Het is nu vr nov 01, 2024 2:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2008 21:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
heey iedereen,

Ik heb een vraagje:

Ik ben bij Summitsparts een beetje aan het rondkijken voor attributen voor mijn luchtfilter en eventueel luchtinlaat.

Dan kun je op die site opeens aanklikken op wat voor carburateurs ie op past, maar dan zie ik het volgende:

Results 1 - 3 of 3 Page 1 of 1



Carburetor Mounting 4-barrel square bore



Carburetor Mounting 2-barrel



Carburetor Mounting 4-barrel spread bore


Wat betekent dit nou precies?
En ik kan ik dit op mijn motorblok monteren? (ik heb een 351 motorblok van ford, waar behalve de covers niks aan verandert is zo te zien)

Of moet ik een speciaal nieuw carburateur aanschaffen als er deze dingen worden gevraagd..

ik hoop dat iemand me kan helpen!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2008 22:18 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb er ergens over gelezen in een catalogus,zal het morgen effe opzoeken,groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 1:35 
Maak eens een foto van je carburator (zonder luchtfilter) langs de bovenkant en ik kan je normaal gezien onmiddelijk zeggen wat voor carburator je hebt steken.

Greetz,

Biggie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 10:21 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
4 Barrelsquarebore=een 4 poorts carburateur met 4 gelijke openingen(gaskleppen)en een boutcirkel van 143 x 131 mm

4 Barrelspreadbore=een 4 poorts carburateur met 4 openingen(gaskleppen)waarbij de de voorste gaten kleiner zijn dan de achterste en boutcirkel van 143 x 109

2 Barrel is voor jou auto niet van toepassing
Ik mhoop dat je er uit komt Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 13:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
dank je voor de info!!

Ik probeer morgenochtend even naar de stalling toe te gaan. Om een foto te maken van de caburateur!

jullie horen nog van me!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 14:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
hier heb ik foto's!

ik hoop dat ik goede foto's genomen heb!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie hier iets uit kunnen zien.. wat voor caburateur ik heb.

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 14:30 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Jaaaaaa,Mooie fotoos hoor,Maaruh dit is 2 barrel carburateur lekker zuinig :D
Wat zijn je plannen met de carb wil je over gaan naar 4 barrel want dan moet je ook een ander intake manifold(inlaatspruitstuk),Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 15:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
wat is het verschil tussen een 2 barrel en een 4 barrel dan? ;) rijdt die ik nu heb zo onzuinig dan?

is het beter om naar een 4 barrel carburateur te gaan? en is het de moeite waard om al die veranderingen te doen?

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 15:35 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
RancheroGT schreef:
wat is het verschil tussen een 2 barrel en een 4 barrel dan? ;) rijdt die ik nu heb zo onzuinig dan?

is het beter om naar een 4 barrel carburateur te gaan? en is het de moeite waard om al die veranderingen te doen?

greetz

Hein


Daarom zeg ik lekker zuinig :D .
Het verscil is het aantal poorten in de carburateur,ze hebben van Ford toen een 2 barrel erop geschroefd ivm de oliecrisis om het verbruik van de Ranchero en andere modellen te verlagen,dit had tot gevolg dat de motor voldoende vermogen had maar te weinig brandstof door de 2 Barrel.
Als nu naar een 4 barrel gaat levert je dat wat vermogens winst op,maar ja dan moet je wel je inlaatspruitstuk aanpassen,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 22, 2008 19:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ok. thanks voor de info!

ik wil zo ie zo over gaan dan op een 4 barrel carburateur.. Dus ook met een andere inlaatspruitstuk. gewoon zo ie zo al voor het vermogen en eventueel betere rij-vaardigheden.

Welke carburatuur is een aanrader? en welke inlaatspruitstuk?

Ik wil iets met een luchtinlaat gaan doen.. deze namelijk:

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=SUM-G3108-1&N=700+4294925239+4294839057+115&autoview=sku


ik hoor jullie reacties!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 22, 2008 21:24 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ja ziet er wel gaaf uit,maar je moet niet vergeten dat je dan zonder luchtfilter rijdt,bij dargracen gaat namelijk na elke run de motor uit elkaar om te kijken of er geen zand of andere schadelijke spullen in gekomen zijn,ik wil je verder niet ontmoedigen,maar het lijkt me geen optie want voor het weet ken je blok uit mekaar,groeten marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 22, 2008 22:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
hmm ok:)

maar is er dan niks mogelijk in combinatie met een luchtfilter? want ik ben geinspireerd door deze auto (wat denk ik geen dragrace wagen is..):

Afbeelding

ik vind het erg gaaf om te doen..

Ik wil zo ie zo een andere carburateur op gaan zetten. dat wel. MAar ik vond dit ook erg gaaf.

ik hoor het wel!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 2:31 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Aaaaaaaaaaaaah :!: Sorry Hein,verkeerd gekeken
Brand: Summit
Product Line: Summit® Street Scoops
Part Type: Carburetor Scoops
Part Number: SUM-G3108-1
Carburetor Quantity: Single or dual
Scoop Mounting Flange: 5 1/8 in. (4-barrel)
Hood Scoop Style: Street scoop
Filter Element Included:YES
Functional Inlet Butterflies: Yes
Butterfly Linkage Included: Yes
Hardware Included: Yes
Butterfly Shape: Round
Overall Length (in): 20.000 in.
Overall Width (in): 12.500 in.
Overall Height (in): 4.000 in.
Scoop Material: Aluminum
Scoop Finish: Polished
Quantity: Sold individually.
Notes: Finned top.
Dacht dat dit zonder filter is,maar dus wel geen probleem voor je motor,Maar je moet wel zorgen dat je boven je motorkap uit komt,ik weet niet of je dat red met alleen een carburateur en inlaatspruitstuk,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 21:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ben ik stiekem wel blij om te horen ;)

over dat dat ie boven de motorkap uit moet komen.. komt wel goed.

welke Carburateur raden jullie aan, welke ik erop moet zetten?
en welke inlaatspruitstuk?

ik hoor het wel!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 21:16 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Geef effe de specificaties van je Ranco,bouwjaar,vincode,motortype(gietnummer)enz.Zoek ik wel effe mee(is het de orginele motor want als ik op bouwjaar zoek kom ik op een 351Windsor)Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling