Het is nu di aug 19, 2025 20:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2012 16:07 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
Ik heb een jaar of 5 in een SRT10 gereden
Zo goed als geen problemen gehad
En het is gewoon een onwijs dikke gave truck!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2012 16:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 20:23
Berichten: 938
Woonplaats: Den Bosch
Dat is het zeker! Heb er ook 2,5 jaar met veel plezier in gereden.
Alleen te weinig door het vele werken, wat eigenlijk zonde is.
Dus het plezier mag naar een ander gaan!

_________________
Bas...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 11:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Veel mensen zien een SRT10 als een sportwagen en willen graag zo mee rijden. Dat resulteert in kosten rijden. Zoals met elke sportwagen die stevig gebruikt wordt. Wanneer je een SRT10 gewoon goed behandelt en onderhoud dan heb je een kanjer van een truck. Dat wil niet zeggen dat men nooit eens mag spelen met het vermogen en de mogelijkheden. Maar dit marketingproduct is geen raceauto, punt.
Dus zoek je een mooi exemplaar, kopen en geneiten is de boodschap.
Alvast succes en fun met de zoektocht en het kiezen. Bij mij was dat een 12 maanden voorspel :D

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 20:12 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Yep, is nog te koop. Staat nergens te koop alleen hier met de rode letters. Prijs is wel vast, dat zeg ik er maar alvast bij. Prijs is marge, dus incl btw.

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 20:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Marge is niet incl btw, dat is zonder btw... en dus ook niets btw terug te vorderen.
Zoals het daar nu staat 'incl btw' is fout.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 21:31 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Volgens mij is een marge auto wel inclusief b.t.w
Een auto gekocht door een particulier wordt een marge auto door dat de b.t.w niet wordt terug gevraagd .
En wordt hij dan weer verkocht zit er dus gewoon b.t.w op.
Maar bedrijfsmatig kun je dat niet meer terugvorderen .

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 21:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
yep zo is het. Je kan de btw dus niet terugvorderen. Maar kijk maar eens op MP. Meestal zijn de prijzen ex de btw vaak gelijk aan de marge auto's. Dus als je de eindsom maakt kom je op hetzelfde uit.

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 23:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
freddy schreef:
Volgens mij is een marge auto wel inclusief b.t.w
Een auto gekocht door een particulier wordt een marge auto door dat de b.t.w niet wordt terug gevraagd .
En wordt hij dan weer verkocht zit er dus gewoon b.t.w op.
Maar bedrijfsmatig kun je dat niet meer terugvorderen .


Inderdaad.

Maar vermelden 'incl btw' mag je niet doen, want dan gaat men de btw er uit gaan halen, wat dus niet kan.
Je vermeldt dus best: Prijs xxx, marge wagen. (Over btw spreek je dus niet)

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 9:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Ton de Draaier schreef:
Maar idd, SRT 10 zijn wij erg van geschrokken qua ontwerp :shock: :shock:


Wat was er dan zo schrikwekkend aan :D ? Verouderde techniek ofzo?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 10:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goedemorgen BB :)
De motor van Marc...
Marc is een serieuze rijder, die ook altijd netjes warm rijdt, geen wheelies maakt , wel van opschieten op de autobahn houdt (vanwege werk) maar de boel niet over de zeik trekt. Gewoon een goede chauffeur dus. De motor had na 58000 mijl de volgende schades;
Hoofd- en drijstanglagerschalen van een aantal cilinders met vreetsporen.
klepzetels totaal "weg " dus niet meer in te slijpen.
kromme stoterstangen hier en daar.
stalen (...) klepgeleiders, die 0,5mm speling hadden (vermoedelijk ontstaan door de verkeerde drukhoek van de tuimelaarpositie)
verslapte klepveren
Nokkenas ingevreten.

