thnx Moniek , maar ik moest het even kwijt.
Nah Patrick, niks moraalridder. Van mij mag je ze er allemaal uittrappen, maar ik dacht dat mijn verhaal duidelijk is.
Er stond bij Fokker een Marokkaanse frezer aan te kloten op de frees... Ik vroeg hem alleen maar of dit de Marokkaanse manier van met gereedschap omgaan was..... Nou , dat heb ik geweten!! Binnen 5 minuten een groepje schreeuwende , zich gediscrimineerd voelende Marocs om me heen. Ik zei ze dat ze goed moeten leren luisteren en anders maar opkankeren!!
Ik verkocht 4 jaar geleden een freesbank aan ene "Robert"op Marktplaats... Die mailde me dat ie zondag om 1900uur zou komen... Staat er om 2130hr een (...) Marokkaan, Feisal voor de deur.... Ja , hij nam die naam R aan omdat ie anders nergens binnenkomt (hoe zou dát nou komen?!?!?) Afijn, freesbank verkocht, 50 euro handgeld en volgende week zaterdag zou ie hem komen halen...
Zaterdagochtend belt ie op, dat ie nog geen vervoer had!! of ie om 1400hr mocht komen.... zucht, nou vooruit maar... om 1700hr nog steeds geen Kutmaroc..
Zondagmiddag nog steeds niet te bereiken op zijn 06.... even later een belletje van een jongen uit Helmond... of ie de machine mocht kopen ; cash money!!
's avonds freesbank ingeladen (was ook een aardige vent met een nog aardigere vrouw

)
Ik kreeg die Maroc nog steeds niet te pakken maar op zijn Email geschreven dat de Marokkaanse manier van zaken niet de mijne is en dat ie zijn geld maar trug moest komen halen.....
Let op!! TWEE WEKEN LATER....
Wordt gebeld, dat ie "toevallig" nog in Haarlem moest wezen en dat ie "even langs kwam".
Ik doe open, met 50 euro in mijn linkerhand en ik geef hem een hand (dan zijn ze even stil, want die plichtpleging lijkt heilig te zijn bij ze) en ik zeg "luistert Feisal, ik hou niet van de manier van zakendoen, ik heb hem verkocht, hier heb je je geld terug, en nog een prettige avond! hij was overdonderd want hij stamelde wat dat ie wat "laks" was geweest. Heé, er zaten wel drie andere Marokkanen in de auto en de deuren wijdopen!!
Nou wilde het toeval, dat mijn collega (2mtr en 120kilo spieren) op visite was

die stond om de hoek in de kamer...
Die zei ook al dat ik die maroc overdonderd had en dat die vriendjes gewoon mee waren om spats te maken. Als je ze even laat merken dat je bang bent gaan ze je intimideren.. Mijn maat zei ook dat die Feisal gewoon een "aflegger"zou kunnen zijn, iemand die even komt kijken of ie makkelijk terug kan komen ('s nachts). ik had goed alarm en goede sloten (hwem ik hem heel achteloos op gewezen
Wéér die moraal

ze naaien je als je niet bedacht bent. (sorry Patrick

)