Het is nu do mei 08, 2025 7:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 20:09 
Super Trucker

Vroeger hadden wij, als enige in de straat, een telefoon die vast geschroefd was aan de muur. Mijn vader was privé chauffeur en moest door de baas opgeroepen kunnen worden. Het was dus eigenlijk de telefoon van de baas zo gezegd.
Maar goed heel de buurt wist hier van dus werd er vaak naar ons gebeld als er iemand uit de buurt aan de lijn moest komen. Wij kinderen moesten dan dus de straat in rennen om de buur te gaan roepen dat er telefoon was voor hem/haar.
Dat zijn tijden die dus nooit meer terug komen, gelukkig maar net wat André al memoreerde, de huidige mobieltje zijn je vriend en vijand.
Het is dus de verantwoordelijkheid van de gebruiker hoe daar mee om te gaan.
Dat is precies het zelfde als op tijd op je werk verschijnen en zorgen dat wat je moet doen ook gebeurt zoals het verwacht wordt en in de daarvoor toegestane tijd.
Als je dat kunt combineren met je telefoon gedrag zal dat geen problemen geven, zo niet dan heb je een probleem en kun je er dus op worden aangesproken.
Net als met alles dus de spreuk: gebruik met mate.
In de huidige tijd zal een totaalverbod alleen maar meer kwaad bloed zetten. In goed overleg zal overal wel een (tussen)oplossing mogelijk (moeten)zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 20:30 
Pro Trucker

Zo denk ik er ook over joop.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 20:48 
Heavy Trucker

blijft een lastig probleem maar als je met werkzaamheden bezig bent waar je je aandacht bij moet houden of goed opletten
ff als voorbeeld als ik een grondwerker achter de bak heb staan die voor mij moet opletten of ik geen kabel of leiding sloop vindt ik het toch wel heel erg prettig als die dit doet zonder een telefoon in zijn handen heb het ook meerdere malen gedaan telefoon in de auto deur op slot en in de pauze heb je er tijd zat voor
als ik gebeld wordt en ik heb mijn handen vol of ben met iets bezig bel ik later wel terug maakt mij niet uit wie het is
dus ik zeg invoeren telefoon in de bus en niet zueren je bent aangenomen om te werken en niet om te bellen dan heb je toch het verkeerde beroep gekozen

hard werken wordt niet betaald lang werken wel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 21:58 
Trucker

ilan schreef:
Ik begrijp de ergernis van velen hierover, vind het zelf ook degoutant als je probeert me iemand te praten of je staat samen te werken en de gsm gaat altijd voor en jij moet maar wachten ofzo

Langs de andere kant sms ik zelf ook heeel veel, dit kan ik wel blindelings, ik kan typen wat ik maar wil op minder dan een minuutje en zonder zelfs maar te moeten kijken.
Ik let er echter wel op dat het zeker niemand anders stoort en probeer ervoor te zorgen dat het werk er bijna niet door moet wachten

Ik sms bijvoorbeeld snel als ik materiaal ga halen of iets in die stijl..

Als ik zelf men gsm zou moeten afgeven moeten ze me ontslaan, niet zo zeer om het niet meer kunnen smsen maar het idee alleen al.

Stel je ff voor dat er iets gebeurd met je moeder of vriendin ofzo en je gsm ligt in de bus van 6 tot 4 ??

mijn mening dus: Smsen moet kunnen zolang hinder zeer beperkt is..

facebooken doe je thuis op een computer, daar zijn die dingen voor gemaakt net als een gsm gemaakt is om te bellen en smsen (meer kan mijne dan ook niet :p )

Ik deel je mening.
Onder geen enkel beding zal ik mijn GSM afzetten op m'n werk. Laat staan dat ik mijn eigendom zal afgeven.

De hoofdreden dat ik een GSM heb is dat ik wil bereikbaar zijn voor een beperkt aantal mensen. Die mensen weten ook dat ze me niet moeten bellen tijdens het werk tenzij het dringend is.

Ik heb al meer dan 6 jaar een GSM die op internet kan. Ik heb het nog geen enkele gebruikt. Daar dient dat niet voor.

Edit; nog even dit toevoegen.

Ik denk niet dat je als werkgever kan eisen dat de GSM wordt afgegeven tijdens de werkuren. Natuurlijk kan je wel eisen dat er gewerkt wordt tijdens de werkuren.

Eigenlijk is het gewoon triest dat er tegenwoordig zo'n ingrepen nodig zijn om mensen duidelijk te maken dat dat maandelijkse bedrag geen liefdadigheid is, maar dat er voor gewerkt moet worden. Nu, volgens mij is dit eerder een probleem s
van opvoeding (of eerder het gebrek aan opvoeding).

Laatst bijgewerkt door PT Cruiser op do jan 03, 2013 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 22:02 
Heavy Trucker

Ja mannen, eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat het van vervelend tot irritant aan toe is.
Tijdens de pauze heb je het met deze jongens dan over waar het allemaal over gaat dat ze dat ding aan de oor of oog hebben hangen, en de antwoorden vielen mij zwaar tegen maar niet de eerlijkheid om "dat" te antwoorden. Het gaat nergens over - een bulk gore moppen - lekkere wijven - m'n vriendin verveelde zich dus ging ze d'r eigen vingeren (met 5 foto's) m'n maatje slenterde wat in de stad en verveelde zich; dit soort antwoorden krijg je dus, maar niet van één, van een x-aantal op verschillende werken. Op mijn vraag als je dat ding een keer vergeet of batterij leeg (ze zorgen er voor dat de batterij nooit leeg is) of in de wagen of tas moet laten liggen hoe hun wereld dan is, ...... tja tja stilte, dus dan stort je wereld in, tja uh een leegte. Zal ik het dan maar zeggen jongens: Dat jullie een deel van je leven laat beinvloeden door niets zeggende onzin van buiten af waar je niks aan heb-mee kan en mee doet en wij ons moeten ergeren aan jullie niets zeggende wereld.

Wat ik hier nog mis is die zelfde jeugd bij wie dit misschien heel herkenbaar is, laat jullie kant hier eens horen jongens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 22:17 
Super Trucker

Die jeugd durft hier niet op te reageren Willem.
Omdat ze diep in hun hart goed weten hoe het zit en zicht daar voor schamen, denk ik dan toch. 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 22:23 
Trucker

die doelgroep die jij bedoelt willem, die zul je op dit forum niet vinden.
die komen niet verder dan het renault,golf of audi forum. :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door torque monster op do jan 03, 2013 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 23:10 
Heavy Trucker

Ik denk dat het een beetje eenzelfde verslaving is als iedere keer maar weer op dit forum kijken. Mensen willen nu gewoon graag overal van op de hoogte zijn. En doordat de technologie steeds verder gaat is het nu voor iedereen ten alle tijden binnen handbereik. Dus ook op het werk en hier zullen tussen werkgever en werknemer misschien ook wel eens goede afspraken over gemaakt moeten worden. Maarja hoe pak je dat dan weer aan.... Zelf bel of sms ik ook wel eens "in de baas zijn tijd" en vind dat ik dat goed binnen de perken houd, zeg gemiddeld een paar keer per week. Facebooken en internetten op me mobiel begin ik niet aan want vind dit toch ronduit kut op zo'n kein scherm. :D

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 23:17 
Trucker

tis mij ook opgevallen(23jaar) dat het een gewoonte word van sommige van men collegas om niks anders te doen als met telefoon bezig zijn
in de baas zen tijd zelfs zo drastisch dat ze hem op het werk op moeten laden.
ik zelf heb dual sim en heb 1 telefoon voor thuis en 1 voor op het werk.(niet omdat ik zo niet op facebook of wat dan ook kan maar heeft te maken stof en levensduur telefoon). de telefoon voor op men werk is waterdicht en zo goed als stof dicht. de ander is een smartphone.
en het inleveren bij de baas gaat niet gebeuren. maar er zouden van mij wel straffen op mogen staan als het gevaarlijke situaties oplevert of als je dan je werk niet doet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 23:25 
Trucker

Spieker schreef:
Ik denk dat het een beetje eenzelfde verslaving is als iedere keer maar weer op dit forum kijken. Mensen willen nu gewoon graag overal van op de hoogte zijn. En doordat de technologie steeds verder gaat is het nu voor iedereen ten alle tijden binnen handbereik. Dus ook op het werk en hier zullen tussen werkgever en werknemer misschien ook wel eens goede afspraken over gemaakt moeten worden. Maarja hoe pak je dat dan weer aan.... Zelf bel of sms ik ook wel eens "in de baas zijn tijd" en vind dat ik dat goed binnen de perken houd, zeg gemiddeld een paar keer per week. Facebooken en internetten op me mobiel begin ik niet aan want vind dit toch ronduit kut op zo'n kein scherm. :D

Misschien moet je is een knappe telefoon kopen :laughing6:

Afbeelding

Gekkigheid, het lijkt inderdaad soms of er geen leven is zonder smartphone en sociale media die daarop bekeken kan worden.
Erger me er soms kapot aan als een van me maten op dat schermpie zit te kijken als we gezellig met ze alle aan een biertje zitten of wat dan ook, en zelfs me pa van 52 die kan er wat van dus het is niet alleen de jeugd :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 23:35 
Pro Trucker

Ik heb er zelf altijd een hekel aan ,mijn telefoon staat dan ook meestal uit :D
Op mijn werk helaas een telefoon van de baas omdat ik bereikbaar moet zijn(pispaaltje :D )

De vaste mensen zie je zelden met de telefoon spelen,alleen nieuwe uitzendkrachten willen er nog wel vaak naar kijken.
Zeg er een paar keer wat van en als het dan nog doorgaat mogen ze er thuis mee gaan spelen :wink:

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 0:06 
Pro Trucker

in de huisregels van mijn sportschool staat dat er in de fitnessruimte GSM niet toegelaten is.
Wie ik "betrap" krijgt één verwittiging , de tweede keer flikker ik hem eruit.
Bellen en fuckbook'en kan je in de kantine doen.

Ik zeg altijd , als je gaat zwemmen , zit je mobieltje ook niet in je zwempakkie.
Dan ligt ie gewoon een uurtje in je locker of laat je hem in de auto liggen.

Ik vind het zo'n belachelijk zicht van mensen die zo aan hun gsm verslaafd zijn en het hele domme "social"mediagebeuren.

Get A Life !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 0:49 
Trucker

willem-2 schreef:
Ja mannen, eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat het van vervelend tot irritant aan toe is.
Tijdens de pauze heb je het met deze jongens dan over waar het allemaal over gaat dat ze dat ding aan de oor of oog hebben hangen, en de antwoorden vielen mij zwaar tegen maar niet de eerlijkheid om "dat" te antwoorden. Het gaat nergens over - een bulk gore moppen - lekkere wijven - m'n vriendin verveelde zich dus ging ze d'r eigen vingeren (met 5 foto's) m'n maatje slenterde wat in de stad en verveelde zich; dit soort antwoorden krijg je dus, maar niet van één, van een x-aantal op verschillende werken. Op mijn vraag als je dat ding een keer vergeet of batterij leeg (ze zorgen er voor dat de batterij nooit leeg is) of in de wagen of tas moet laten liggen hoe hun wereld dan is, ...... tja tja stilte, dus dan stort je wereld in, tja uh een leegte. Zal ik het dan maar zeggen jongens: Dat jullie een deel van je leven laat beinvloeden door niets zeggende onzin van buiten af waar je niks aan heb-mee kan en mee doet en wij ons moeten ergeren aan jullie niets zeggende wereld.

Wat ik hier nog mis is die zelfde jeugd bij wie dit misschien heel herkenbaar is, laat jullie kant hier eens horen jongens.

Floris schreef:
Die jeugd durft hier niet op te reageren Willem.
Omdat ze diep in hun hart goed weten hoe het zit en zicht daar voor schamen, denk ik dan toch. 8)

torque monster schreef:
die doelgroep die jij bedoelt willem, die zul je op dit forum niet vinden.
die komen niet verder dan het renault,golf of audi forum. :mrgreen:

Beste heren,

lijkt me dat ik mijn mening toch redelijk duidelijk gedeeld heb ;)
even kleine mededeling

Geboortedatum
4 mei (totaal onbelangrijk) 1993

If you do the math = 19 jaar oud, veel jonger ga je ze niet vinden op het werk neem ik aan ;)

no offence !! just saying ;)

No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 1:27 
Trucker

Beeld is heel herkenbaar Willem, bj mij werke de nodge jonkies van 18
Zijn altijd in d weer met die dingen met de huidige smrtphones heb je ok heel veeltoegang tot kennis en informatie in je hand alleen een totaal gbrek aan gebruik n van gezond verstand.
Wil ze op dewerkvloer dus niet zien , laat er bij indiensttrede al voor tekenen , betekent direct opzouten.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 11:53 
Heavy Trucker

Eigenlijk dus overal het zelfde, storende elementen in de werkende samenleving. Bij enkele onder jullie wordt dus daad werkelijk opgetreden/iets aangedaan, dit ontstaat dus uit irritatie-overlast etc. Zoals JBos – Fred – Kees - Hilco oa al opnoemde komt het bij mij dus zeer bekend voor. Inderdaad je haal allerlei nuttige info binnen waar je iets mee kan of aan heb, maar heb je dat tijdens je werk nodig, die info is er ook na vieren of vijven, net tot hoe laat je werk en wat kan je met die info als jij maar een heel klein radartje ben binnen je team, nee, het blijkt dus allemaal shit te zijn. Zelf zit mijn werk-gebied op/tussen gww en de gehele infra structuur waar ik mij nu zo’n 37-jaar tussen bevindt en daar draaien en rijden dus trekkers – mini-mobile-rups kranen, pompen –aggregaten – hekwerken - buizen – leidingen noem het maar op wat wordt op of afgeladen van vrachtwagens , onregelmatige grondslag en daar loopt dan jeugdig spul tussen voor bv aan of af pikken van de lading met smart of black-berry in de ene hand en het werk met de andere hand willen doen. Jullie snappen wel dat dit niet of nooit goed kan gaan als er geen paal en perk aan wordt gesteld. Ik ben eigenlijk ook maar een radartje in het geheel, maar dat wil niet zeggen dat ik m’n ogen sluit voor het geen wat er om me heen gebeurt. Mannen bedankt voor jullie reactie’s.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]