Gisteravond had ik me nog eens voorgenomen om de bedrijfsgo-cart thuis te laten staan en met de Dodge uit te gaan, kom ik bij een maat thuis en we drinken nog iets terwijl we wachten op de rest van de groep.
Na een tijdje zien we vanuit het raam een auto een doodlopend zijstraatje (waar ook mijn auto stond) in rijden, niks abnormaals aan te merken, tot ze zich helemaal op het einde parkeren en gewoon wat rond hun auto blijven staan.
Opeens zegt m'n maat dat ik moet kijken naar m'n auto: staan ze er met 3 rond, de één aan de deur aan het prutsen, de ander zat met z'n kop in de wielkassen en die derde stond achteraan.
Dit bleef maar duren dat ze zo aan het prutsen waren, dus die waren duidelijk niet aan het kijken naar de auto zelf, dus:
Panic button!Ze verschieten zich een bult (die ene heeft z'n achterhoofd gestoten tegen m'n wielkas

), maar blijven er rond staan.
Uiteindelijk, licht bewapend met een knuppel en nog ander onzacht materiaal gaan vragen wat het probleem was met m'n auto waardoor ze hem zo moesten inspecteren, krijg ik een half Nederlands antwoord "niks, mooie auto, wij fan van dsodsj, wat doe je nog vanavond?". Het was enorm verdacht dat die ene maar bleef rondbellen terwijl we er bij stonden en onderling waren ze in hun eigen taaltje bezig tegen elkaar, waar ik nu en dan het woord "machien" hoorde vallen.
Ze vroegen of ze eens het interieur mochten zien en of ik hem eens wou starten.. Yeah right, daar gaan we ons mee bezig houden

Dan waren we het beu en hebben we ze gevraagd om te vertrekken, wat ze dan ook deden.
Dus, lieve allochtonen met de grijze Fiat Panda met nummerplaat YYB 884.. Gelieve mijn auto gerust te laten en terug te keren naar het zielige land waar je moeder je jammergenoeg op deze aardkloot geworpen heeft, want de volgende keer zal dat zwaard niet onbenut blijven

Zo, dat moest er even uit

Maar nu vraag ik mij af: Zou ik dat incident aangeven bij de lokale politie, want voor het zelfde geld hebben ze de nummerplaat bijgehouden en is m'n auto binnen enkele weken van voor m'n deur weg...
Of zou ik het daarbij laten?