een aardig olieverbruik is. Wel in het achterhoofd dat er de juiste olie in het blok zit en dat alles goed uitgevoerd is.
De revisie van 4000euro is aan de hoge kant en mag je wel degelijk verwachten dat het allemaal naar behoren is gemaakt. Maar 3liter op 2500km is toch een flink verbruik. Hij zou eens kunnen vragen bij diegene die de revisie uitgevoerd heeft naar specificaties van het onderblok. Met name de gehoonde cilinderwanden en overmaat zuigers die daarbij horen. Normaal gesproken wordt dit allemaal netjes genoteerd en opgeslagen zodat het terug gezocht kan worden.
Als bijvoorbeeld het complete blok gereviseerd is (zo ook het de koppen etc) zou het kunnen dat er ergens een klepseal of zoiets dergelijks niet goed afdicht.
Ik zou zeggen, hou het nog even goed in de gaten, anders moet hij er toch wel mee terug gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2009 0:17 
Pro Trucker

Ze zeiden bij mij ook dat hij na de revisie wel wat olie kon gebruiken. Maar de Cummins heeft geen druppel gebruikt.

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2009 11:37 
Pro Trucker

Rooienaar schreef:
Na revisie kan het zo zijn net als bijna nieuwe auto's dat de eerste kilometers een aardig olieverbruik is. Wel in het achterhoofd dat er de juiste olie in het blok zit en dat alles goed uitgevoerd is.
De revisie van 4000euro is aan de hoge kant en mag je wel degelijk verwachten dat het allemaal naar behoren is gemaakt. Maar 3liter op 2500km is toch een flink verbruik. Hij zou eens kunnen vragen bij diegene die de revisie uitgevoerd heeft naar specificaties van het onderblok. Met name de gehoonde cilinderwanden en overmaat zuigers die daarbij horen. Normaal gesproken wordt dit allemaal netjes genoteerd en opgeslagen zodat het terug gezocht kan worden.
Als bijvoorbeeld het complete blok gereviseerd is (zo ook het de koppen etc) zou het kunnen dat er ergens een klepseal of zoiets dergelijks niet goed afdicht.
Ik zou zeggen, hou het nog even goed in de gaten, anders moet hij er toch wel mee terug gaan.

Ik zou zeker even terug gaan,want blauw roken duidt op olieverbruik en normaal gesproken mag een motor 1L op de 1000 km verbruiken,succes :thumbleft:

C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2009 11:44 
Truck forum Junky

3 liter olie is teveel hoor .ik denk dat de zuiger en olie schraapveren niet goed zijn in gelopen :!: of niet juist gemonteerd . en ik zou de olie ook na 1000 klm ff verversen en filter ook :!: als ik hem was ton zou ik eerst eens bij ted of zo ff informeren ,zo dat je er het fijnen van af weet als ie terug gaat . want daar zal het wel op neerkomen lijkt mij ,want voor 4000 e mag je toch wel verwachten dat het goed gebeurt is :?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2009 13:51 
Trucker

Of hij opgelicht is weet ik niet maar ik hoop voor hem wel dat er een Bovag of iets dergelijks achterstaat.
Heb het 1 keer mee gemaakt dat ik een blok weg gebracht heb om te maken en liep binnen 2 maanden weer kapot!
Geen Bovag, ANWB of rechtsbijstand die er iets aan wou doen en dan is het jammer maar helaas..
Sinds dien doe ik het zelf, net zo veel kans dat het goed gaat...
Het lijkt mij als het binnen de 100 km niet beter is met roken dat er iets niet goed zit.
Dikkere olie helpt natuurlijk wel maar is een lap middel en geen oplossing, als er daardoor ook minder gesmeerd wordt gaat het ook fout.

Gr.Karel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]