Het is nu zo jun 22, 2025 18:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 04, 2010 22:14 
Wie kent dit probleem of heeft dit zelf ook al eens meegemaakt ?

Ik heb een Dodge Ram 5.7 Hemi uit 2007 gekocht in 2008 met 4000 mile op de teller, (dit ook laten uitzoeken door Texas boy of het wel klopte) na ongeveer 27000 mijl op de teller gezet te hebben brand mijn overdrive eruit hiermee naar een revisie bedrijf gegaan en er een nieuwe overdrive in gezet, maar voor hun als voor mij bleef het een raadsel waarom dit gebeurde, nooit geen zware aanhangwagens of iets dergelijks er achter gehad dus daar kon het niet aan liggen. Dus met een nieuwe overdrive gelukkig de weg weer op tot aan vandaag, de bak ging weer raar doen en niet meer mooi schakelen, olie nagekeken is voldoende maar rook een beetje verbrand. Ik ben gelijk weer naar het revisie bedrijf gegaan probleem voorgelegd en aan de computer aangesloten deze gaf geen fout melding maar wel de de waarde van de overdrive niet goed is. De oliepomp van de automaat maakt wel een suissend geluid wat er op duid dat het filter verstopt kan zitten, dus we dachten dat het weer de platen van de overdrive zouden zijn die aan het verbranden waren. Na de eerste revisie heb ik maar 3000 mijl mee gereden (altijd nog zonder een aanhanger).

Kent iemand zo'n gelijk probleem of heb je tips laat het a.u.b. weten, alle info is welkom :bounce:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 6:59 
Heavy Trucker

Net even gezocht op US fora en vindt er niet veel over.
Slechts 1 kerel met hetzelfde probleem als jij,enkel was hij er op tijd bij doordat hij wat olie had gevonden op de transmissiebehuizing en de truck meteen binnen had gedaan voor inspectie.

http://hemitruckclub.infopop.cc/eve/for ... #845100272

Blijkbaar kan het probleem voortkomen van die pomp.De pomp functioneert niet goed meer,gooit er olie uit via de ontluchter en zo verbranden de koppelingsplaten van de overdrive blijkbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 05, 2010 8:07 
Bedankt
Bedankt dat je met me mee denkt, wat jij hier verteld over de carterdampen wat ook iets wat de computer wel aangaf maar we dachten dat dat er ff niets toe deed, maar we gaan er gelijk naar kijken. :wink:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 06, 2010 22:25 
Trucker

suisen kan duiden op druk die wegvloeit, dit kan dus zeer goed, te weinig druk op je overdrive clutch en het zooitje verbrand zo..

ik zou de geleverde druk van je pomp eens laten nameten...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]