Het is nu ma jun 16, 2025 15:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 11:46 
Nieuw

Goede morgen!

Heb gisteren een volledige dag met een Srt mogen rijden en begin terug fameus te twijfelen over een definitieve aanschaf.

Mijn eerste rit als passagier met de wagen van Hans was me niet bevallen kwestie wegligging. Had de indruk om er enkel mee te kunnen rijden wanneer de wegen er kurkdroog bijlagen en veiligheidsgevoel was nihil. Heb mijn mening toch moeten herzien gisteren.
Als je op een normale manier rijdt zelfs bij nat wegdek, heb ik geen problemen ondervonden. Maar dit is voor jullie geen nieuws neem ik aan...

Vraag vooral aan de Belgische forummers:
De wagen zou ik als bedrijfswagen wensen te nemen. Ben als werknemer ingeschreven. Nu onze vriend Di Rupo aan de macht is, iemand enig idee / ervaring hoe een Srt als voordeel in natura wordt berekend, gezien zijn lichte vracht status?
Ben achterovergevallen met de nieuwe bijdrage voor mijn actuele bedrijfswagen :evil:

Zal in ieder geval nog dit jaar een beslissing moeten nemen.

Have a nice Sunday!
Quieran

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 14:36 
Trucker

Dag Quieran,

Eerst heb ik nog een vraag voor je:

Zou jij het voertuig kopen en kilometervergoeding vragen aan je baas of koopt je baas het voertuig ?

Met je antwoord op deze vraag kan ik waarschijnlijk het antwoord wel verzamelen.

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 15:38 
Nieuw

Hallo Marco,

Beiden zijn mogelijk.
Maar in het algemeen worden de wagens door de firma aangekocht.

Grtz
Q.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 17:12 
Heavy Trucker

Hou er rekening mee als je als werknemer een bedrijfswagen krijgt dat je er op het einde van het jaar wel belastingen op betaald !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 21:09 
Trucker

Ik denk persoonlijk dat je daar weinig voordeel zal mee maken in tegendeel, en waarom niet op eigen naam tenslotte qua rijden is zo'n srt zeker niet duurder dan een ander?

07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2011 21:56 
Nieuw

Dank voor jullie reacties.

Toch even ter verduidelijking van mijn vraag.

Gezien de veel zwaardere belasting op bedrijfswagens (aangerekend als maandelijks voordeel in natura), zou ik willen weten hoe het is en zal worden met lichte vrachtwagens zoals een Srt 10. Indien er ook met de CO2 uitstoot zal rekening gehouden worden, zal dat een dure grap worden (of wordt er met een algemeen tarief rekening gehouden voor alle licht vrachtwagens ongeacht de uitstoot?).

Q.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2011 19:00 
Trucker

Dag Quieran,

Hierbij even wat info:

Wanneer je zelf een lichte vracht zou kopen kan je met je baas een kilometervergoeding afspreken voor de gereden kilometers voor de zaak.
Hier in deze link vind je daarover al wat informatie en ong. de waarde per gereden km.
https://www.sbb.be/Nederlands/Topmenu/SBBNieuws/tabid/1502/articleType/ArticleView/articleId/1254/categoryId/8/Nieuwe-kilometervergoeding-vanaf-1-juli-2011.aspx
Let wel dat de overheid een oogje in het zeil houdt; eens boven de 18.000 à 24.000 km per jaar (afhankelijk van de bron) durft er al wel eens gevraagd worden om de kosten reëel te bewijzen aan de hand van brandstof-, herstellings- en andere facturen. Wanneer dit niet kan bewezn worden wordt het verschil tussen de facturen en de uitgekeerde vergoeding belast als loon, bonus of soms erger. Meestal zijn er dan ook boetes aan gekoppeld.

Wanneer je werkgever een lichte vracht koopt waar jij mee rijdt. Dan zijn er in principe nog twee mogelijkheden.
Zie ook link: http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/vragen/person-tax/advantages.htm bij gebruik van de bedrijfswagen voor privédoeleinden.
bij een LV is er momenteel nog geen sprake van CO2 berekeningen.
Eerste mogelijkheid is een reële bepaling van het opgedane voordeel (maw je dient op te geven hoeveel km je met de LV privé hebt gereden; dus ook woon/werkverkeer) aan de hand van de echte kmkost wordt dan de waarde bepaald van dit voordeel. dit voordeel kan je dan laten belasten als voordeel van alle aard en dit wordt dan beschouwd als een voordeel alle aard waarop je belast wordt; wordt beschouwd als inkomen.
Nadeel voor de werkgever is dat de BTW op het gedeelte voordeel alle aard niet recupreerbaar is.

