thierry schreef:
zal in het vervolg ff op de bak roepen
sta jij op de 15 ???
meestal staat hij wel op 15, en anders op 25 als ik samen met een collega ben
Floris schreef:
Met zo'n neus vindt ik ze het mooist.
Maar waarom kom je verhoudings gewijs deze types zo weinig tegen
Zijn die duurder of minder zuinig ofwel economisch onaantrekkelijk

Ze waren inderdaad iets duurder en ze hebben een iets hoger gewicht waardoor ze voor veel firma's al minder aantrekkelijk worden. Ook zit je met een standaard trailer over je maximum lengte van 16,5m. Maar daarvoor hebben wij dan weer een vergunning van uitzonderlijk vervoer, ook omdat we soms met extra lange gasbuizen rijden. Maar zo'n vergunning kost ook weer wat centen waardoor het weer wat minder aantrekkelijk word.
Voor mij is het grootste voordeel het komfort, de cabine heeft een volledig vlakke vloer zonder motortunnel waardoor ik er voledig kan in rechtstaan en doordat de cabine tussen de assen staat is deze veel zachter afgeveerd en heb je het effect van een gewone wagen, wat hier in België wel kan tellen met om de 500m een snelheidsdrempel !
ook rijd hij wat stabieler en doordat je bijna met kont op de trekas zit en dus beter voelt wat de trailer doet zal je zo'n torpedo ook minder snel op z'n kant zien liggen, dat is ook vaak de reden waarom veel bedrijven met tankwagens voor een torpedo kozen. Maar spijtig genoeg is de produktie stopgezet en kun je dus zoals gezegd ze alleen nog bij Iveco kopen waar ze dan speciaal een normale frontstuur op maat voor jouw ombouwen.
erik schreef:
rij jij voor jezelf Steven??
Femke
Nee nee, ik rijd voor een baas, gelukkig maar, zo hoef ik mij tenminste niet zoveel zorgen te maken.

RAM SRT-10 schreef:
knappe truck om dagelijks mee rond te rijden.
Voor welke klant van buizen rij je?
Pipelife in Kalmthout.