USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

afstellen ontsteking
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=8980
Pagina 1 van 2

Auteur:  RoBBaGe [ do okt 28, 2010 12:01 ]
Berichttitel:  afstellen ontsteking

Waar zit bij een Ford 400 motor het vaste punt waarmee je de graden af kunt stellen met de lamp van de ontsteking??
Wat zijn de graden van de ontsteking?
Iemand die mij specifiek kan vertellen wanneer de ontsteking goed staat.
Hij loopt wel maar niet goed.

Ik heb een auto monteur die hem met lamp af kan stellen we kunnen alleen het vaste punt op de motor niet vinden
( graden naald? )

Daarbij komt dat ik nog altijd loop te kloten met de ontsteking in combinatie met de bobine en weerstand...

Weerstand verlaagd de spanning van 12v naar 9v
1200 km geen last van gehad...echter heb ik een nieuwe geleverd gehad omdat er 1 kant van de aansluitingen los zat.
Nu een mallory 700 weerstand en die is vanmorgen uitgebrand. Dus heeft mijn auto mij vanmorgen laten staan.

Iemand enig idee hoe je die 12 naar 9 v kunt omzeilen?

Auteur:  Ranch73 [ do nov 18, 2010 8:38 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Is dit het gemodificeerde blok?wellicht is de wijzer die er normaliter zit weggehaald,graden aanduiding zit op de poulie,fabriek/vaste afstelgevens zijn in dit geval niet aan de orde...motor is niet origineel immers :wink: ,normaal 400M op 12 graden voor tdc,bobine verhaal,pak een 12V geschakelde gezekerde draad ,neem een 12v bobine en klaar,origineel ligt er een weerstanddraad in start 12v daarna 9v ,

Auteur:  DeVicEofHeLL [ zo nov 21, 2010 22:35 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

^^^^^^^ De meistro weet het, die van mij draait als een zonnetje door hem.

Auteur:  Ranch73 [ zo nov 21, 2010 23:09 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

:tongue2:

Auteur:  Ranch73 [ za dec 11, 2010 20:00 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Al iets "wijzer" geworden? :clock:

Auteur:  RoBBaGe [ di dec 14, 2010 14:36 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Thnx voor de reacties...

Ik zit nog altijd te wachten op die verdomde afstel pointer.

De ontsteking houd het nu wel goed op een weerstand.

T enige nadeel is dat ik hem nog niet heb af kunnen stellen... maar er ondertussen wel dagelijks mee moet rijden!
Zolang de motor koud is is er geen probleem. Hij mist alleen op gas veel vermogen ten opzichte van Benzine.

Nu is het zo dat ik dalijk lange afstanden moet gaan rijden. Ik moet namelijk tussen kerst en oud op nieuw een paar keer van Eindhoven naar 's-Gravenzande. (A) wat waarschijnlijk ook mijn nieuwe woonplaats gaat worden.

Auteur:  peerkehemi [ di dec 14, 2010 18:54 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

RoBBaGe schreef:
Thnx voor de reacties...

Ik zit nog altijd te wachten op die verdomde afstel pointer.

De ontsteking houd het nu wel goed op een weerstand.

T enige nadeel is dat ik hem nog niet heb af kunnen stellen... maar er ondertussen wel dagelijks mee moet rijden!
Zolang de motor koud is is er geen probleem. Hij mist alleen op gas veel vermogen ten opzichte van Benzine.

Nu is het zo dat ik dalijk lange afstanden moet gaan rijden. Ik moet namelijk tussen kerst en oud op nieuw een paar keer van Eindhoven naar 's-Gravenzande. (A) wat waarschijnlijk ook mijn nieuwe woonplaats gaat worden.




zet je ontsteking nog wat vroeger rob , op gas moet dat ook rond de 15 gr voor onsteking zijn :!: gewoon op gehoor doen :!:

Auteur:  RoBBaGe [ di dec 14, 2010 22:01 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Haha ja gewoon op gehoor en hoe zit t dan met de hoeveelheid gas via de stel schroef onderaan?
Hoe weet ik nu wanneer hij goed staat?best vervelend...

Momenteel is het zo dat hij stationair zijn vacuüm verliest!? Hoe moet je dat zien...ik sta stil voor een net op rood gesprongen stoplicht en op een verschillend tijdstip gaat de meter van het vacuüm helemaal naar rood (zelfde kant als ik gas geef)
Het nadeel hiervan is is dat als ik m dan onbelast (neatraal) op 1500 toeren houd en m daar 2 min op houd is het weer weg...hij drinkt wel lekker ongeveer 80 mile op 80 liter gas met stukjes snelweg en gewone 50 wegen!

Maja binnenkort maar eens naar kijken!

Iemand nog suggesties?

Grtz

Auteur:  peerkehemi [ di dec 14, 2010 22:53 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

je moet hem op ongeveer 3000 toeren houden en dan die gas schroef in draaien tot hij begint te smoren en dan een stukje terug :!: maar dat hoor je wel .

Auteur:  RoBBaGe [ di dec 14, 2010 23:05 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Haha als ik dat doe... Dan zakt hij vanaf de eerste kilometer die ik draai al terug in de toeren!
Het nadeel is door alle lawaai je het helaas niet hoord en ook de ontsteking niet op tijd staat...

En nu ;-) hahaha grtz

Auteur:  Ranch73 [ wo dec 15, 2010 14:59 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Wat voor nokkenas is er gemonteerd?

Auteur:  RoBBaGe [ wo dec 15, 2010 16:55 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

1tje die ronddraait?

Ik heb via C&P een nieuwe ford 400 besteld...met torque nokken as...alles gebasseerd op hi torque in lage RPM.

Volgens mij een torquer 2?

specificaties heb ik er niet bij gekregen bij de aanschaf...heel duister.
Ook waren ze er in de levertijd met een heftruck ofzo tegenaan gereden waardoor er na 8 meter rijden 1 tuimelaar was afgebroken.

Maar specificaties exact...
Ford 400m blok 0.30 geboord
Nokkenas is na mijn weten een Torquer 2
Andere krukas ( type bij mij onbekend )
mallory ontsteking
edelbrock 1806 carb 4 barrel
edelbrock intake
headers
gas koppen
grote bobine ( kweet zo uit me hoofd het type nummer niet )


Verder nog vragen?

Ook weet ik dat er in oirschot een Impco 300A 50/70 gas verdamper is geplaatst.

Heeft hij het altijd reten goed op gedaan...liep wel wat schadelijker...maar nu is het 1 op 1,6 KM (A)

als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag.

Auteur:  anthony [ do dec 16, 2010 0:13 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Rob ga eens naar reprofair gasinbouw(rennenberg) in eindhoven ,die kan je vast verder helpen en is zeker niet duur

Auteur:  Ranch73 [ do dec 16, 2010 2:15 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

Feit is wel,als de nokkenas niet geschikt is voor rijden op lpg(!),"te hoge kleplift",de kleppen geen lang leven beschoren zijn,worden simpelweg te heet,krijgen niet de koeling van de cilinderkop die ze nodig hebben,afstellen kan,maar was handig geweest met welke specificatie het blok is gebouwd,is raadzaam om er een specialist naar te luisteren/afstellen op benzine alvorens lpg af te laten stellen,succes

Auteur:  RoBBaGe [ do dec 16, 2010 10:03 ]
Berichttitel:  Re: afstellen ontsteking

ik heb er rekening mee gehouden met de bestelling van het blok dat ik op gas zou gaan rijden.
Hun hebben mij toegekend dat het een hele mooie opbouw van de motor zou zijn voor op gas.
Geharde klepzetels, andere kleppen...in ieder geval compleet op gas gebouwd.
Ik heb op benzine 1250 km gereden en toen ik overstapte naar gas was het gewoon echt een tegenvallen.

De CO waarde was 2.9 toen ik 4 weken geleden naar de apk keuring moest.

Ik zal me binnenkort eens gaan verdiepen van hoe of wat en wie ik er wel en niet naar laat kijken...
Het hoeft niet de goedkoopste te zijn...als het maar goed gebeurd. Die mannen die zoiets afstellen vertrouw ik niet meer zo sinds ik 350 euro af mocht rekenen om hem op gas bij IWEMA in eindhoven af heb laten stellen en er geen vooruitgang kwa performance of verbruik heb gemerkt ( was wel met het oude blok )

dus...


maja

toch bedankt voor de info.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/