USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

dodge ram srt10 op GAS
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=16829
Pagina 1 van 4

Auteur:  levi-dieter [ vr maart 29, 2013 18:03 ]
Berichttitel:  dodge ram srt10 op GAS

hallo
ik zou graag willen weten of je een dodge ram srt10 op gas kunt zetten en dat het 100% werkt want hebt hier en daar gehoord dat de dodge ram srt10 niet echt zo goed gaat op gas, want ben aant kijken voor een dodge ram srt10 en had dan graag een gas installatie willen plaatsen. ik hoop dat ik hier wat meer informatie zal krijgen.

Auteur:  peerkehemi [ vr maart 29, 2013 18:06 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Eerst voorstellen dan vragen stellen is hier de regel :!:

Auteur:  bhpaddict [ vr maart 29, 2013 19:29 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Ondertussen heeft ie zich (kort weliswaar) voorgesteld.

Levi,

De vraag die je hier stelt zal weer aardig wat controverse veroorzaken maar er zijn altijd voor- en tegenstanders, zowel als mensen met een positieve en een negatieve ervaring.
Zelf rij ik ook met een SRT-10 op gas en tot nu toe gaat het goed. Er zijn er hier die al wat langer op gas rijden en ook zonder problemen.
Ondertussen heb ik zelfs weet van enkele SRT-10 die geen gasinstallatie hadden en toch dezelfde panne mochten ondervinden als de LPI slikkers.

Wat zijn volgens mij de aandachtspunten:
Gezien de grote longinhoud van een viper motor moet de gasinstallatie over voldoende reserve beschikken. Hiermee bedoel ik:
2 verdampers, grootste gassproeiers (gele), de verdampers met elkaar doorverbinden aan, tussen of achter de sproeiers; de gasleiding van tank naar verdampers zo groot mogelijk 8 mm of meer.
De gasslang tussen de sproeiers doorverbinden kan wanneer men per cilinderbank een set van drie en een set van twee sproeiers laat plaasten. Tussen de 3 en 2 kan de linkse met de rechtse cilinderbank nog eens verbonden worden. (moet bij mij nog gebeuren).
Ow ja; een installatie van Prins natuurlijk; zijn hebben een 10 cilinder gasECU dat is 1000x beter dan twee 5 cilinder gasECU's.

Software-matig de gasinstallatie zo laten programmeren dat die pas omschakelt wanneer de motor bijna op bedrijfstemperatuur is. (mijne staat op 70° dat is zowat het max om nog een duidelijk schakelpunt te hebben)
Nadeel is meer verbruik van benzine; zeker in de winter. Voordeel is dat er genoeg warmte voorhanden is om gas te produceren en de direct installatie goed zal werken.

Aan de SRT zelf:

De originele katalisatoren durven al eens versmelten; zeker bij een 2006 model. Wat de exacte reden is weet ik niet zeker. Enkel afgaande op de verbruiken van kollega srt rijders krijg ik stillaan de indruk dat de 2006 veel armer draait. Vandaar mogelijks een smeltprobleem.
Dit is op te lossen door high flow katalisatoren (soort race kats) te plaatsen. Deze verteren de grote hitte beter.

Grote gekheden zoals dragraces, burnouts en lang zeer snel rijden (enkel op circuit natuurlijk...) kan je misschien best op benzine doen; voor de zekerheid.

Waar gaan voor de installatie ?
Zelf heb ik geen goed gevoel gehad bij AGS; nochtans straffe gasten naar het schijnt. Maar twee cilindrische tanks in onderbouw plaatsen (140 liter brutto) in plaats van de (voor een SRT) kleine ringtank van 100 liter brutto was er te veel aan voor hen.
Ik ben terug naar Van Meenen gegaan in Lokeren; de installatie is wel goed uitgevoerd. Qua fijnprogrammatie van de installatie is er nog ruimte voor verbetering. Maar daar durf ik zelf wel aan te beginnen.
Mijn algemene indruk van gasinstallateurs is dat ze de installaties programmeren met een grote marge zodat ze altijd wel werkt. zo'n beetje een algemene goede programmatie die men op elke motor kan toepassen en dat dan wel werkt. Voor mezelf tracht ik meer te werken met de verschillende instellingen om een gerichtere programmatie te verkrijgen voor m'n SRT. Dat loopt niet van een leien dakje...

