USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
REV-X voor Diesel motoren https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=17934 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | airstreampieter [ za nov 16, 2013 21:05 ] |
Berichttitel: | REV-X voor Diesel motoren |
Heeft er iemand deze toevoeging wel eens gebruikt bij diesel motoren. Ik lees op de forums in US alleen maar lof, langere levensduur injectors, beter oliedruk ,Betere koude start enz... http://www.revxoil.com ![]() |
Auteur: | peerkehemi [ za nov 16, 2013 21:22 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
airstreampieter schreef: Heeft er iemand deze toevoeging wel eens gebruikt bij diesel motoren. Ik lees op de forums in US alleen maar lof, langere levensduur injectors, beter oliedruk ,Betere koude start enz... http://www.revxoil.com ![]() Koud start probleem nog niet opgelost pieter ![]() ![]() |
Auteur: | airstreampieter [ za nov 16, 2013 21:39 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Hoi Peer, Start probleem is wat wazig, er is niets aan de hand zeggen ze in Ursem, maar het is toch anders dan voor de vakantie, want toen is het onstaan. Dus ik maak me geen zorgen, maar als ik de reviews lees op de verschillende forums heeft het een positive invloed op het gehele motor management. voorbeeldje en zo zijn er velen http://www.powerstroke.org/forum/genera ... iever.html Gr Pieter |
Auteur: | airstreampieter [ za nov 16, 2013 22:24 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Ook een interessante. 1. Originally when the 6.0 first came out it used a split shot or actually they called it a pilot injection programming. This was a pre-injection event of fuel delivery just before the main injection event from the fuel injector. The reason for this type of injection programming was to reduce noise/combustion clatter, especially at idle, which it did. Ford later determined that it was causing cold start issues in the 6.0. Issues that were not clearly said, but thought to be related to injector function and lifespan too. I also think it was because some trucks were jumping or lurching forward in gear at idle when at a stop light, or surging badly at idle. The result was they had all the early trucks reflashed and eliminated the pilot injection, and starting in 2005 all newer trucks were programmed from the get go without pilot injection. 2. Our injectors are oil fired, or another way to put it is, they use the motor oil to pressurize the fuel injectors. 6.0 injectors use a dual electronic coil design to move a very small spool valve back and forth .017" inside the fuel injector, thats less than a half a millimeter. One coil shuts off the injection event by rerouting the oil flow, the other coil allows the oil flow to pressurize the plunger and deliver the fuel. The motor oil pressure inside the injector at idle can be in the 700psi range and up to 4000 psi under hard acceleration. Thats why our FICM's multiply the voltage from 12v up to 48v, because it takes 48v power to move the spool valve inside the injector, a spool valve that has to move under extreme high oil pressure (700-4000psi). So to answer the question as to why a nanoborate friction modifier like AR9100 works well in the 6.0 is that for one, it keeps the spool valve area very clean and slippery, but also makes all friction generating surfaces more slippery inside the entire injector and engine, and anything that helps reduce friction makes things run smoother and more efficient. It is dramatic in the 6.0 because our injection system including the hi pressure oil pump benefit from any help they can get in reduced friction, something that most motor oils do very well under normal circumstances, but no other motor subjects the oil to 4000psi inside the fuel injection system. Nanoborate technology thrives in hi pressure hi heat conditions, but also allows for dramtic cold start improvement also, as the injector spool valves are kept free of carbon varnish build up and are allowed to react with reduced restriction when the oil is cold and thicker during cold starts, even in sub-zero conditions. |
