Goedenavond,
Ik ben vrij nieuw hier op het forum, daarom zal ik me nog een keer voorstellen. Ik ben Niels en ik ben 19 jaar oud en woonachtig te krabbendijke (zeeland). Net voor de jaarwisseling heb ik een w200 gekocht van 1977 op benzine. De terugrit van +- 110 km is zonder problemen verlopen. Tussendoor nog even bij de ikea in breda gestopt om wat te eten en te drinken.

De parkeerplaats daar was duidelijk niet berekend op w200's.
Hieronder twee foto's van toen ik hem net had.

Eenmaal thuis gekomen, gelijk de huif op de foto gezet en verkocht. Ook heb ik de bullbar eraf gehaald, omdat ik hem iets te groot vond.
De w200 ziet er voor de rest nog vrij netjes uit. Hij is een aantal jaar geleden gespoten maar helaas beginnen er nu op een aantal plaatsen blaasjes onder de lak te ontstaan. Wel had de vorige eigenaar net voor de verkoop er nieuwe banden op gelegd; 35'' bf goodrich all terrain banden.
Zoals aan de meeste pick-ups van deze leeftijd zit er wel wat werk aan. De volgende dingen wil ik dit jaar gaan doen:
-Temperatuur en voltmeter vervangen
-Vloer cabine stralen + repareren + isolatie en nieuw tapijt
-Een normale grote beurt
-Carburateur vervangen/afstellen. De vorige eigenaar heeft een handmatige choke laten plaatsen, omdat de automatische choke niet meer werkte.
-Dakrand stralen en opnieuw afkitten
-Elektronica uitpluizen en de niet aangesloten draden verwijderen.
-Elektrische brandstofpomp vervangen door standaard pomp
-Het rek van de lpg-onderbouw verwijderen en nieuwe trekhaak plaatsen.
-Achterste kentekenplaat vervangen door een langwerpige kentekenplaat en monteren aan achterbumper
Waarschijnlijk ben ik nog een aantal dingen vergeten, maar dit zijn de belangrijkste punten.
Ik heb al wel een vraag; vanaf hoeveel euro moet je invoerrechten en btw betalen als je iets in amerika besteld? Zit namelijk te denken om alle onderdelen voor de grote beurt en het tapijt en de brandstofpomp bij rockauto te bestellen.