Het is nu za mei 03, 2025 16:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 15:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 1:25
Berichten: 1726
Woonplaats: Tanque Verde, Arizona
Hallo beste medeforummers:
Ik heb van een ander forum de vraag gekregen of ik niet wil helpen met het aanpassen van de hoofdsite en dan met name de aanpassingen over het onderstaande artikel. Die site is één van de grootste van B & NL wat betreft Amerika als thema : http://www.allesamerika.com
Ik weet dat het een hele tekst is, maar ik hoop dat er toch enkel mij willen helpen om dit up to date te maken. Het bestaande artikel is ondertussen tien jaar oud dus kan het zijn dat er informatie achterhaald is en dus toe is aan nieuwe informatie (wetten die veranderen) Uiteraard ken ik de wetten in Nederland niet dus vandaar mijn oproep hier.

Omdat er ook enorm veel Belgen op de site komen wil de eigenaar van de site graag voor de Belgen een stuk voorzien voor het invoeren van een wagen naar België, dus als iemand mij de precieze volgorde kan meegeven gooi ik het wel in tekstvorm (ik weet een beetje van de procedure maar niet precies genoeg voor op zo'n belangrijke site een tekst samen te stellen)

De tekst zoals ze nu op de site staat:


De Amerikaanse auto: iets voor Nederlanders?
Ook in Nederland zijn er vele merken Amerikaanse auto te verkrijgen. Of u nu een Dodge wilt, of een Chevrolet, Ford, GMC, Jeep, of Oldsmobile: ze zijn hier allemaal te krijgen. Ook als u niet specifiek op zoek bent naar een bepaald merk, maar een bepaald soort auto (ruimtewagen: voor het grote gezin, pickup truck: als u veel moet vervoeren) zit u bij de Amerikaanse auto goed. Voordat u tot een aanschaf overgaat, moet u zich echter wel een paar zaken bedenken.

1. De aanschafprijs

Het begint al met de aanschafprijs: past deze in uw budget? Helaas kunnen Amerikaanse auto's in Nederland nogal duur uitvallen, voornamelijk omdat de Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen (BPM) zo hoog is. Het maakt daarbij niet uit of u zelf een auto importeert of dat u hem koopt bij een dealer; de BPM is een door de overheid vastgestelde belasting die over alle auto's betaald moet worden.

Op de site van de Belastingdienst staat het volgende over BPM:

"Bij de berekening van de BPM wordt uitgegaan van de nettocatalogusprijs. De nettocatalogusprijs is de catalogusprijs, inclusief accessoires, verminderd met het bedrag aan BTW. De BPM voor het vervoermiddel is een bepaald percentage van de nettocatalogusprijs, eventueel verminderd of vermeerderd met een vast bedrag."

De BPM (een vrij groot bedrag) wordt gelukkig wel kleiner naarmate de auto ouder is. De korting op de BPM loopt op van 4% als de auto minder dan een maand oud is tot 100% als de auto meer dan 25 jaar oud is. Op dat moment (na 25 jaar) is de auto overigens ook wegenbelastingvrij.

De aanschafprijs van uw auto zal dus bepaald worden door dealerkosten en BPM, maar ook de transportkosten. Amerikaanse auto's worden nu eenmaal niet in Nederland gefabriceerd, en de meeste modellen worden zelfs in heel Europa nergens geproduceerd. Uw auto komt dus rechtstreeks uit de Verenigde Staten, en wordt per schip hierheen vervoerd. Aangezien er geen grote aantallen Amerikaanse auto's verscheept worden, lopen de kosten per verscheepte auto dus vaak hoog op.

Uitzonderingen zijn enkele populaire Chrysler/Dodge/Jeep-modellen: bijv. de Neon, Voyager en PT Cruiser van Chrysler, de Dodge Ram Van en de Jeep (Grand) Cherokee. Deze auto's zijn in Europa een stuk goedkoper dan andere, in de VS gefabriceerde modellen. Daarnaast openen steeds meer Amerikaanse autofabrikanten een Europese website waarop hun modellen worden aangeboden.


2. Wegenbelasting

Zoals ook al bleek uit de geschiedenis van de Amerikaanse auto, zijn deze auto's vaak groter en zwaarder dan Europese en Aziatische modellen. Een Amerikaanse middenklasser weegt al gauw 1500 kilo, 500 kilo meer dan een 'normale' Nederlandse middenklasser.

Aangezien in Nederland de wegenbelasting nog op gewicht is gebaseerd, zult u dus duurder uit zijn als u een Amerikaanse auto aanschaft. Gelukkig zijn veel modellen als grijs kenteken beschikbaar, wat u al gauw weer honderden euro's kan besparen.

Zo zijn alle Amerikaanse pickup trucks verkrijgbaar onder grijs kenteken, zelfs de 'quad cab' modellen waar 6 mensen in passen. Helaas is de aanschafprijs van zo'n pickup vaak weer wat hoog, ongeveer 45.000 euro voor een nieuw model en 12.000 voor een tien jaar oude pickup.

Als u een SUV, busje (de zg. 'van') of een andere ruimtewagen koopt met twee stoelen, vallen deze over het algemeen ook onder het grijs kenteken. Hierbij moet de auto wel aan een aantal voorwaarden voldoen, dus informeer u hierover goed bij uw dealer.


3. Benzineverbruik

Hoewel het met het benzineverbruik van de Amerikaanse auto niet meer zo slecht gesteld is als enkele tientallen jaren geleden, blijven deze auto's vaak minder zuinig dan andere modellen. Echte grote modellen zoals de Suburban en menig pickup truck verbruiken nog steeds ongeveer 1 op 7, bij de wat kleinere modellen (zoals de Chrysler Neon) loopt het verbruik terug tot 1 op 10-12.

Dit hoeft echter allemaal geen probleem te zijn als u een LPG-installatie onder uw auto laat monteren - LPG is immers veel goedkoper dan benzine.


4. Verzekering

Over het algemeen zal de verzekering van uw Amerikaanse auto even hoog zijn als de verzekering van elke andere auto.


5. Klassiekers

Een uitkomst voor de liefhebber zal de klassieke Amerikaanse auto zijn. Als u een Amerikaanse auto koopt van 25 jaar of ouder, hoeft u in principe geen BPM en geen wegenbelasting te betalen. Ook de kosten van de verzekering kunnen beperkt worden, onder bepaalde voorwaarden zelfs tot minder 100 euro per jaar(!). Als er dan ook nog eens een LPG-onderbouw op uw Amerikaanse auto zit, bent u vele malen goedkoper uit dan met om het even welke andere auto.

Houdt u echter wel rekening met oplopende onderhoudskosten, klassieke auto's zijn nu eenmaal vatbaarder voor probleempjes dan nieuwe modellen.

Wat betreft de verzekering: er zijn enkele verzekeringsmaatschappijen die zich gespecialiseerd hebben in klassiekers, en vaak dus ook de goedkoopste tarieven bieden. Er zijn echter wel voorwaarden verbonden aan die lage tarieven, dus informeer u hierover goed voordat u tot aanschaf overgaat.


6. De Amerikaanse auto: iets voor u?

Uiteindelijk kunt alleen u de keuze maken of u wel of niet een Amerikaanse auto aanschaft. De informatie hierboven vormt een wegwijzer, meer niet. Het is zeker geen uitputtende informatie omtrent de aanschaf van een Amerikaanse auto, en u doet er dan ook goed aan u voldoende te oriënteren voordat u tot een aankoop overgaat.

Een Amerikaanse auto (willen) hebben is een kwestie van smaak. Als u veel ruimte in uw auto nodig heeft of veel passagiers wilt vervoeren, is uw beste keuze vaak een Amerikaanse auto. Amerikanen zijn meesters in het bouwen van auto's met veel laadruimte (pickup trucks en vans) en ruimtewagens die t/m 9 personen kunnen vervoeren. Een voorbeeld van deze laatste is de in Nederland wel vaker geziene Pontiac Trans Sport (sinds kort Montana genaamd), die in vele versies verkrijgbaar is.

Als u eens iets anders wil dan 'normaal' en wilt opvallen op de snelweg is een Amerikaanse auto of pickup truck zeker iets voor u. Voorbeelden zijn de modellen van Chevrolet, GMC, Dodge, Mercury, Lexus, etc.

Als u minder opvallend wilt zijn maar nog steeds een mooi, redelijk uniek model wilt rijden is het aan te raden eens rond te kijken bij de in Nederland vaker verkochte modellen van Chrysler (Neon, Voyager en Stratus), Dodge (Ram Van) en Jeep (Cherokee en Grand Cherokee). Deze auto's worden elk jaar goedkoper en zijn nu vaak niet veel duurder dan andere auto's in hun klasse - en hebben dan vaak ook nog een pakket luxe dat in Nederland bijna uniek is.

Als u gek bent op snelle auto's zult u bij Amerikaanse auto's in de hemel zijn. Unieke modellen zoals de Chevrolet Corvette en de Pontiac Firebird zijn op snelheid gebouwd en zien er fantastisch uit.

De klassieke modellen, tenslotte, kunnen vaak zoals gezegd goedkoop uitvallen en tegelijkertijd een unieke ervaring opleveren. Maar: alleen voor de liefhebbers. Amerikaanse klassiekers zijn vaak enorme bakken die even moeilijk te besturen zijn als ze groot zijn. Voor het dagelijkse woon-werkverkeer is dat misschien iets teveel van het goede.




Alvast erg bedankt voor diegene die moeite willen doen om me verder te helpen !!
Bart

_________________
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 19:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Heb een paar aanpassingen gedaan en vraagtekens geplaatst, stukkie was erg negatief, niet geschreven door een liefhebber denk ik :)




De Amerikaanse auto: iets voor Nederlanders?
Ook in Nederland zijn er vele merken Amerikaanse auto te verkrijgen. Of u nu een Dodge wilt, een Chevrolet, Ford, Chrysler of Jeep, ze zijn hier allemaal te krijgen. Ook als u niet specifiek op zoek bent naar een bepaald merk, maar een bepaald soort auto als een SUV voor het grote gezin, een pickup truck, als u veel moet vervoeren dan zit u bij de Amerikaanse auto goed.
Voordat u tot een aanschaf overgaat, moet u zich echter wel een paar zaken bedenken.

1. De aanschafprijs
Het begint al met de aanschafprijs: past deze in uw budget? Amerikaanse auto's kunnen in Nederland duur uitvallen, voornamelijk omdat de Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen (BPM) zo hoog is. Het maakt daarbij niet uit of u zelf een auto importeert of dat u hem koopt bij een importeur , de BPM is een door de overheid vastgestelde belasting die over alle auto's betaald moet worden.

Op de site van de Belastingdienst staat het volgende over BPM:

"Bij de berekening van de BPM wordt uitgegaan van de netto catalogusprijs. De netto catalogusprijs is de catalogusprijs, inclusief accessoires, verminderd met het bedrag aan BTW. De BPM voor het vervoermiddel is een bepaald percentage van de netto catalogusprijs, eventueel verminderd of vermeerderd met een vast bedrag."

De BPM (een vrij groot bedrag) wordt gelukkig wel kleiner naarmate de auto ouder is. De korting op de BPM loopt op van 4% als de auto minder dan een maand oud is tot 100% als de auto meer dan 25 jaar oud is. Op dat moment (na 25 jaar) is de auto overigens ook wegenbelastingvrij, dit geld voor auto's 1986 en ouder, in 2012 word de regel stopgezet.

De aanschafprijs van uw auto zal dus bepaald worden door aankoopkosten en BPM, maar ook de transportkosten. Amerikaanse auto's worden nu eenmaal niet in Nederland gefabriceerd, en de meeste modellen worden zelfs in heel Europa nergens geproduceerd. Uw auto komt dus rechtstreeks uit de Verenigde Staten, en wordt per schip hierheen vervoerd.

2. Wegenbelasting

Zoals ook al bleek uit de geschiedenis van de Amerikaanse auto, zijn deze auto's vaak groter en zwaarder dan Europese en Aziatische modellen. Een Amerikaanse middenklasser weegt al gauw 1500 kilo, 500 kilo meer dan een 'normale' Nederlandse middenklasser.

Aangezien in Nederland de wegenbelasting nog op gewicht is gebaseerd, zult u dus duurder uit zijn als u een Amerikaanse auto aanschaft. Gelukkig zijn veel modellen als grijs kenteken beschikbaar, wat u al gauw weer honderden euro's kan besparen.

Zo zijn alle Amerikaanse pickup trucks verkrijgbaar onder grijs kenteken ?????????????

Als u een SUV, busje (de zg. 'van') koopt met twee stoelen, vallen deze over het algemeen ook onder het grijs kenteken. Hierbij moet de auto wel aan een aantal voorwaarden voldoen, dus informeer u hierover goed bij uw dealer. ?????????


3. Benzineverbruik

Hoewel het met het benzineverbruik van de Amerikaanse auto niet meer zo slecht gesteld is als enkele tientallen jaren geleden, blijven deze auto's vaak minder zuinig dan andere modellen. Echte grote modellen zoals de Suburban en menig pickup truck verbruiken nog steeds ongeveer 1 op 7, bij de wat kleinere modellen loopt het verbruik terug tot 1 op 20.

Dit hoeft echter allemaal geen probleem te zijn als u een LPG-installatie onder uw auto laat monteren - LPG is immers veel goedkoper dan benzine.


4. Verzekering

Over het algemeen zal de verzekering van uw Amerikaanse auto even hoog zijn als de verzekering van elke andere auto.


5. Klassiekers

Een uitkomst voor de liefhebber zal de klassieke Amerikaanse auto zijn. Als u een Amerikaanse auto koopt van 25 jaar of ouder, hoeft u in principe geen BPM en geen wegenbelasting te betalen. Ook de kosten van de verzekering kunnen beperkt worden, onder bepaalde voorwaarden zelfs tot minder 100 euro per jaar(!). Als er dan ook nog eens een LPG-onderbouw op uw Amerikaanse auto zit, bent u vele malen goedkoper uit dan met om het even welke andere auto.

Houdt u echter wel rekening met oplopende onderhoudskosten, ONZIN, ze zijn vaak goedkoper in onderhoud vanwege de goedkopere onderdelen


klassieke auto's zijn nu eenmaal vatbaarder voor probleempjes dan nieuwe modellen.

Wat betreft de verzekering: er zijn enkele verzekeringsmaatschappijen die zich gespecialiseerd hebben in klassiekers, en vaak dus ook de goedkoopste tarieven bieden. Er zijn echter wel voorwaarden verbonden aan die lage tarieven, dus informeer u hierover goed voordat u tot aanschaf overgaat.


6. De Amerikaanse auto: iets voor u?

Uiteindelijk kunt alleen u de keuze maken of u wel of niet een Amerikaanse auto aanschaft. De informatie hierboven vormt een wegwijzer, meer niet. Het is zeker geen uitputtende informatie omtrent de aanschaf van een Amerikaanse auto,

WEL DANKZIJ ALLE FORA'S

en u doet er dan ook goed aan u voldoende te oriënteren voordat u tot een aankoop overgaat.

Een Amerikaanse auto (willen) hebben is een kwestie van smaak. Als u veel ruimte in uw auto nodig heeft of veel passagiers wilt vervoeren, is uw beste keuze vaak een Amerikaanse auto. Amerikanen zijn meesters in het bouwen van auto's met veel laadruimte (pickup trucks en vans) en SUV's die t/m 9 personen kunnen vervoeren.

Als u eens iets anders wil dan 'normaal' en wilt opvallen op de snelweg is een Amerikaanse auto of pickup truck zeker iets voor u. Voorbeelden zijn de modellen van Chevrolet, GMC, Dodge, Mercury, Lexus, etc.

Als u minder opvallend wilt zijn maar nog steeds een mooi, redelijk uniek model wilt rijden is het aan te raden eens rond te kijken bij de in Nederland vaker verkochte modellen van Chrysler, Dodge en Jeep Deze auto's worden elk jaar goedkoper en zijn nu vaak niet veel duurder dan andere auto's in hun klasse.

Als u gek bent op snelle auto's zult u bij Amerikaanse auto's in de hemel zijn. Unieke modellen zoals de Chevrolet Corvette, Ford Mustang, Dodge Challenger en de Chevrolet Camaro zijn op snelheid gebouwd en zien er fantastisch uit.

De klassieke modellen, tenslotte, kunnen vaak zoals gezegd goedkoop uitvallen en tegelijkertijd een unieke ervaring opleveren.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 19:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
ook nog wat kleine aanpassingen;

H

De Amerikaanse auto: iets voor Nederlanders?
Ook in Nederland zijn er vele merken Amerikaanse auto te verkrijgen. Of u nu een Dodge wilt, een Chevrolet, Ford, Chrysler of Jeep, ze zijn hier allemaal te krijgen. Ook als u niet specifiek op zoek bent naar een bepaald merk, maar een bepaald soort auto als een SUV voor het grote gezin, een pickup truck, als u veel moet vervoeren dan zit u bij de Amerikaanse auto goed.
Voordat u tot een aanschaf overgaat, moet u zich echter wel een paar zaken bedenken.

1. De aanschafprijs
Het begint al met de aanschafprijs: past deze in uw budget? Amerikaanse auto's kunnen in Nederland duur uitvallen, voornamelijk omdat de Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen (BPM) zo hoog is. Het maakt daarbij niet uit of u zelf een auto importeert of dat u hem koopt bij een importeur , de BPM is een door de overheid vastgestelde belasting die over alle auto's betaald moet worden.

Op de site van de Belastingdienst staat het volgende over BPM:

"Bij de berekening van de BPM wordt uitgegaan van de netto catalogusprijs. De netto catalogusprijs is de catalogusprijs, inclusief accessoires, verminderd met het bedrag aan BTW. De BPM voor het vervoermiddel is een bepaald percentage van de netto catalogusprijs, eventueel verminderd of vermeerderd met een vast bedrag."

De BPM (een vrij groot bedrag) wordt gelukkig wel kleiner naarmate de auto ouder is. De korting op de BPM loopt op van 4% als de auto minder dan een maand oud is tot 100% als de auto meer dan 25 jaar oud is. Op dat moment (na 25 jaar) is de auto overigens ook wegenbelastingvrij, dit geld voor auto's 1986 en ouder, in 2012 word de regel stopgezet.

De aanschafprijs van uw auto zal dus bepaald worden door aankoopkosten en BPM, maar ook de transportkosten. Amerikaanse auto's worden nu eenmaal niet in Nederland gefabriceerd, en de meeste modellen worden zelfs in heel Europa nergens geproduceerd. Uw auto komt dus rechtstreeks uit de Verenigde Staten, en wordt per schip hierheen vervoerd.

2. Wegenbelasting

Zoals ook al bleek uit de geschiedenis van de Amerikaanse auto, zijn deze auto's vaak groter en zwaarder dan Europese en Aziatische modellen. Een Amerikaanse middenklasser weegt al gauw 1500 kilo, maar ook een Europse middenklasser weegt als snel 1200-1400KG mede omdat ook de Europese auto's tegenwoordig aan dezelfde veiligheids eisen moeten voldeon die al sinds begin 70er jaren in de VS gelden.

Aangezien in Nederland de wegenbelasting nog op gewicht is gebaseerd, zult u dus iets duurder uit zijn als u een Amerikaanse auto aanschaft maar heeft u wel een veilge auto. Gelukkig zijn veel modellen als grijs kenteken beschikbaar, wat u al gauw weer honderden euro's kan besparen, zeker op LPG

Zo zijn alle Amerikaanse pickup trucks verkrijgbaar onder grijs kenteken ?????????????

Als u een SUV, busje (de zg. 'van') koopt met twee stoelen, vallen deze over het algemeen ook onder het grijs kenteken. Hierbij moet de auto wel aan een aantal voorwaarden voldoen, dus informeer u hierover goed bij uw dealer.

3. Benzineverbruik

Het benzineverbruik van de Amerikaanse auto niet meer zo slecht gesteld als als enkele tientallen jaren geleden, en als je een auto met gelijke motorinhoud en vermogen als vergelijk neemt dan zal blijken dat het verbruik niet meer is dan de europse modellen, dit komt omdat de vrbuiks cijfers zoals die in de VS worden afgegeven meer op realiteit berusetn, dit in tegenstelling tot de verbruiks cijfers zoals die in nederland worden afgegeven. Echte grote modellen zoals de Suburban en menig pickup truck verbruiken nog steeds ongeveer 1 op 7, bij de wat kleinere modellen loopt het verbruik terug tot 1 op 20.
Dit hoeft echter allemaal geen probleem te zijn als u een LPG-G3installatie onder uw auto laat monteren - LPG is immers veel goedkoper dan benzine of diesel dus uit economisch oogpunt gezien kan dit heel interessant zijn.


4. Verzekering

Over het algemeen zal de verzekering van uw Amerikaanse auto even hoog zijn als de verzekering van elke andere auto.


5. Klassiekers

Een uitkomst voor de liefhebber zal de klassieke Amerikaanse auto zijn. Als u een Amerikaanse auto koopt van 25 jaar of ouder, hoeft u in principe geen BPM en geen wegenbelasting te betalen. Ook de kosten van de verzekering kunnen beperkt worden, onder bepaalde voorwaarden zelfs tot minder 100 euro per jaar(!). Als er dan ook nog eens een LPG-onderbouw op uw Amerikaanse auto zit, bent u vele malen goedkoper uit dan met om het even welke andere auto.

Uiteraard hebben klassieke auto's hun onderhoud nodig, maar het voordeel is dat de onderdelen redelijk betaalbaar Klassieke auto's zijn vatbaar voor probleempjes , maar deze zijn dan ook al 30 jaar oud en ook de techniek is dus minimaal 30-35jaar oud, u koopt tenslotte geen nieuwe auto.

Wat betreft de verzekering: er zijn enkele verzekeringsmaatschappijen die zich gespecialiseerd hebben in klassiekers, en vaak dus ook de goedkoopste tarieven bieden. Er zijn echter wel voorwaarden verbonden aan die lage tarieven, dus informeer u hierover goed voordat u tot aanschaf overgaat.


6. De Amerikaanse auto: iets voor u?

Uiteindelijk kunt alleen u de keuze maken of u wel of niet een Amerikaanse auto aanschaft. De informatie hierboven vormt een wegwijzer, meer niet. Het is zeker geen uitputtende informatie omtrent de aanschaf van een Amerikaanse auto,

en u doet er dan ook goed aan u voldoende te oriënteren, bij diverse verkopers en fora voordat u tot een aankoop overgaat.

Een Amerikaanse auto (willen) hebben is een kwestie van smaak. Als u veel ruimte in uw auto nodig heeft of veel passagiers wilt vervoeren, is uw beste keuze vaak een Amerikaanse auto. Amerikanen zijn meesters in het bouwen van auto's met veel laadruimte (pickup trucks en vans) en SUV's die t/m 9 personen kunnen vervoeren.

Als u eens iets anders wil dan 'normaal' dan is een Amerikaanse auto of pickup truck zeker iets voor u. Voorbeelden zijn de modellen van Chevrolet, Ford, GMC, Dodge, Toyota,, Lexus, etc.

Als u minder opvallend wilt zijn maar nog steeds een mooi, redelijk uniek model wilt rijden is het aan te raden eens rond te kijken bij de in Nederland vaker verkochte modellen van Chrysler, Dodge en Jeep. Deze auto's zijn vaak voordeliger dan andere Europese auto's in hun klasse.

Als u gek bent op snelle auto's zult u bij Amerikaanse auto's in de hemel zijn. Unieke modellen zoals de Chevrolet Corvette, Ford Mustang, Dodge Challenger en de Chevrolet Camaro zijn op snelheid gebouwd en zien er fantastisch uit en er zijn zijn voor die prijs kwaliteit verhouding geen Europese auto's te koop die dat vermogen evenaren.

De klassieke modellen, tenslotte, kunnen vaak zoals gezegd goedkoop uitvallen en tegelijkertijd een unieke ervaring opleveren.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 19:54 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 1:25
Berichten: 1726
Woonplaats: Tanque Verde, Arizona
Hans, al enorm bedankt dat je de moeite doet om te helpen. Ik denk trouwens dat je wel weet wie het geschreven heeft hé :wink:
Is het mogelijk om je aanpassingen in de vorige post even in kleur te zetten. Ik ken de tekst ook niet vanbuiten en anders ben ik uren aan het zoeken welke veranderingen je gedaan hebt.
Wat bedoel je trouwens met de vraagtekens? Klopt die informatie niet meer waar de vraagtekens bij staan?

Nogmaals bedankt :thumbleft:

Bart

_________________
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 20:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 13, 2010 20:31
Berichten: 2468
Woonplaats: Limburg
bart schreef:
Hans, al enorm bedankt dat je de moeite doet om te helpen. Ik denk trouwens dat je wel weet wie het geschreven heeft hé :wink:
Is het mogelijk om je aanpassingen in de vorige post even in kleur te zetten. Ik ken de tekst ook niet vanbuiten en anders ben ik uren aan het zoeken welke veranderingen je gedaan hebt.
Wat bedoel je trouwens met de vraagtekens? Klopt die informatie niet meer waar de vraagtekens bij staan?
Nogmaals bedankt :thumbleft:

Bart


Ik denk dat ze dikwijls worden gebruikt ipv een uitroepteken

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 20:13 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Als je de tekst gebruikt waar Hennie iets in gedaan hebt en die oude weg knikkert ben je al een stuk verder. Vraagtekens zijn voor mij grijs kenteken vragen, die weet Hennie ook wel. Let op, word een tekst voor Nederland, België ander verhaal.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 20:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Ja exact, ik heb Hans z'n aanpassingen genomen en die nog iets verder scherp gezet, en inderdaad de "negatieve, bevooroordeelde toon" wat omgedraaid naar een realistische blik.
enige wat er wellicht nog even vermeld dient te worden is dat bijna geen enkele amerikaan standaard een afsluitbare benzine dop heeft( dat schijnt volgens de nederlandse autopers een ENORM gemis te zijn!!!) :D :D :D

En in de aftiteling kunnen ze dan gewoon de bedrijfsnaam en contact gegevens van Hans en mij vermelden, dat mag zelf zonder schriftelijke toestemming haha :albino:

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 20:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 1:25
Berichten: 1726
Woonplaats: Tanque Verde, Arizona
Hennie, ook jij erg bedankt ! Misschien kan jij dan de delen tekst wat je veranderd hebt even in kleur zetten. Dan kan ik het zo doorgeven aan de webmaster zodat ook hij makkelijk kan zien wat er veranderd is/wordt.

Ik zal in elk geval jullie vermelden ! Hans kent hij al, want die zit ook op dat forum.
Nu het Belgische gedeelte nog.

_________________
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 20:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
haha, kleur hem maar helemaal blauw die tekst... nee hoor ik denk dat vooral de toon iets positiever is gezet, in bijna elke alinea, maar die kan de schrijver natuurlijk zelf ook altijd nog aanpassen.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 20:49 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Het grijs kenteken verhaal is leuk maar geldt niet voor gewone boerenlullen als ik :D Alleen als je ondernemer bent. Het scheelt voor mij nog iets, nl de provinciale opcenten hoef je als particulier niet te betalen.

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 20:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 1:25
Berichten: 1726
Woonplaats: Tanque Verde, Arizona
Dus eigenlijk klopt de informatie zelf nog redelijk goed. Enkel de toon is wat positiever gezet.

_________________
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 21:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
ja, en wat aanvulling zo hier en daar.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 21:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 1:25
Berichten: 1726
Woonplaats: Tanque Verde, Arizona
Ok bedankt Hennie, toppie :thumbleft: :thumbleft:

_________________
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling