USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

scheef hart v/d balancer
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=8408
Pagina 1 van 1

Auteur:  Ron Bood [ wo sep 01, 2010 15:41 ]
Berichttitel:  scheef hart v/d balancer

Afbeelding

Even een vraagje; na het demonteren van de balancer zag ik dat het hart scheef staat ten opzichte van de buitenkant
( uit het lood ) hoort dit zo of moet hij recht zitten?

ook het afstellen van de kleppen weet ik niet.
na de en montage van de cil.kop moeten de klep-tuimelaars weer afgesteld worden , hoe ?
het zijn allemaal afzonderlijke klep-tuimelaars
de moeren van de tuimelaars zitten nu namelijk niet helemaal vast

ron

Auteur:  Rooienaar [ do sep 02, 2010 22:27 ]
Berichttitel:  Re: scheef hart v/d balancer

Dat die balancer "scheef" zit zou te maken kunnen hebben met het feit dat ie dan gewoonweg de onbalans van de krukas daarmee opvangt.
Wat ik meestal tegenkom is dat er dan gewichtjes of gaatjes in de balancer zitten dus of dit zo hoort durf ik niet zeker te zeggen.
Kleppen hoor je altijd te stellen in de onbelaste toestand. Dus als de klep dicht staat en de tuimelaar onbelast is. Dan hoort er bij de inlaat
en uitlaatklep een bepaalde speling te zijn. Wat die moet zijn ligt aan het type motor. Is altijd wel iets op internet te vinden lijkt me.
Na het afstellen horen de moeren toch echt vast gezet te worden, anders kan het wel eens vervelend aflopen met het blok :!:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/