USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

Einde aan belastingvrij rijden
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=8799
Pagina 1 van 1

Auteur:  dutchtbi88 [ za okt 09, 2010 11:09 ]
Berichttitel:  Einde aan belastingvrij rijden

Uit het regeerakkoord, BPM en houderschapsbelasting in brandstofprijs;

• Er komt geen kilometerheffing.
• Verschuiving van vaste lasten naar variabele lasten is mogelijk door verhoging van
accijnzen op brandstoffen onder gelijktijdige en evenredige verlaging van vaste lasten.
Het kabinet zet hiervoor in op overleg met de buurlanden en binnen de EU.

Auteur:  peerkehemi [ za okt 09, 2010 13:41 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan belastingvrij rijden

wie veel rijd moet veel (te veel) betalen , dat is wel terecht vind ik . :!:

Auteur:  texas boy [ za okt 09, 2010 14:33 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan belastingvrij rijden

hemiram schreef:
wie veel rijd moet veel (te veel) betalen , dat is wel terecht vind ik . :!:



Gebeurt nu al, dus elke extra belasting buiten wat men nu al betaald in de brandstof is onterecht.

Auteur:  Floris [ za okt 09, 2010 14:41 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan belastingvrij rijden

Hier een paar quote's, gevonden op internet.

Citaat:
Percentage accijnsbelasting
Wanneer er een percentage accijnsbelasting op de benzine geheven wordt gaat dat als volgt te werk:
Kale benzineprijs (euro 95) : € 0.48. De accijns en btw zorgen ervoor dat dit bedrag op €1.37 komt. (gegevens 2005)
Wanneer de kale brandstofprijs stijgt, blijft het accijns en btw percentage gelijk. Een percentage over een hoger bedrag levert automatisch een hoger accijns en btw bedrag op. Hierdoor verdient de overheid heel veel geld met de hoge olieprijzen.

Daarnaast is door Wim Kok, in 1991 een extra belastingmaatregel ingevoerd: het zogenaamde 'kwartje van Kok', om een begrotingstekort te verminderen. De bedoeling was dat deze maatregel van tijdelijke aard zou zijn, helaas heeft niemand zich er in het kabinet over gebogen om dit weer in te trekken. Het kabinet Balkenende II gebruikt de inkomsten van het 'kwartje van kok' voor verbetering en investeringen in wegen, vaargeulen en openbaar vervoer.

Citaat:
Brandstof-accijns 2010 bekend

Per 1 januari zullen door de jaarlijkse prijsindexatie (dit jaar 1,9 procent) de accijnzen op motorbrandstoffen weer verhoogd worden. Benzine ongelood (euro 95) wordt daardoor 1,33 cent per liter duurder, zwavelvrije dieselolie (diesel) 0,79 cent en LPG 1,5 cent. Het blijft dus belangrijk om brandstofprijzen te vergelijken.

Daarmee slaat de overheid een dubbelslag. Ten eerste stijgen de accijnsinkomsten voor 2010. Ten tweede stijgen de btw inkomsten over 2010, omdat btw geheven wordt over de productprijs inclusief accijns. Voor LPG wordt de energiebelasting ingebouwd in het accijnstarief waardoor de overheid voor LPG overstapt op een uniform tarief (in de accijns), net als diesel en benzine.

Het afgelopen jaar was wat betreft het gemiddelde prijsniveau van motorbrandstoffen een normaal jaar. Door de extreme piek in brandstofprijzen in 2008 startte 2009 met lage prijzen, welke gedurende het jaar langzaam opliepen. Benzine steeg bijna een kwartje, diesel een dubbeltje en LPG 15 cent. Gemiddeld lagen de prijzen op hetzelfde niveau als 2006 en 2007.

Auteur:  Big Alf [ za okt 09, 2010 20:56 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan belastingvrij rijden

texas boy schreef:
hemiram schreef:
wie veel rijd moet veel (te veel) betalen , dat is wel terecht vind ik . :!:



Gebeurt nu al, dus elke extra belasting buiten wat men nu al betaald in de brandstof is onterecht.




Inderdaad, hoe meer brandstof ik tank, des te meer belasting betaal ik

Auteur:  bennyke [ za okt 09, 2010 21:06 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan belastingvrij rijden

Nou dan betaal ik veel, maar het intresante is dat een particulier weer een dikke vette pickup op gas ,als hobby kan aanschaffen , zonder elk kwartaal een 5a600 euro wegenbelasting te betalen, of nie dan, word de handel weer wat intresanter :wink: :wink: :wink: :mrgreen:

Auteur:  peerkehemi [ za okt 09, 2010 21:20 ]
Berichttitel:  Re: Einde aan belastingvrij rijden

Big Alf schreef:
texas boy schreef:
hemiram schreef:
wie veel rijd moet veel (te veel) betalen , dat is wel terecht vind ik . :!:



Gebeurt nu al, dus elke extra belasting buiten wat men nu al betaald in de brandstof is onterecht.




Inderdaad, hoe meer brandstof ik tank, des te meer belasting betaal ik




dat weet ik ook wel ,maar dat de verbruiker betaalt is niks meer dan normaal lijkt mij . het is alleen een beetje veel :!:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/