Tweede mogelijkheid is dat de werkgever je laat betalen voor privégebruik op basis van de realiteit (vb 3500 km aan een afgesproken waarde per km die overeenkomt met de echte kost => afschrijving voertuig en alle kosten eraan verbonden zoals brandstof, onderhoud, verzekering enz..(een reële gok is dat dit zo richting 0,20 euro/km zal gaan)). Dus als je slechts 3500 km privé rijd kost je dit in mijn voorbeeld 700,00 euro. Dit is een gunstiger uitgangspunt dan wat een personenwagen kost.
Bovendien zijn de kosten voor de LV 100% inbrengbaar voor de werkgever.

hopelijk heb je hier wat aan.

Succes met de komende keuzes.
Wanneer je hiervoor betaald aan de werkgever is er geen voordeel meer en dus ook geen extra belastingen.

Marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 22:44 
Nieuw

Bedankt Marco!

Hier kan ik al een heel eind mee weg!
Nu nog een goede SRT vinden (indien mogelijk reeds met belgische inschrijving).

Grtz
Q.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 15:21 
Nieuw

Zou je me de gegevens van beiden per PB kunnen doorsturen? Indien je hun GSM n° zou hebben, nog beter!

Alvast bedankt!
Q.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 16:05 
Nieuw

Kent er iemand deze wagen?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 6&sbs=Home

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 20:01 
Trucker

Quieran schreef:

Terug een lage prijs!!!
Motorcompartiment zeer vuil dat meestal de aanleiding is van weinig onderhoud dus alles behalve proper, laat staan als je hem dan in het echt te ziet.
Lpg installatie eveneens slordig gemonteerd of met andere woorden erin gesmeten, trouwens een installatie die problemen vraagt want ik zie hier maar één verdamper aanwezig terwijl er zeker twee moeten in zitten als je alle paarden wil wakker houden.
Qua body kan je van de foto's niet zo veel opmaken, maar er mogen nog wat kosten aan zijn volgens de vraagprijs 't is tenslotte toch een 2006.

07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 0:19 
Pro Trucker

Quieran schreef:

ziet er onverzorgd uit , de wielen zijn denk ik niet OEM.
en welke mongool zet er nou de vuldop vd LPG in de carroserie... :roll:

en als er geen onderhoudsboekje bij is , vind ik deze SRT met bijna 60.000 mijlen = 100.000km , maximum 20K waard , maar zelfs dan zou ik hem laten staan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 7:38 
Nieuw

Ben er gisterennamiddag naar toe gereden en kan jullie indrukken volledig bevestigen.
Wagen is een overname geweest en verkoper kent er nog minder van dan ik...

Motor zag er totaal niet uit en ratelde, volgens verkoper volledig normaal :shock: voor
deze zware motor.

We zoeken verder!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 11:49 
Trucker

Wat een vuilnisbak die motor zeg. bah bah.
Buitenkant leek me wel leuk totdat ik idd die vulnippel zag van de gas.... Zo'n gasinbouwer moeten ze meteen ontslaan..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 16:10 
Trucker

Quieran schreef:
Ben er gisterennamiddag naar toe gereden en kan jullie indrukken volledig bevestigen.
Wagen is een overname geweest en verkoper kent er nog minder van dan ik...

Motor zag er totaal niet uit en ratelde, volgens verkoper volledig normaal :shock: voor
deze zware motor.

We zoeken verder!

Beste manier om uit te zoeken hoe de vork in de steel zit.
Soms geven foto's al wel een idee in welke richting het gaat maar altijd gaan kijken is beste.
Succes met de zoektocht en keep us posted :wink:
Trouwens, als je eens een SRT wil bekijken die niet te koop staat maar gewoon om eens rustig te kunnen kijken en bestuderen geef je maar een seintje.

Marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]