USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Iets langere aanloop nodig met starten https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=17423 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | airstreampieter [ vr jul 26, 2013 9:51 ] |
Berichttitel: | Iets langere aanloop nodig met starten |
Ff 'n vraagje, ik ben nu in Italie em merk dat mijn Ford iets meer tijd nodig heeft om te starten. Normaal springt hij flot aan ,maar met deze temperaturen van 32-35 graden heeft hij net iets langer nodig om te starten, is dat normaal ? Rijd verder prima. Gebeurt er met deze extreme temp iets met de Diesel ? Vakantie groet uit Italie Pieter |
Auteur: | RamJan [ vr jul 26, 2013 10:08 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig |
airstreampieter schreef: Ff 'n vraagje, ik ben nu in Italie em merk dat mijn Ford iets meer tijd nodig heeft om te starten. Normaal springt hij flot aan ,maar met deze temperaturen van 32-35 graden heeft hij net iets langer nodig om te starten, is dat normaal ? Rijd verder prima. Gebeurt er met deze extreme temp iets met de Diesel ? Vakantie groet uit Italie Pieter zit daar een voorgloeisysteem op? het zou kunnen dat dit niet werkt bij deze temperaturen en zo zou het starten iets langer kunnen duren |
Auteur: | willem-2 [ vr jul 26, 2013 13:28 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig |
Héé Pieter, wat heb je daar ook te zoeken in die hitte, maar nu je er toch bent zal ik het uitleggen. Onze brandstofpompen (powerstroke) werken via de motoroliedruk die je opbouwt met starten. De olie is met koude motor dikker en bouwt dus eerder z'n druk op bij de brandstofpomp waardoor die eerder aanslaat. Als je een hete motor stopt, dus ook dunnere olie zal hij met starten wat meer werk nodig hebben met aanslaan. Ik denk niet dat de temperaturen daar je olie dunner maken dan hier als je wagen op bedrijfstemperatuur is, dus thuis zal je het met hete motor waarschijnlijk ook hebben maat dat het misschien niet opvalt. Let wel, ik praat dan over een systeem dat nog geen of geen noemenswaardige slijtage heeft. Zit er al slijtage, (dus minder druk opbouw) dan zal je met koude motor geen last hebben, maar zodra de olie door de temperatuur dunner wordt zal hij moeilijker aan slaan of helemaal niet meer. Dit is wat ik van het systeem weet. |
Auteur: | hein [ vr jul 26, 2013 14:11 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig |
De mijne pakt in de winter ook sneller aan dan in de zomer |
Auteur: | airstreampieter [ vr jul 26, 2013 17:47 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig |
Okė, duidelijk verhaal, maar hij doet dit enkel als hij bv hier een dagje op de parkeer plaats gestaan heeft, als we een stuk gereden hebben en motor is dus warm en ik start springt hij vlot aan. Ik maak me ook geen zorgen hoor maar het viel me gewoon op. Thanks |
Auteur: | airstreampieter [ di aug 06, 2013 15:38 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
Ben nu weer terug in Nederland, en het langer doorstarten dan normaal blijft. Ik ben er niet helemaal gerust om. Nu weet een vriend mij te vertellen dat er een modification is geweest van de veer in fuel-pomp. Kan iemand dit bevestigen, ik zou nu een blauwe veer moeten hebben, (nu nog de orginele) denk ook dat dit het probleem oplost. Meer druk eerder starten. Gr pieter |
Auteur: | majijo [ di aug 06, 2013 15:47 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
General Cars en Parts diesel specialist Heb ze daar binnen vaak zien staan met het verhaal van Ome Willem Pieter Bel hem anders even Laterzzzzzzzz |
Auteur: | olieman [ di aug 06, 2013 16:26 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig |
willem-2 schreef: Héé Pieter, wat heb je daar ook te zoeken in die hitte, maar nu je er toch bent zal ik het uitleggen. Onze brandstofpompen (powerstroke) werken via de motoroliedruk die je opbouwt met starten. De olie is met koude motor dikker en bouwt dus eerder z'n druk op bij de brandstofpomp waardoor die eerder aanslaat. Als je een hete motor stopt, dus ook dunnere olie zal hij met starten wat meer werk nodig hebben met aanslaan. Ik denk niet dat de temperaturen daar je olie dunner maken dan hier als je wagen op bedrijfstemperatuur is, dus thuis zal je het met hete motor waarschijnlijk ook hebben maat dat het misschien niet opvalt. Let wel, ik praat dan over een systeem dat nog geen of geen noemenswaardige slijtage heeft. Zit er al slijtage, (dus minder druk opbouw) dan zal je met koude motor geen last hebben, maar zodra de olie door de temperatuur dunner wordt zal hij moeilijker aan slaan of helemaal niet meer. Dit is wat ik van het systeem weet. Hee Willem-2,leuk uitgelegd,maar klopt niet. Tis namelijk hoe dunner de olie koud,hoe eerder de oliedruk opbouwd. En hoe dikker,hoe langer. Zie het maar als cola of een dikke milkshake door een rietje ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | simonutzwolle [ di aug 06, 2013 17:23 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
De vergelijking van de cola en de milkshake klopt niet helemaal. Nu heb je het namelijk over de flow. Ligt er ook weer aan waar je de druk meet. Bij kouwe olie zal je een hogere differentiaal meting krijgen(voor en na het filter heeft een hoger druk verschil) heb de ervaring met het starten van een motor op zware olie en gasolie. Op gasolie viel ie niet te starten, zware olie wel. Dit bleek weer te komen doordat de plunjers van de fuel pumps weer versleten waren. De viscociteit zal bij hogere temperaturen wel degelijk lager wordt. De directe oplossing heb ik ook nog niet, welke brandstof rij je op? Turbo aanwezig? de lucht verhouding wordt namelijk iets verstoord met hogere lucht temparaturen. Groetjes Simon |
Auteur: | airstreampieter [ di aug 06, 2013 18:18 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
Ja, turbo aanwezig en brandstof diesel. Ik vind het zo vreemd dat het verschil van de een op de andere dag komt, en niet gelijdelijk. Bij warme motor start hij dus goed, alleen bij een dagje staan heeft hij meer tijd nodig. |
Auteur: | willem-2 [ di aug 06, 2013 18:41 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
airstreampieter schreef: Ja, turbo aanwezig en brandstof diesel. Ik vind het zo vreemd dat het verschil van de een op de andere dag komt, en niet gelijdelijk. Bij warme motor start hij dus goed, alleen bij een dagje staan heeft hij meer tijd nodig. Dan is er denk met het hiervoor gestelde niets aan de hand, ik denk eerder een terugloop in het brandstofsysteem, laat na een dag/nacht stilstand je pomp eerst eens langer pompen, dit hoor je rechts onder de motorkap, door alleen het contact aan te zetten. |
Auteur: | simonutzwolle [ di aug 06, 2013 18:54 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
Zit er nog een pre filter voor? Kan ook weer net wat slechtere brandstof wezen. misschien wat hurg erin. onbemande pomp, in het zuiden etc. niet gelijk in paniek raken |
Auteur: | hein [ di aug 06, 2013 20:57 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
Zorgen dat je accu vol is, Kun je in ieder geval lang starten. De mijn heeft het ook wel eens dat ie erlangen over doet met aanpakken. Maar ik maak me er geen zorgen over |
Auteur: | majijo [ wo aug 07, 2013 0:03 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
Willem had je ook niet iets met een filter wat tussen de chassis balken zat Wat helemaal in elkaar gezogen zat????? |
Auteur: | airstreampieter [ ma aug 12, 2013 20:33 ] |
Berichttitel: | Re: Iets langere aanloop nodig met starten |
Ik lees onderstaande op powerstroke forum, iemand wel eens toegepast ?, meer brandstof druk, oude veer geeft na een paar jaar minder druk, vandaar dat ze deze vervangen in beschreven set. http://www.ford-trucks.com/forums/11232 ... pring.html Gr Pieter |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |