Ik heb net nog een foldertje gelezen ivm productie vd Opel Astra "Opel Belgium:Van Staal tot Stijl" heet dit boekje.Hele productielijn wordt hierin uitgelegd met aangepaste werktijden per productielijn met als eindtijd een nieuwe Astra die gebouwd is in 21:58min.En dan te bedenken dat mijn vader de huidige fabriek nog heeft helpen bouwen.Wijzelf hebben ook jarenlang een samenwerking gehad met Opel.Jarenlang gingen er zo gemiddeld tussen de 40à50 opel wagens bij ons de deur uit na een opknapbeurt aan de buitenzijde(carr. en spuitwerk) en binnenzijde(herstelling stoelbekleding dashboard enz..)deze kwamen dacht ik van leasingmaatschappijen.Ook werden de Opels(alle modellen)waar de directieleden en andere ff mee rondgetoerd hadden bij ons hersteld(normen van herstelling lagen veel hoger als die van de leasingwagens)en dan verkocht werden bij Opeldealers als tweedehands met alle opties ivm garantie en dergelijke alsof het een nieuwe was(kan begot niet meer op de naam komen hoe ze het bij Opel noemen maar bij Merc.Benz noemen ze het Nearly New Cars,waar wij trouwens ook mee gewerkt hebben)ook gingen sommige van deze wagens,zo werdt mij verteld, naar parkingverkoop op de terreinen van Opel Antwerpen.Mooiste wat we ooit mogen doen hebben voor Opel Antwerpen(denk een 2tal jaar geleden)was herstelling,meestal ging het over de voorkant,van SPIKSPLINTERNIEUWE afgewerkte wagens die op de parking bij Opel stonden en een windhoos over hun heen hadden gehad,wat wij dus niet geloofde omdat er zo rond die tijd al een beetje onrust onstond in Opel Antwerpen en eerder dachten aan schade toegebracht aan die wagens door de werknemers(wie gaat het ooit weten) met als gevolg steenslagschade en dan meestal de volledig voorzijde moest herspoten worden,nieuwe koplampen,nieuwe chroom op de radiatorroosters enz... tjongejonge daar zijn toen een pak nieuwe astrakoplampen bij ons de container in gegaan waar zo goed als niets aan te zien was niet te geloven.Maarja wij zagen de samenwerking met Opel ook verminderen en nu zien we het totaalbeeld.Mooie anekdote wil ik nog wel vertellen,tijdens de herstellingen van 1 van die nieuwe Opels met steenslagschade is er ene van een poetsbrug gevallen,ik heb hem zien vallen ne kleine meter zo goed als recht beneden,denk dat chassis wel uit spoor zal geweest zijn.Wij drongen aan op totaal-verlies maar Opel zij dat deze moest hersteld worden

.Moest er nu iemand rondrijden in een RODE OPEL ASTRA OPC en zich hierin moest herkennen chassnr. is bij mij eventueel in te zien.Ik zie de hele autohandel hier in Belgie naar de kloten gaan.Heb het indertijd gezien met Renault daar werden het jaar voordien ook nog voor ettelijke miljoenen nieuwe robots geplaatst en dat verhaal kennen we ook allemaal.Opel is ook gegaan ook alle hadden zij een gedreven productiviteit.Bij Ford in Genk hebben ze de mensen ook pas in de oren geblazen dat ze voor jaren gerust mogen zijn en bij Volvo in Gent denken ze dat ze ook netjes op het droge blijven.Beste mensen vergeet het maar ik zit bijna 35 jaar tussen al wat op benzine draait en het zal er niet op beteren.Rudi,dit is een hoofdstuk dat je mischien moeilijk zal kunnen afsluiten maar vooruit kijken is de boodschap. Uit die paar minuten dat ik tesamen met andere op de truckmeeting in Eindhoven dit jaar bij je gestaan heb en je horen praten heb,heb jij volgens mij een positieve ingesteldheid en die gaat je nu van pas komen.Groetjes van iemand die morgen en overmorgen ook ff tijdelijk werkloos is in de autobranche,
Etienne.