Auteur:  bhpaddict [ vr maart 29, 2013 19:34 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

dave schreef:
Heeft Ferrari mc laren bugatti, corvette een lpg instalatie?

De dodge viper heb je die met een gastank zien rijden?



Ferrari, Mclaren, Bugatti en Corvette hebben ook geen pick up in hun gamma met een sportief hart :wink:

Auteur:  jaco [ vr maart 29, 2013 22:24 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

op gas mot je koke :twisted:

Auteur:  Robert [ vr maart 29, 2013 22:40 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

bhpaddict schreef:
dave schreef:
Heeft Ferrari mc laren bugatti, corvette een lpg instalatie?

De dodge viper heb je die met een gastank zien rijden?



Ferrari, Mclaren, Bugatti en Corvette hebben ook geen pick up in hun gamma met een sportief hart :wink:


Een SRT-10 is een fun pick-up.
Dus je moet hem, naar mijn mening, ook zo gebruiken.
Als je een Ferrari, etc. voor woon-werkverkeer gebruikt dan kan je hem na 4 jaar ook bij elkaar vegen.
Mijn mening: voor woon-werk een Hemi kopen. Beresterk en met 375pk ook snel.

Auteur:  bhpaddict [ za maart 30, 2013 11:36 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Niet indereen heeft geld en plaats voor meerdere voertuigen te rijden/zetten.
Dus waarom niet fun en functie samenvoegen ? Doe ik ook. De SRT is de dagelijkse camion van de zaak.

Auteur:  levi-dieter [ za maart 30, 2013 15:28 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

bhpaddict schreef:
Ondertussen heeft ie zich (kort weliswaar) voorgesteld.

Levi,

De vraag die je hier stelt zal weer aardig wat controverse veroorzaken maar er zijn altijd voor- en tegenstanders, zowel als mensen met een positieve en een negatieve ervaring.
Zelf rij ik ook met een SRT-10 op gas en tot nu toe gaat het goed. Er zijn er hier die al wat langer op gas rijden en ook zonder problemen.
Ondertussen heb ik zelfs weet van enkele SRT-10 die geen gasinstallatie hadden en toch dezelfde panne mochten ondervinden als de LPI slikkers.

Wat zijn volgens mij de aandachtspunten:
Gezien de grote longinhoud van een viper motor moet de gasinstallatie over voldoende reserve beschikken. Hiermee bedoel ik:
2 verdampers, grootste gassproeiers (gele), de verdampers met elkaar doorverbinden aan, tussen of achter de sproeiers; de gasleiding van tank naar verdampers zo groot mogelijk 8 mm of meer.
De gasslang tussen de sproeiers doorverbinden kan wanneer men per cilinderbank een set van drie en een set van twee sproeiers laat plaasten. Tussen de 3 en 2 kan de linkse met de rechtse cilinderbank nog eens verbonden worden. (moet bij mij nog gebeuren).
Ow ja; een installatie van Prins natuurlijk; zijn hebben een 10 cilinder gasECU dat is 1000x beter dan twee 5 cilinder gasECU's.

Software-matig de gasinstallatie zo laten programmeren dat die pas omschakelt wanneer de motor bijna op bedrijfstemperatuur is. (mijne staat op 70° dat is zowat het max om nog een duidelijk schakelpunt te hebben)
Nadeel is meer verbruik van benzine; zeker in de winter. Voordeel is dat er genoeg warmte voorhanden is om gas te produceren en de direct installatie goed zal werken.

Aan de SRT zelf:

De originele katalisatoren durven al eens versmelten; zeker bij een 2006 model. Wat de exacte reden is weet ik niet zeker. Enkel afgaande op de verbruiken van kollega srt rijders krijg ik stillaan de indruk dat de 2006 veel armer draait. Vandaar mogelijks een smeltprobleem.
Dit is op te lossen door high flow katalisatoren (soort race kats) te plaatsen. Deze verteren de grote hitte beter.

Grote gekheden zoals dragraces, burnouts en lang zeer snel rijden (enkel op circuit natuurlijk...) kan je misschien best op benzine doen; voor de zekerheid.

Waar gaan voor de installatie ?
Zelf heb ik geen goed gevoel gehad bij AGS; nochtans straffe gasten naar het schijnt. Maar twee cilindrische tanks in onderbouw plaatsen (140 liter brutto) in plaats van de (voor een SRT) kleine ringtank van 100 liter brutto was er te veel aan voor hen.
Ik ben terug naar Van Meenen gegaan in Lokeren; de installatie is wel goed uitgevoerd. Qua fijnprogrammatie van de installatie is er nog ruimte voor verbetering. Maar daar durf ik zelf wel aan te beginnen.
Mijn algemene indruk van gasinstallateurs is dat ze de installaties programmeren met een grote marge zodat ze altijd wel werkt. zo'n beetje een algemene goede programmatie die men op elke motor kan toepassen en dat dan wel werkt. Voor mezelf tracht ik meer te werken met de verschillende instellingen om een gerichtere programmatie te verkrijgen voor m'n SRT. Dat loopt niet van een leien dakje...

heel erg bedankt voor de informatie :-)

Auteur:  Floor [ zo maart 31, 2013 14:18 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Heb zelf nu 50kmiles op te teller staan, had er 10k toen ik hem in de vs kocht. Prins systeem met 1 ecu en 1 verdamper. Voor de veiligheid 2 O2 sensors bijgeplaats en nooit problemen gehad tot dusver. Wat marco zegt is waar (beter) maar niet strikt noodzakelijk. Je moet die keuze zelf maken en het hangt af van je interesse hoe ver je er in gaat...

Auteur:  gipsycd [ ma apr 01, 2013 17:40 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

ik heb er ondertussen 66000 M opstaan gekocht met 13000M, 5jaar geleden,merendeel op LPG gereden.
Heb wel High flow cats, gewoon cruisen doe ik op LPG , sportief rijgedrag gebeurt op benzine!!!.
Buiten de normale kinderziektes (zwetende leidingen ) in feite geen noemenswaardige kosten gehad , hier wordt wel regelmatig (3000-4000 M) olie ververst met filter.

Auteur:  viper [ za jul 06, 2013 13:03 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Vind al dat gezeik over gas in een srt een beetje strontvervelend worden
Er is niks mis mee om op gas te rijden alleen moet je weten hoe je rijd en geen tweehonderd blazen
als je op gas rijd dan gewoon even op benzine zetten plus dat het goed geinstaleerd moet worden.
Er zijn te veel pikkepoelie bedrijfen die denken dat ze het ook weten.
Groetjes Ben

Auteur:  nightwalker [ za jul 06, 2013 13:50 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

viper schreef:
Vind al dat gezeik over gas in een srt een beetje strontvervelend worden
Er is niks mis mee om op gas te rijden alleen moet je weten hoe je rijd en geen tweehonderd blazen
als je op gas rijd dan gewoon even op benzine zetten plus dat het goed geinstaleerd moet worden.
Er zijn te veel pikkepoelie bedrijfen die denken dat ze het ook weten.
Groetjes Ben




Hier ook geen probleem op gas en mijn srt10 gebruik ik dagelijks met en zonder kar er achter
Rij er aardig wat kilometers mee

Auteur:  Crest [ za jul 06, 2013 18:26 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Sinds ik hem heb gekocht rijd ik gas. Dubbele BRC installatie, weining tot geen vermogen verlies.

Heb een ritje rond de Nuerburgring met gas gereden, en al de + 250km/h op gas gedaan.

Ik rij 80% op gas. Never nooit problemen gehad (50000miles in 2 jaar).

Auteur:  cherry red dodge [ za jul 06, 2013 18:28 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Zeg dat nou niet,dan zijn ze morgen stuk! :bom:

Auteur:  edwin [ za jul 06, 2013 22:49 ]
Berichttitel:  Re: dodge ram srt10 op GAS

Het is voor mij allemaal heel simpel !
Rijden op gas scheelt 100 euro per tankbeurt
En ik tank vaak 2x in de week.

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/