USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
2 foutcodes https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=7698 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | bart [ di jun 22, 2010 20:18 ] |
Berichttitel: | 2 foutcodes |
Ik heb in mei een prins vsi installatie laten inbouwen en na wat rondrijden voelde ik een licht schokkend gevoel rond de 90km/u. Ik ben dan terug gegaan om ze te laten afstellen en toen ik zei dat er binnen in wel een check engine lampje brandde, heeft de gasboer hem eens uitgelezen en kwam tot de volgende foutmeldingen. P 0303 Misfire 3e cilinder P 0203 Injector Circuit Cilinder 3 de foutmeldingen dateren van voor de gasinstallatie en ik dacht dat het nog steeds de melding van de lamdasonde was. Ik had reeds (16 ![]() Maandag ging mijn check engine lampje alweer meteen terug branden. Wat houden die codes precies in en wat is een eventuele oplossing? Alvast bedankt. Bart |
Auteur: | co hemi [ di jun 22, 2010 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
de codes kan je terug vinden bij de techniesche informatie, ik weet niet hoe ik je door kan linken maar is zo te vinden,,, |
Auteur: | peerkehemi [ di jun 22, 2010 20:38 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
dat kan van alles zijn bart . maar ik zou eens de bobine van cilnder 3 uit wisselen . en als je het dan nog hebt de benzine injector ff wisselen met een anderen ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | DB_Cowboy [ di jun 22, 2010 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
Ik gok op de bobine,lees regelmatig eens op us fora dat er eentje stuk gaat.Maar zoals Peer zegt gewoon eens wisselen met een andere,foutcodes wissen en dan kijken of ie terugkomt en of het nog steeds op dezelfde cilinder is. |
Auteur: | blade-x [ za jul 03, 2010 19:26 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
als je in de truck zit is het dan net andersom ![]() ![]() |
Auteur: | bart [ ma jul 12, 2010 21:44 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
Vandaag eindelijk de één en de drie bobine even van plaats verwisseld. Benieuwd welke hij nu gaat aangeven in de foutmelding. Vorige keer ging het lampje na één dag weer branden dus wssk morgen weer meer nieuws, want als het lampje weer gaat branden ga ik hem opnieuw laten uitlezen. Alvast bedankt voor de hulp ![]() |
Auteur: | bart [ di jul 13, 2010 20:57 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
Deze morgen ging mijn lampje alweer branden dus zo juist even naar garage geweest om uit te lezen. Precies dezelfde codes op cilinder 3, dus het is niet de bobine. Nog even getest met de EGR klep uit te schakelen maar het stotteren bleef bij het testen. Bougies vervangen, Bobines verwisseld en beiden geen resultaat. Mijn garagist denkt nu aan een luchtlekje aan de kleppen smering. Dat is een nieuw systeem van Prins dat mijn lpi boer voor het eerst heeft gemonteerd. De olie loopt nu achter de injectoren en per cilinder ipv alle cilinders tegelijk. Wat denken jullie ?? |
Auteur: | peerkehemi [ di jul 13, 2010 21:57 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
bart schreef: Deze morgen ging mijn lampje alweer branden dus zo juist even naar garage geweest om uit te lezen. Precies dezelfde codes op cilinder 3, dus het is niet de bobine. Nog even getest met de EGR klep uit te schakelen maar het stotteren bleef bij het testen. Bougies vervangen, Bobines verwisseld en beiden geen resultaat. Mijn garagist denkt nu aan een luchtlekje aan de kleppen smering. Dat is een nieuw systeem van Prins dat mijn lpi boer voor het eerst heeft gemonteerd. De olie loopt nu achter de injectoren en per cilinder ipv alle cilinders tegelijk. Wat denken jullie ?? vacuum lek zou goed kunnen bart ![]() ![]() |
Auteur: | bart [ ma aug 02, 2010 19:04 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
Alweer enkele weken verder en probleem is nog steeds niet opgelost. Even alles terug op een rijtje zetten: Bougies vervangen : zelfde foutmelding Bobines verwisseld : zelfde foutmelding Benzineonderbrekingskastje vervangen door gasboer : zelfde foutmelding Gasinjectoren van 3 en 5 verwisseld : zelfde foutmelding Zaterdag stopte ik even naast de glascontainer en plots hoorde ik wat piepen bij een draaiende motor, toen zag ik dat hij vanzelf terug overgeschakeld was naar benzine. Bij de volgende start schakelde hij gewoon over op gas. Vandaag dus terug geweest na het wisselen van de gasinjectoren en opnieuw uitgelezen, dus nog dezelfde foutmelding. Gasboer heeft dan met de invoerder van Prins VSI gebeld en die dacht eerst aan dat kastje van de benzineonderbreking maar dat hadden we dus al geprobeerd. Hem uitgelegd wat we al allemaal gedaan hebben en het enige wat hij nog kon bedenken was het stuk zijn van een benzine injector. De onderbreker zou dan niet goed kunnen werken waardoor de (kapotte) injector open blijft staan, ook als er op gas wordt overgeschakeld. Hierdoor zou ook dat schokken door veroorzaakt kunnen worden. Ik ben nu eens opnieuw een tank op bezine aan het rijden om te zien of ik die foutmelding opnieuw krijg of dat het enkel is als hij op lpi loopt. Ik twijfel er nu aan of hij de eerste keer de foutmelding wel gaf voordat hij op gas lag aangezien de gasboer vandaag zei dat hij niet kan zien op welke dag de foutcode startte, enkel op welke snelheid , toerental, enz ... Wie heeft er nog een ander idee ? Alvast bedankt |
Auteur: | alex2 [ ma aug 02, 2010 20:22 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
laat de gasboer even de injectiemodules ( 2 stuks) wisselen. ![]() Of bedoel je dit met het kastje van de benzineonderbreking ? Zo ja, dan heb ik niks gezegd ![]() Links is de oude uitvoering, rechts de nieuwe. Normaal gesproken zit er bij jou al het nieuwe model in (2 stuks). Als in deze modules een storing zit krijg je vaak misfire codes. Kijk anders ook eens even de draadboom na van de LPG installatie. Er wil wel eens vocht in de ommanteling komen. Als er op de laagste punten water in blijft staan en er zijn op dat punt danook net draden gesoldeert wil dit ook wel eens problemen geven. |
Auteur: | bart [ ma aug 02, 2010 21:27 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
alex2 schreef: laat de gasboer even de injectiemodules ( 2 stuks) wisselen. ![]() Of bedoel je dit met het kastje van de benzineonderbreking ? Zo ja, dan heb ik niks gezegd ![]() Dat zijn inderdaad die kastjes wat ik bedoelde, ik wist alleen de juiste benaming niet. Gasboer zei dat ze diende om de benzine injectoren af te sluiten zodra de LPI overneemt van de benzine, vandaar mijn rare benaming ![]() Water in de bedrading hebben we nog niet bekeken, dus dat kunnen we eens nazien, bedankt voor de tip |
Auteur: | bart [ wo aug 04, 2010 18:47 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
ik rij nu 2,5 dag op benzine, voorlopig nog geen check engine lampje aan. Lijkt dus wel degelijk een gas probleem te zijn ... wordt vervolgd ? |
Auteur: | DodgeRammer09 [ wo aug 04, 2010 22:18 ] |
Berichttitel: | Re: 2 foutcodes |
Mss best nog enkele dagen blijven rijden om zeker te zijn Bart ![]() En dan snel het probleem vinden als het met de gas te maken heeft ![]() en hopelijk niet teveel kosten ![]() |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |