Heb jaaaaren geleden ook is een nachtelijk tochtje gemaakt met vrienden in een vervallen kasteel ergens in de buurt van Lede ofzo dacht ik.
Onopgemerkt over de hoge muur geklommen en binnen gegaan met zaklampen en vlindermessen voor het geval er zéér grote ratten zouden zitten
Wat rondgelopen (echt de max zo in den donkeren en in een oud leegstaand geval) en uiteindelijk een trap naar boven genomen en dan nog één tot de zolder.
Twee vrienden van mij stonden juist op de zolder boven, ik stond op de laatste trede bovenaan nog en wou mij omdraaien en toen gebeurde het...
Ik hoorde nog net iets kraken en een paar seconden later lag ik twee verdiepen lager op de grond tussen het puin. Half verdwaasd krabbelde ik recht en had tot mijn verbazing (nog) niets. Wel heel veel geluk gehad want ik had mijn vlindermes open in de hand toen ik naar beneden stortte en dat deze niet in mijn lijf zat bij het neerkomen, maar naast me lag
Vrienden zijn naar beneden gekomen, hoe weet ik niet maar zijn dan maar wijselijk afgedropen.
Eens in de auto begon ik serieuze krampen te krijgen in mijn zij, maar dacht; dat zal wel van de val zijn en overgaan.
Tot ik het 's nachts niet meer kon uithouden van de pijn en mijn vader met mij naar de spoed gegaan is en daar bleek onder de scan dat mijn milt bijna volledig doormidden gescheurd was. Ik was dus zo'n beetje aan het bloeden vanbinnen
Dus voor een paar dagen in de kliniek en zo is mijn nachtelijk bezoekje en verhaaltje dus afgelopen
Eind goed, al goed