Het is nu do mei 01, 2025 4:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 17:58 
Trucker

Hallo,

Na m'n voorstelling vorige week bij jullie ben ik dan donderdag m'n srt gaan ophalen in Duitsland, chaotische rit we reden werkelijk de winter tegemoet!
Nu de srt op z'n thuisbasis is zou ik graag wat info bekomen betreffende de inschrijving omdat ik hier toch verschillende verhalen hoor.
Wel de srt is geïmporteerd via Duitsland en reeds op duitse papieren gebracht, dus ik ben in het bezit van een srt met duitse papieren die voldoet aan de europese normen.
Ondertussen ook naar de douane geweest en alle nodige stempels bekomen.
Maar nu moet ik nog aan een gelijkvormigheidsattest geraken om hem te laten keuren, dit kan eventueel via een dealer of via een procedure bij de autokeuring.
Bij deze is m'n vraag nu welke weg ik het best insla om dit zo snel mogelijk te bekomen, en wat hangt daar aan verbonden?

Grt. Serge.

07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 22:05 
Super Trucker

Als ik dat allemaal hier lees van de Belgen dan wordt dat minimaal een halfjaar ergenis en geduld :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 22:33 
Trucker

iemand die ik ken heeft een chevrolet ssr gekocht in duitsland met duitse papieren en heeft een jaar kunnen wachten op zijn papieren.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 22:40 
Pro Trucker

dan heeft da in belgie toch helemaal geen nut om het zelf te doen, :shock: ken je er beter een in belgie zelf kope :roll: :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 11:17 
Heavy Trucker

Die van mij kwam via United Kingdom en ik heb ruim 5 maanden moeten wachten tot alle papieren in orde waren.
Ik reed echter al veel eerder rond (nadat het chassisnummer erin stond en we de officiele aanvraag hadden ingediend) Dat was begin januari 2010, en de wagen was hier eind oktober 2009.
Ik was volledig in orde ergens in maart.

Ik hoop dat je goede connecties hebt als je het zelf wil doen, anders zou het wel eens een lang liedje kunnen worden.
Ik heb het via mijn garagist laten doen (heeft de wagen ook voor mij gezocht en opgehaald in UK) maar die kent hier en daar wel iemand :wink:
Veel succes ermee.

Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 12:16 
Heavy Trucker

Ik denk dat het goed zou zijn als één van de belgen deze praktijken van de Belgische overheid eens bij de europese commissie zou melden.

Volgens mij handelt België behoorlijk tegen de Europese regels in. Als een auto al een kenteken van één of ander Europese lidstaat heeft moet iedere ander lidstaat die zonder meer toelaten zonder aanvullende eisen.

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 13:30 
Pro Trucker

Succes met alles, en misschien kan Hennie je wel helpen,
Zit hier ook opt forum,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 16:40 
Pro Trucker

Je kan het zelf doen maar dan heb je geen draagkracht als je uiteindelijk op een brusselse stapel terecht komt. Via een dealer (als die het al wil doen want je hebt hem niet bij hem gekocht?!) zal sneller gaan maar is uiteindelijk duurder (1500-2500 euro afhankelijk waar je gaat).
Je dient een verkorte homologatie te ondergaan om je duitse brief om te zetten naar een belgisch gelijkvormigheidsattest. De procedure zou in principe maar een week of 3 mogen duren maar de realiteit toont anders aan. Reken toch snel al 3-9 maanden (minstens).
Je truck wordt opnieuw gemeten, gewogen etc om te kijken of alles klopt met wat er op je duitse brief stond, heel dit dossier gaat naar FOD, zij geven een PVG en dan kan je een keuring voor verkoop doen om je roos formulier te laten valideren. Dan inschrijven (DIV) en nog een administratieve keurging waar hij opnieuw gewogen wordt.

Ten opzichte van invoer buiten EU bespaar je in de praktijk een maand of 2 uit omdat je geen toelating meer moet vragen om hem te mogen homologeren, da's alles. Verder is het een even grote ergernis in de meeste gevallen.

Ligt er al LPG in ?

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 20:25 
Trucker

Sinds 24/12/10 is de regel van het nieuwe gelijkvormigheisattest waar de nieuwe gewichten op staan met de lpg is afgeschaft :lol: :lol: :lol: .

Heeft mij weer 350euro gekost voor piet snot of nee voor de'n DIV.

Dus nu word de pick-up niet meer elk jaar gewogen en er worden geen zitplaatsen meer afgepakt.

Toch eens goed nieuws.Alleen vervelend die nu pas naar de keuring zijn geweest.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 20:51 
Trucker

als ik belg was ging ik in nederland wonen :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 22:23 
Trucker

guido schreef:
Sinds 24/12/10 is de regel van het nieuwe gelijkvormigheisattest waar de nieuwe gewichten op staan met de lpg is afgeschaft :lol: :lol: :lol: .

Dus nu word de pick-up niet meer elk jaar gewogen en er worden geen zitplaatsen meer afgepakt.

mvg Guy

maar waarom hebben ze die regel dan ooit ingevoegd , dit is toch niet te begrijpen!

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 22:43 
Trucker

blade-x schreef:
guido schreef:

mvg Guy

maar waarom hebben ze die regel dan ooit ingevoegd , dit is toch niet te begrijpen!

ik weet het ook niet maar zo vlug die regel is ingevoerd geweest heeft het keuringsstation van turnhout al klacht ingediend hebben ze mij vandaag verteld op de keuring.

Zij waren er ook van op de hoogte dat niet in elk station pick-up's werden gewogen en dat ze niet overal de zelfde regeltjes toe pasten.

Ne kamaraad van mij is er een paar maand geleden mee naar een advocaat gegaan , en dit zal waarschijnlijk nog gevolg krijgen.

Mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:01 
Trucker

Morgen naar de keuring voor homologatie!
Bij deze heb ik wel nog enkele vragen betrefd de veiligheidsgordels. Hoe zit dat met het E-lebel, moet dit aanwezig zijn?
Kan er misschien iemand mij helpen om dat eens op foto te plaatsen.
Mijn tweede vraag is moeten er extra reflektoren achteraan bijgeplaatst worden, want de achterlichten zijn tenslotte toch niet met een E-lebel.
Alvast bedankt als er iemand hierbij kan helpen.

Grt. Serge.

07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 14:59 
Pro Trucker

gordels moeten E-keur hebben , gewoonlijk word dit geregeld door de man die uw ombouw en/of die de homologatieprocedure regelt.
ook moeten er twee E-keur reflectors achteraan aangebracht worden , deze zijn te krijgen in elke autoshop.
en er moet een E-keur mistlicht achteraan geplaatst worden.
er kan ook afgekeurd worden op banden die niet E-gekeurd zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 16:14 
Pro Trucker

gordels moeten GEEN e-label hebben. Het is voldoende als ze conform zijn aan FMVSS. (Amerikaanse Federal Motor vehicle safety standards) En dat zijn ze. Er hangt een label op het rolsysteem van de gordels op de B pillar.
Deze instructie is gekend bij de keuring MAAR ze mogen hier NIET naar vragen. Hij heeft immers reeds duitse papieren en dit is dus al eens gecontroleerd.

Alles wat ze in duitsland hebben nagekeken mag men niet opnieuw controleren. In principe moet men de gege van de duitse brief integraal copieren op je pvg.

Banden, reflectoren en mistlicht is zoals sammy al zei.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]