nu even technisch onder de loep Ze hebben zoveel moeite gedaan om het Aluminiumblok zo licht mogelijk te houden, dat er tussen de kragen van de cilinderbussen maar 4 mm aluminium tussen de cilinderkragen zit, het aluminiumblok t.p.v. de koelkanalen naar de kop maar 2mm alu aanwezig is, om de bussen op hun plek te houden en de algehele indruk is, dat het een zwakke constructie is. De constructie van de cilinderkoppen is al helemaal om te huilen; het lijkt een hoog ding, maar op de machine is er niets voor nodig om hen te torderen tijdens het opspannen (om te vlakken).
Toen wij de nieuwe (zelfgedraaide) klepgeleiders van speciaal brons, in de koppen gingen zetten, en de koppen op 155gr celcius verwarmden, vielen bij de eerste klappen al vier (!!) zetels spontaan uit hun vattingen!!! Na meten bleek, dat die slechts 0,05mm overmaat hadden, dus na wat rekenwerk zouden die met de kop op bedrijfstemperatuur nét zijn blijven plakken. Wij hebben nieuwe gezet met 0,13mm overmaat (zoals dat hoort in Aluminium.
We zijn er ook van overtuigd, dat het blok "flext" , dus vervormd tijdens vermogensafnames en omdat het blok in het midden afgehangen is, zal bij kuilen deboel gewoon flexen en doorzwiepen.
De voorste drijfstanglagers zaten echt op het randje van uitlopen; ons idee is, dat door de stroming in het orginele inlaatspruitstuk, de voorste cilinders meer lucht krijgen, dus eigenlijk te veel in verhouding.
Als je dus naar het ontwerp van de cilinderkop kijkt, en je denkt even de hoge kant aan de inlaatzijde weg, hou je een concept over, wat veel lijkt op een koelcompressor uit 1940!!

Dat we Elwins SRT10 voor het eerst zagen, waren we zwaar onder de indruk... Ik moet ook zeggen dat het geheel netter is afgewerkt als bij Ford en Chevy.
Als techneuten kun je je kop niet in het zand steken en zeggen dat het geweldig is... volgens mij moet het een must zijn om er mee te rijden, maar als het mijn motor zou zijn, zou ik de toeren en de snelheid laag houden en niet boven de 120km/uur durven rijden.
De SRT10 is ook voor de Amerikaanse jongens van 16-23 gemaakt.. gaat ie dan kapot, dan betaalt pa de schade wel weer.

Ik hou het wel bij m'n Ford werkpaard...

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 11:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Ton rijdt deze op LPG?

Die van mij zat ook aan die mijlenstand maar liep nog als een zonnetje.
En ben geen rustige rijder :D

Dat van het inlaatspruitstuk is bekent dat sommige cillinders te veel en andere te weinig lucht krijgen.
Oliepomp is ook een zwak punt maar meer voor de vipers met een hoge bochtsnelheid.

Na 60.000km heeft het alleen buiten normaal onderhoud een bakrevisie gekost en 1 wiellager.

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 11:28 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Ton de Draaier schreef:
Goedemorgen BB :)
Ik hou het wel bij m'n Ford werkpaard...


Zolang de bramen van het gietwerk te zien zijn heb ik er wel vertrouwen in.
groot - lomp en sterk. :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 14:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hoi Alex en Willem :) :)
Groot en lomp... Dát zijn woorden naar mijn hart!! :mrgreen: :mrgreen:
Ja, deze rijdt ook op LPG... anders is het niet leuk meer. :cry: :cry:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 14:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 13, 2012 12:20
Berichten: 6
Is het ook te merken en te horen dat er zulke schade aanzit te komen,
Of is het zo dat je het pas merkt als het te laat is?

Ik zelf zal er zakelijk zo'n 4000km mee rijden,
voornamelijke een 80km weg, en privé zal er 2 a 3 keer per jaar met het gezin op vakantie gegaan worden,
dus bij elkaar mischien 7000km per jaar.

En kwa rij stijl zijn we geen racer's maar om vermogen te hebben is altijd fijn.
Vooral vermogen en ruimte is voor ons belangrijk en natuurlijk het uiterlijk!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aanschaffen SRT-10
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 15:02 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Neuh, aan Marc z'n truck was niets te merken; hij reed gewoon goed. Ook de oliedruk was goed en ook met onderhoud is Marc erg serieus te noemen.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling