USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

nieuwe LPG installatie
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=466
Pagina 1 van 2

Auteur:  jaro [ vr aug 15, 2008 19:34 ]
Berichttitel:  nieuwe LPG installatie

Hallo allemaal,

Mijn SRT komt a.s zondag aan in Rotterdam en ik moet nu een keuze gaan maken welke gas installatie er in moet. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met gas inbouwers. Mijn voorkeur gaat uit naar een Prins installatie van Rijnzicht in Katwijk.

Auteur:  johnhemi [ vr aug 15, 2008 23:23 ]
Berichttitel: 

:smt023 :smt023
mooie truckie jaro

Auteur:  jschlee [ vr aug 15, 2008 23:34 ]
Berichttitel: 

Ik rij op een VSI set van Prins, prima installatie zonder problemen.

Auteur:  jacob [ za aug 16, 2008 6:12 ]
Berichttitel: 

Een dodge hoort niet op gas te rijden.

Benzine is the way to go en ook voor de amerikaanse auto's beter.

Auteur:  bbro [ za aug 16, 2008 9:42 ]
Berichttitel: 

Mooi truck Jaro en een mooie kleur :lol: ik heb een vsi installatie van prins zelfde als Justin rijd perfect :twisted:

Auteur:  Floor [ za aug 16, 2008 14:14 ]
Berichttitel: 

was op zoek naar een "i'm with stupid" smiley :D , ook een de prins systeem maw. Met 1 verdamper voor 10 cilinders :smt066

Auteur:  jaro [ za aug 16, 2008 14:46 ]
Berichttitel: 

Floor schreef:
was op zoek naar een "i'm with stupid" smiley :D , ook een de prins systeem maw. Met 1 verdamper voor 10 cilinders :smt066


Herstel 1 verdamper voor 5 cylinders. 2 verdampers dus.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij Rijnzicht. 20 oktober ben ik al aan de beurt!!

Auteur:  jschlee [ za aug 16, 2008 15:12 ]
Berichttitel: 

Ik heb ook 1 verdamper voor 10 cylinders 8)

Citaat:
Een dodge hoort niet op gas te rijden. Benzine is the way to go en ook voor de amerikaanse auto's beter.


:shock: De tijd dat autogas een afvalproduct was ligt ver achter ons. 8)

In tegenstelling tot benzine, bereikt autogas in zuivere gasvorm de motor. Het vermengt zich daarom beter met de verbrandingslucht, wat leidt tot een vollediger verbrandingsresultaat.

Autogas, heeft ten opzichte van benzine een hoger octaangetal. Dit bedraagt meer dan 100 RON, terwijl superbenzine een octaangetal van circa 98 RON heeft en Euro loodvrij 95 RON. Dit hogere octaangetal betekent dat autogas gelijkmatiger tot ontbranding komt dan benzine.

Tegenwoordig vlammen we LPG vloeibaar in de cylinder, spuiten we speciale smering over de kleppen heen. De temperatuur wordt met LPI techniek zelfs lager dan benzine!!!

Met LPI komen we op het punt dat GAS beter performed dan benzine 8) 8)

Nu jij weer 8)

Auteur:  axxel [ za aug 16, 2008 15:19 ]
Berichttitel: 

Zolang je maar niet meer dan 50pk per cilinder wilt gaat het prima op LPG.

Ik had met de Hemi last van wat inhouden met volgas,kreeg niet genoeg LPG.
Was toen ook 1 van de eerste met LPG(VSI)op de Hemi.

Alex

Auteur:  jschlee [ za aug 16, 2008 15:40 ]
Berichttitel: 

Met LPI is dat opgelost (ik heb er trouwens met mijn Viper geen last van 60,4 PK per cylinder)) ik heb een ook een VSI

"Het LPi-systeem werkt net zoals het benzine injectie-systeem: vloeibare brandstof wordt rondgepompt en aan de injectoren aangeboden. De sequenti?le gasinjectie in vloeibare vorm kan gezien worden als de nieuwste generatie gassystemen (de zogenaamde vijfde generatie). Het grote voordeel van vloeibare injectie is de koelende werking van het verdampen van het gas in de cilinder. Zo ontstaat een betere vullingsgraad van de cilinders en daarmee een betere prestatie van de motor."

Afbeelding

Auteur:  jaro [ za aug 16, 2008 16:05 ]
Berichttitel: 

Wat is het verbruik eigenlijk op gas. Mijn vorige V10 uit 98 gebruikte 33 lt op 100 km.....

Auteur:  jschlee [ za aug 16, 2008 16:13 ]
Berichttitel: 

Ik rij er 600 kilometer mee, en ik tank ongveer 150 Liter

dat is 1:4
25 Liter op 100 km

Alleen start mijn SRT altijd op benzine, ik moet na 15 tanken een volle benzinetank erbij mikken. Hier staat ook nog wat info http://www.srt-10.info/nl/LPG/20066/LPG.html

P.S. Vroeger (rond 2000) heb ik op een GEN3 gasinstallatie gereden en dat was echt helemaal ruk.

Auteur:  axxel [ za aug 16, 2008 19:43 ]
Berichttitel: 

VSI is geen LPI Justin.
VSI heeft nog steeds een verdamper nodig,LPI niet.
Zijn allebij nog steeds G3.

Welke injector heb jij erop zitten?
Bij de hemi had ik de gele 73cc keihin (max 50pk)

We kunnen wel effe een sprintje trekken volgende week :D

Alex

Auteur:  jschlee [ za aug 16, 2008 19:49 ]
Berichttitel: 

Ik heb inderdaad VSI, LPI gaf toen nog problemen (nu niet meer geloof ik)

Dit zijn mijn injectoren :

Afbeelding

Auteur:  bbro [ za aug 16, 2008 19:56 ]
Berichttitel: 

hmmmz :-k volgens mij heb ik 2 verdampers voor iedere 5 cylinders 1

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/