Vrijdagavond moest ik naar Mechelen naar een trouwfeest, eerst van mij thuis nog naar Bredene gereden om iemand op te pikken die ook naar het feest was uitgenodigd.
Wel toen ik Bredene binnenkwam had ik al iets gewaar dat het in de bochten precies zwaarder insturen was, en toen ik bijna op m'n bestemming was begon ik werkelijk zonder servo te rijden waardoor eveneens m'n koelvloeistoftemperatuur begon te stijgen.
Voor de deur gestopt en m'n eerste gedacht was dat de aandrijfriem van de servopomp en waterpomp aan diggelen zou zijn maar dat leek niet zo te zijn er was duidelijk, een spoor van olieverlies. Nu stond ik daar in Bredene met z'n drieën om nog naar een trouwfeest te gaan die nog 148Km verwijdert was van mij
Dus motorkap terug dicht en iemand opgebeld om mij terug naar huis te brengen en vandaar met m'n vervangwagen terug de rit naar Mechelen verder te zetten.
Zaterdag na een uitgeslapen roes terug naar Bredene om nu eens goed te zien waar nu precies het olielek zich plaatsvond, wat type meegenomen en servo olie omdat ik dacht aan een lekke darm maar het bleek rechtstreeks vanuit de servopomp te komen
Nu moet ik wel zeggen dat ik daar nog niet bij stilgestaan had dat het hier eveneens over een hydraulische koelventilator gaat, dus geen olie geen koeling!
Dus dit word takelen, deze namiddag ga ik hem halen en een nieuwe pomp en riem bestellen.
Word vervolgt...