USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Rear Axle https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=18836 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | BigBoss [ wo mei 07, 2014 22:01 ] |
Berichttitel: | Rear Axle |
Zeg mannen , bij het vervangen van de olie op de rear axle van mijne SRT10 2006 ( ik heb 20.000 miles ), heb ik de restanten gevonden van de clipsen van de plaatjes op het magneetje van de aflaatstop. Naar wat ik vernomen heb is dit een normaal verschijnsel bij de Dana Super 60 rear axle . Ik vindt het raar dat er op geen enkel forum over gesproken wordt ! Men heeft me gezegd dat de Dana Super 60 axle te zwak is voor een srt10 en dat het normaal is dat deze om de 30.000 miles moet vervangen worden . Nu, is er iemand die hier ervaring mee heeft en wat kan er aan gedaan worden om dit te verbeteren ? |
Auteur: | Belgiquebasterd [ wo mei 07, 2014 22:09 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
BigBoss schreef: Zeg mannen , bij het vervangen van de olie op de rear axle van mijne SRT10 2006 ( ik heb 20.000 miles ), heb ik de restanten gevonden van de clipsen van de plaatjes op het magneetje van de aflaatstop. Naar wat ik vernomen heb is dit een normaal verschijnsel bij de Dana Super 60 rear axle . Ik vindt het raar dat er op geen enkel forum over gesproken wordt ! Men heeft me gezegd dat de Dana Super 60 axle te zwak is voor een srt10 en dat het normaal is dat deze om de 30.000 miles moet vervangen worden . Nu, is er iemand die hier ervaring mee heeft en wat kan er aan gedaan worden om dit te verbeteren ? http://www.mopartruckshop.nl ![]() ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ wo mei 07, 2014 22:24 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
Jep het begint met het loskomen van de clips (slotjes) ,en die gaan een eigen leven lijden in je diff met alle gevolgen van dien ![]() Jeroen van de mopartruckshop weet raad ![]() Www.marlog-car-handling.com Www.rockauto.com |
Auteur: | HollandBlower [ wo mei 07, 2014 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
Dit is prima te repareren, niet mee door blijven rijden dat voorkomt verdere schade en duurdere kosten. Onderdelen heb ik allemaal op voorraad liggen van dit model. Het is een zwak-punt van het Dana Trac-lok differentieel dat de clips breken maar ook soms zelfs de frictie plaatjes zelf. Om de 30.000 miles vervangen is wat overdreven, maar 1x per 30k miles olie verversen is zeker aan te bevelen om de levensduur te verlengen. Zelf hanteren wij een vervangings termijn van ca 100.000km om de frictie plaatjes te vervangen van de standaard Ram 1500 9.25 achteras. De Dana super 60 van de SRT-10 is een stuk zwaarder en zou ook langer mee moeten gaan. Dat het vermogen teveel is voor deze achteras is onzin ik ken zo 2 SRT-10 trucks met bijna 40% meer vermogen dan standaard waar nog totaal geen problemen mee zijn geweest. En dit zijn daily drivers en ze worden ook goed gebruikt! ![]() |
Auteur: | wodan [ wo mei 07, 2014 23:31 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
Inderdaad, een Dana 60 is wel een stevige as an sich. |
Auteur: | BigBoss [ do mei 08, 2014 21:20 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
Ze hebben me gezegd dat deze clips en frictieplaatjes niet apart te verkrijgen zijn en dat je alles moet vervangen ? Wat kost dat zoal ? in het gunstige geval en het ergste ? En voor hoelang is het dan ok ? 30.000 miles ? |
Auteur: | HollandBlower [ do mei 08, 2014 21:38 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
BigBoss schreef: Ze hebben me gezegd dat deze clips en frictieplaatjes niet apart te verkrijgen zijn en dat je alles moet vervangen ? Wat kost dat zoal ? in het gunstige geval en het ergste ? En voor hoelang is het dan ok ? 30.000 miles ? Dit is volledig onzin, alle delen zijn los verkrijgbaar. Maar niet bij of via de Dealer maar rechtstreeks van Dana en via de aftermarket. Reparatie van Frictie plaatjes begint bij een 450 euro exc btw. Afhankelijk wat de oude plaatjes aan schade hebben aangericht kan dit oplopen tot 1500+ euro. |
Auteur: | HollandBlower [ do mei 08, 2014 21:41 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
HollandBlower schreef: BigBoss schreef: Ze hebben me gezegd dat deze clips en frictieplaatjes niet apart te verkrijgen zijn en dat je alles moet vervangen ? Wat kost dat zoal ? in het gunstige geval en het ergste ? En voor hoelang is het dan ok ? 30.000 miles ? Dit is volledig onzin, alle delen zijn los verkrijgbaar. Maar niet bij of via de Dealer maar rechtstreeks van Dana en via de aftermarket. Zoals al eerder vermeld ik heb de delen gewoon op voorraad. Ook gebruikte een compleet gebruikt differentieel. Reparatie van Frictie plaatjes begint bij een 450 euro exc btw. Afhankelijk wat de oude plaatjes aan schade hebben aangericht kan dit oplopen tot 1500+ euro. |
Auteur: | Sammy11 [ do mei 08, 2014 23:25 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
HollandBlower schreef: Dit is volledig onzin, alle delen zijn los verkrijgbaar. Maar niet bij of via de Dealer maar rechtstreeks van Dana en via de aftermarket. Reparatie van Frictie plaatjes begint bij een 450 euro exc btw. Afhankelijk wat de oude plaatjes aan schade hebben aangericht kan dit oplopen tot 1500+ euro. 1500+ euro , kan je dan niet beter voor hele nieuwe aangepaste axle gaan ? bv. deze http://shop.jtsvp.com/product.sc?produc ... goryId=176 komt op een 2700€ + verzending |
Auteur: | wodan [ do mei 08, 2014 23:28 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
Sammy11 schreef: HollandBlower schreef: Dit is volledig onzin, alle delen zijn los verkrijgbaar. Maar niet bij of via de Dealer maar rechtstreeks van Dana en via de aftermarket. Reparatie van Frictie plaatjes begint bij een 450 euro exc btw. Afhankelijk wat de oude plaatjes aan schade hebben aangericht kan dit oplopen tot 1500+ euro. 1500+ euro , kan je dan niet beter voor hele nieuwe aangepaste axle gaan ? bv. deze http://shop.jtsvp.com/product.sc?produc ... goryId=176 komt op een 2700€ + verzending Tegen dat die er onder zit en alles betaald is... wordt het echt wel een duur grapje. Goede revisie, al dan niet met direct een andere locker in naar wens, is ten eerste goedkoper en op maat en je steunt er de lokale economie mee. PS: Sterkte van een as zou ik eerder willen uitgedrukt zien in laadvermogen en koppel dat ie kan hebben, dan in PK... Want dat laatste is toerental afhankelijk. |
Auteur: | freddy [ do mei 08, 2014 23:30 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
is dat helemaal compleet met remmen of alleen de as? |
Auteur: | Ton de Draaier [ vr mei 09, 2014 6:35 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
BigBoss schreef: Zeg mannen , bij het vervangen van de olie op de rear axle van mijne SRT10 2006 ( ik heb 20.000 miles ), heb ik de restanten gevonden van de clipsen van de plaatjes op het magneetje van de aflaatstop. Naar wat ik vernomen heb is dit een normaal verschijnsel bij de Dana Super 60 rear axle . Ik vindt het raar dat er op geen enkel forum over gesproken wordt ! Men heeft me gezegd dat de Dana Super 60 axle te zwak is voor een srt10 en dat het normaal is dat deze om de 30.000 miles moet vervangen worden . Nu, is er iemand die hier ervaring mee heeft en wat kan er aan gedaan worden om dit te verbeteren ? Goedemorgen. Ik zou even bij Jeroen langs gaan..... Na "de grote klap" onder je truckie is het echt stil.... en het ziet er niet uit van binnen... Nu kun je nog schade beperken.... |
Auteur: | Belgiquebasterd [ vr mei 09, 2014 6:50 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
Sammy11 schreef: HollandBlower schreef: Dit is volledig onzin, alle delen zijn los verkrijgbaar. Maar niet bij of via de Dealer maar rechtstreeks van Dana en via de aftermarket. Reparatie van Frictie plaatjes begint bij een 450 euro exc btw. Afhankelijk wat de oude plaatjes aan schade hebben aangericht kan dit oplopen tot 1500+ euro. 1500+ euro , kan je dan niet beter voor hele nieuwe aangepaste axle gaan ? bv. deze http://shop.jtsvp.com/product.sc?produc ... goryId=176 komt op een 2700€ + verzending + invoerrechten + nieuwe remmerij + installatie + ditjes en datjes (waarvan prijs ook kan oplopen) + ... Verzending gaat stukken van mensen kosten voor zoiets zwaars, mijn strokerkit kostte me ongeveer 500 euro om te verzenden + invoerrechten (400 euro ofzo dacht ik, had ik nog het 'geluk' dat de verkoper de waarde maar op 1900 dollar had gezet ipv het echte bedrag, veel bedrijven weigeren dit). Tenzij je via containervracht het verzend maar dan moet/vastslaan. Ik ben grote voorstander van overkill en als het stuk gaat beter dan origineel repareren, maar denk dat in dit geval een heel nieuwe as te veel van het goede is! Imho denk ik dat reviseren van de as hier de beste oplossing is, als het vertrouwen in de OEM spullen weg is evt met een ander/beter binnenwerk. Komt nog es bij dat ik in de jaren dat ik hier op het forum vertoef nog geen enkele SRT as in prut heb weten draaien wegens teveel pk (misschien rijden de srt trutjes gelijk oude wijven, wie weet ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Belgiquebasterd [ vr mei 09, 2014 6:51 ] |
Berichttitel: | Re: Rear Axle |
freddy schreef: is dat helemaal compleet met remmen of alleen de as? Denk zonder remmen, heb dit online gevonden http://www.vtcoa.com/forums/f8/dts-performance-rear-axle-upgrade-pricing-10627/ |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |