goedendag,
ik zal mij eerst even voorstellen: mijn naam is stefan horstra ben 24 jaar oud en werkzaam als onderhoudsmonteur bij een machinefabriek
als hobby sleutel ik graag aan auto's en zodoende kom ik hier met mijn probleem:
mijn broer heeft een chevrolet k30 6,2 diesel.
voorzien van body lift, suspension lift en en 36" hummers rondom.
hij heeft deze auto al 3 jaar en eigenlijk nooit problemen gehad, maar vanwege de nieuwe belasting regel heeft hij hem een half jaar geleden geschorst.
maar voor de verbouwing van zijn huis heeft hij hem weer nodig en daarom rijd hij er sinds deze week weer mee.
nadat de auto uit de stalling is gehaald hebben we er een half uur rustig mee rond gereden en hem daarna even de sporen gegeven.
toen wij de 35 mijl voorbij gingen begon de auto zonder waarschuwen te stuiteren en echt te springen op de vooras.
direct gestopt om te kijken maar eigenlijk niets vreemd kunnen ontdekken.
dus rustig naar huis gereden en de voorkant op assensteunen gezet, er bleek speling op de stuurkogel te zetten en op het linkervoorwiel.
bij de plaatselijke v8 dokter een andere stuurstang opgehaald en gemonteerd en wegens gebrek aan onderdelen de nylon bussen van de fusees een kwartslag gedraaid waarna het wiel voor 99% spelings vrij is.
maar tijdens de testrit kwamen we weer voorbij de 35 mijl en reden we door een klein knikje in de weg en begon de auto weer te bokken en te springen.
daarna het verstand maar op nul gezet en allebei de kop uit het raam gestoken en nogmaals vol gas over deze weg totdat de auto weer begon te springen, en toen zagen wij dat de voorwielen van binnen naar buiten klapten / \ \ / (op deze manier van bovenaf bekeken, zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven
) en zonder te overdrijven wel 20cm!!!!
wij zijn de hele voorwiel ophangen nagelopen maar eigenlijk kunnen we niets vreemds ontdekken, wel een uitgedroogd rubbertje her en der, maar dat had hij voor de schorsing ook al.
heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken of een soortgelijk probleem gehad dan hoor ik het graag!!
oh ja we hebben de voorwielen ook al gewisseld om de kans op platte delen aan de band uit te sluiten maar dit was ook zonder resultaat.
bij voorbaat dank groetn stefan horstra