Het is nu vr mei 02, 2025 8:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 'mil' lampje
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 8:21 
Truck forum Junky

Dick schreef:
Thanks John ik ga hier wel even naar de dealer en vragen wat het kost, en ook maar in de USA kijken wat het daar kost.
Maar dat lampje moet nu maar eens uit.

hey dick heb je je egr klep ook al vervangen :?: die geeft ook vaak problemen ,kost iets van 75 euro en zit er zo op. (schijnt een kwaal te zijn). en ik heb zins ik die vervangen heb geen storings lampje meer aan gehad :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 18:56 
Trucker

hemiram schreef:
Dick schreef:
Thanks John ik ga hier wel even naar de dealer en vragen wat het kost, en ook maar in de USA kijken wat het daar kost.
Maar dat lampje moet nu maar eens uit.

hey dick heb je je egr klep ook al vervangen :?: die geeft ook vaak problemen ,kost iets van 75 euro en zit er zo op. (schijnt een kwaal te zijn). en ik heb zins ik die vervangen heb geen storings lampje meer aan gehad :!:

Wat is een egr klep :?:

2003 Dodge Ram Hemi Thunderroad
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 19:14 
Heavy Trucker

Dick schreef:
Wat is een egr klep :?:

http://nl.wikipedia.org/wiki/EGR-klep
;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 19:21 
Pro Trucker

Ik zou er een EGR Baffle opzetten,ben je meteen van die Hemi tik af en geen warme uitlaatgassen in je intake meer.
Gelukkig geen EGR klep op de SRT-10.

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 19:35 
Trucker

Bedankt hoor allemaal, het is toch wel een technisch verhaal (voor mij dan) maar we duiken onder de kap.
En Alex wat bedoel je met de Hemi tik :?: en is het beter geen warme gassen in de intake :?:

2003 Dodge Ram Hemi Thunderroad
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2009 19:48 
Heavy Trucker

axxel schreef:
Ik zou er een EGR Baffle opzetten,ben je meteen van die Hemi tik af en geen warme uitlaatgassen in je intake meer.
Gelukkig geen EGR klep op de SRT-10.

Alex

Net eens een beetje speurwerk zitten doen naar die EGR baffle en blijkt niet zo gezond te zijn voor de motor.

De info die ik vond betreft deze uitleg : Doordat de warme uitlaatgassen recirculeren via de egr klep en zo via de inlaatcollector inkomen wordt ook de timing van de ontsteking hierop aangepast.Wanneer een egr baffle wordt gebruikt wordt de computer om de tuin geleid en denkt hij dat alles nog correct is aangesloten en wordt nog steeds de timing van de ontsteking vervroegd terwijl er helemaal geen hete uitlaatgassen de motor binnenkomen.Je krijgt dus een vervroegde ontsteking van de bougies terwijl dit absoluut niet nodig is waardoor je ook slechtere verbranding krijgt.
De oplossing die superchips HAD was gewoon de stekker van de egr klep afhalen en via de superchips de optie "egr-off" selecteren,maar deze functie is niet meer verkrijgbaar omdat ze problemen willen vermijden met de overheid wegens knoeien met emissienormen.
Don't shoot the messenger :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 8:09 
Pro Trucker

Die egr klep is om iets schonere uitlaatgassen te krijgen.
Maar via de egr klep komen er warme zuurstof arme gassen de intake in en dat kost weer vermogen.
Als de computer het zelf niet bijregeld dan moet je het idd uitschakelen.

De hemi tik hoor je goed als er een CAI opzit..

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 10:11 
Trucker

DB_Cowboy schreef:
Net eens een beetje speurwerk zitten doen naar die EGR baffle en blijkt niet zo gezond te zijn voor de motor.

De info die ik vond betreft deze uitleg : Doordat de warme uitlaatgassen recirculeren via de egr klep en zo via de inlaatcollector inkomen wordt ook de timing van de ontsteking hierop aangepast.Wanneer een egr baffle wordt gebruikt wordt de computer om de tuin geleid en denkt hij dat alles nog correct is aangesloten en wordt nog steeds de timing van de ontsteking vervroegd terwijl er helemaal geen hete uitlaatgassen de motor binnenkomen.Je krijgt dus een vervroegde ontsteking van de bougies terwijl dit absoluut niet nodig is waardoor je ook slechtere verbranding krijgt.
De oplossing die superchips HAD was gewoon de stekker van de egr klep afhalen en via de superchips de optie "egr-off" selecteren,maar deze functie is niet meer verkrijgbaar omdat ze problemen willen vermijden met de overheid wegens knoeien met emissienormen.
Don't shoot the messenger :D

Damn.... das balen dat ze die optie eruit moesten halen :O ... zouden ze dat middels je serienummer op verzoek alsnog in een update kunnen mikken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 21:22 
Heavy Trucker

[quote="Burn]
Damn.... das balen dat ze die optie eruit moesten halen :O ... zouden ze dat middels je serienummer op verzoek alsnog in een update kunnen mikken?[/quote]

Custom tune aanvragen,maar dat wordt betalen voor een custom tune,je kan altijd eens mailen naar hen en er de nadruk op leggen dat je van nederland bent en ze absoluut niks te vrezen hebben van sancties naar hen toe van overheden of zo.Is trouwens iets wat via mail gebeurt zo'n custom tune,dus wat zou de regering er zelfs maar lucht van krijgen ?
Custom tune is altijd interessant als je dan AL jouw gegevens doorgeeft dat je bvb al een CAI hebt steken,andere uitlaat,eventueel dat je shorty wires hebt,enz..... Alle mods die prestatiegericht zijn kennen ze en passen ze jouw tune aan.En dan eventueel egr off functie erbij en gewoon de stekker van de egr klep halen ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 16, 2010 23:43 
Nieuw

Ik heb dat ook en dat komt omdat als je op gas rijd en je het door de komputer laat uitlezen geeft hij aan dat er geen benzine wordt gebruikt daardoor gaat dat lampje branden,kan beslist geen kwaad.
Gr Ben :roll: :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]