Het is nu ma mei 05, 2025 1:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trip Route 66
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 20:42 
Heavy Trucker

Ik ga dus van 8 augustus tot 25 augustus samen met mijn broer Route 66 rijden!! Yiheaaaaaaaaaaaa :D
Vlucht is al geboekt, kom aan in Chicago en vertrek weer vanuit L.A.

Auto is ook al in orde, een Ford Escape SUV 8)

Nu wil ik van jullie wat ervaringen/dingen die ik zeker moet doen en zien weten. Voor mij is het de eerste keer dat ik ga en aangezien er vele van hier al vaker zijn geweest is wat informatie mooi meegenomen.
Ik ga dus vanuit Chicago via Springfield, St Louis, Tulsa, Oklahoma City, Amarillo, Albequerque, Santa Fe, Flagstaff uitkomen in Los Angeles.

Ik hoor graag jullie ideeen!! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Trip Route 66
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 23:56 
Trucker

Hier kan je al wat ronsnuffelen http://forum.historic66.com/ en ik zou zeker de EZ 66 guide van JERRY McCLANAHAN kopen(bij Amazon bestellen),deze heb ik ook en is het beste boek ivm wegbeschrijving en alle intressante plaatsen en bezienswaardigheden.Bij mij staat een gedeelte vd Route 66 gepland in mijn reis van volgend jaar naar de states.Tips geven zou hier teveel worden maar pluis het forum van historic66 wat uit en je zal genoeg info vinden om de route 66 mooi voorbereid te ontdekken.
1 grote tip wil ik je wel geven,hou je aan de max.snelheid en zeker geen stilstaande bus voorbijrijden met schoolkinderen,want de heren met de zwaailamp staan ginds naast je zonder dat je ze ook maar op voorhand ergens zou opgemerkt hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 1:28 
Heavy Trucker

Hey Jordy, toppie man !!!
Dat staat voor mij ook nog ooit op het programma.

Ik heb in 2008 een stuk van route 66 gereden.
Vanaf Topock naar Kingman via Oatman en vanuit Kingman verder naar Seligman. Het eerste stuk is het mooiste maar met jouw trip moet je uiteraard beide doen. Voor u zal dat dan in omgekeerde richting zijn aangezien jij in Chicago begint.

Oatman is een oud dorpje wat nu eigenlijk volledig 'omgebouwd' is als toeristen lokker. Klinkt negatief maar is dat helemaal niet vind ik. Wij spendeerde er een 1,5 uur. Op bepaalde uren van de dag zijn er cowboys die een gunfight naspelen (Zo rond de middag)

In Kingman heb je een erg leuke diner geheel in R66 stijl uit de jaren 60 en dat heet Mr D'z ( http://www.mrdzrt66diner.com/ ) Een erg leuke stop om wat te bikken.

In Seligman staan wat oude huisjes en natuurlijk de souvenierswinkeltjes. Ga zeker even binnen bij Delgadillo's snow cap voor een ijsje (en nog wat meer :wink: ) Onderweg van Kingman naar Seligman kom je ook nog Hackberry tegen maar daar zijn wij helaas niet gestopt.

In Albuquerque zijn wij in 2009 naar een andere leuke diner geweest met R66 sfeer. ( http://www.66diner.com/ )

In Flagstaff schijnt er niet veel meer over te zijn van R66 maar wij zijn er enkel gepasseerd en niet op zoek gegaan naar Route 66

Je kan onze ervaringen nalezen op onze website, voor 2008 op dag 3 en in 2009 op dag 5 maar dat was dus enkel die diner om wat te eten.

Als je foto's wil zien gewoon onderaan de pagina op het canon logo klikken.

Grtz
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 1:37 
Heavy Trucker

Ahja, tussen Flagstaff en Kingman kom je, naar USA normen, kortbij de grand Canyon langs (gewoon vanaf Williams waar trouwens ook nog voldoende R66 restanten zijn, een dik uur noordwaarts rijden) dus hier zou ik zeker een overnachting plannen, want wie wil er nu niet één van de 7 nieuwe wereldwonderen zien :mrgreen:
Voor een overnachting in het park en erg dicht bij de rim ga je wat laat zijn vrees ik maar check deze site of er nog iets vrij is :http://www.grandcanyonlodges.com/ Bright Angel Lodge heeft betaalbare kamers of cabins.

Zoniet kan je in Tuyasan terecht maar ook hier is reserveren aanbevolen.
Je kan ook een helikoptervlucht maken boven de Grand Canyon maar dat kost een aardige duit. Zie dag 5 en 6 van 2008 verslag als je wat over GC wil lezen.

grtz

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 19:23 
Heavy Trucker

Zeer mooie site heb je daar in elkaar gezet! Prachtig om al die foto's te zien en bijbehorende verhalen te lezen :thumbright:

Ik ben misschien wat laat met alles nu pas te boeken maar ik weet nog niet zo heel lang op welke dagen ik vakantie kreeg.
Hoe dan ook, ik ben er druk mee bezig om een reisschema in elkaar te steken en hopelijk krijg ik het zo uitgestippeld dat ik optijd in L.A. aankom zonder al te gek te moeten doen.... Geen zin om mijn vliegtuig te missen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 21:19 
Heavy Trucker

je zet binnenkort dan maar eens online wat ge al hebt, dan zal ik er eens naar kijken. Het eerste gedeelte zal ik niet zo veel over kunnen zeggen want daar ben ik ook nog niet geweest, maar ik lees er wel veel over :wink:
Nog drie dagen en dan beginnen wij eraan :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 18:39 
Heavy Trucker

Jordy, hoe gaat het ondertussen in de US? Ik zie regelmatig foto's passeren op smoelenboek.
Plaats je er hier ook enkele :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]