Auteur: | willem-2 [ zo nov 17, 2013 13:20 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Ik gooi 2 á 3 keer p/j onderstaand goedje erin, is ook geen onbekend merk. JLM Diesel air intake&EGR cleaner Merk JLM Artikelnummer J02710-st Inhoud Diesel air intake&EGR cleaner 500ml Diesel air intake&EGR cleaner 500ml 12x (doos) Prijs € 10,27 Aantal Totaal € 10,27 Beschrijving Veiligheidsblad DIESEL AIR INTAKE & EGR CLEANER Onregelmatig stationair lopen; plotseling afslaan; vermogensverlies: het zijn allemaal typische symptomen van een EGR dat gereinigd dient te worden. Met JLM Diesel Air Intake & EGR Cleaner wordt dit vuil snel en gemakkelijk aangepakt. De krachtige formule maakt de klep van het recircultiesysteem, het inlaatsysteem en de inlaatkleppen zelf schoon. JLM Diesel Air Intake & EGR Cleaner herstelt de luchttoevoer naar de motor, hierdoor verbetert het vermogen en acceleratie en tevens vermindert het de hoeveelheid uitlaatrook. Voordelen - Lost roet en vuil op - Reinigt snel de EGR - Optimaliseert de luchttoevoer naar de motor - Verbetert vermogen en acceleratie - Vermindert uitlaatrook - Maakt een einde aan onregelmatig stationair lopen |
Auteur: | Moparkoen [ zo nov 17, 2013 18:09 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Dat klinkt allemaal heel mooo behalve dat mindere rook ![]() |
Auteur: | wodan [ zo nov 17, 2013 19:50 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Ik gebruik twee producten, fin25 bij de motor olie, total diecyl plus voor bij de brandstof. Zeer tevreden van beide producten. |
Auteur: | RiverSide [ ma dec 02, 2013 13:27 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Ik gebruik zelf al ruime tijd archoil ,werkt prima motor is (bij mij)ook stuk stiller. http://enginestiction.com/index.html |
Auteur: | airstreampieter [ di dec 03, 2013 23:44 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Vandaag REV-X ontvangen, is 2 weken onderweg geweest. Ik ben echt benieuwd of het helpt, heb het start proces gefilmt zoals het nu is en zal het over 2-3 dagen nog een filmen en het resultaat posten. Ik hoop dat hij nu sneller aanslaat. Gr Pieter |
Auteur: | cherry red dodge [ wo dec 04, 2013 22:09 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Zouden die toevoegingen echt wat doen,ken namelijk geen transportbedrijf die zoiets in z'n vrachtwagens gooit. |
Auteur: | wodan [ wo dec 04, 2013 22:14 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
cherry red dodge schreef: Zouden die toevoegingen echt wat doen,ken namelijk geen transportbedrijf die zoiets in z'n vrachtwagens gooit. Oh jawel hoor, die zijn er. En de baas haalt de trucks die de total diecyl regelmatig gebruiken en deze niet op het motorgeluid uit elkaar... Heb ik wel uit tweede hand die info. |
Auteur: | RiverSide [ di dec 15, 2015 0:11 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
zo,..na 2 jaar weer eens wat last van stiction bij de koude start. loopt ie wat rauw voor een minuut of 2a3 tot dat ie iets opwarmt en dan is het weg. was eerst van plan om de injectoren er uit te halen en dan de spool valves schoon te maken, want ik had nog een reserve set injector o-ringen dus paar uur werk en dan kan ie weer. MAAR,.. ![]() ![]() Helemaal top,...weg stiction.Motor loopt weer heerlijk,was vergeten hoe goed het spul werkt in de powerstrokes. Zag ook een video van die maffe Bill van powerstroke help die gooide een beetje in de power steering, dus ik dacht wat kan het schelen, ik heb weer 2 ltr staan dus,...en verdomd ja hoor,stuurt idd lichter ( niet veel maar merkbaar) Inmiddels 115.000 kilometers gemaakt met de furd,..totaal nu 210.000 en het rijdt nog steeds als nieuw. ben erg blij met het werkpaardje ![]() |
Auteur: | Diesel-power [ di dec 15, 2015 0:30 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Waar koop jij dat spul misschien moet ik er ook maar wat bij gooien aankomende olie wissel. Kan vast geen kwaad. Gebruik jij ook dat spul voor in de diesel.(de 9200 dacht ik) Las dat dat voornamelijk voor de Amerikaanse markt was omdat onze diesel beter is. |
Auteur: | RiverSide [ di dec 15, 2015 9:16 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Ook last van een rauw lopende koude motor? AR6200 is dat geloof ik,..heb ik nog staan, maar daar merk je echt niks van maar het zal de verstuivers wel schoon houden neem ik aan. ps AR9100 is wat je nodig hebt,top spul. http://blpint.com/ |
Auteur: | Diesel-power [ di dec 15, 2015 15:24 ] |
Berichttitel: | Re: REV-X voor Diesel motoren |
Nee heb ik geen last van naar mijn idee. Maar preventief is volgens mij ook geen slecht idee. Maar mijn stuurbekrachtiging kan volgens mij wel wat gebruiken. bij koude motor stationair draaien wil soms wel wat zwaarder zijn. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |