Hallo, ik ben Kor Zwart en nieuw op dit forum. Ik ben 29 jaar en woon in Groningen en ben al een aantal jaren bezig met het opknappen van mijn W200.
Dit is dan ook een van de weinige foto´s dat hij enigszins in elkaar zit
Ik ben aan de voorkant begonnen met het vervangen van de spatborden en het voorfront. De cabine is er compleet af geweest en daar zijn nieuw dorpels onder gekomen, andere deuren, nieuwe vloer delen, van de afwater goot onder de ruit zijn delen vervangen en de dakrand boven de vooruit is vernieuwd. Verder is alle bedrading in de cabine en onder de kap vervangen. Ik heb een nieuw dashbord gemaakt met nieuwe schakelaars en witte tellers. (foto´s volgen)
Daarna heb ik het chassis aan de voorkant aangepakt. Chassis, vooras, bladveren enz. kaal gemaakt tot op het staal en daarna in de primer en zijde glans zwart gespoten
Van de vooras zijn alle lagers, keerringen, stuurkogels, fusseekogels, bladveer bussen enz. vervangen en nieuwe remleidingen getrokken vanaf de hoodremcylinder tot aan de klauwen.
Daarna begonnen met het inbouwen van dit blok
Het is een 400 cui big block. Deze heb ik 2 jaar geleden al helemaal gereviseerd. Cylinders opgeboord en gehoond, Keith black zuigers, small chamber koppen, performance nokkenas, high volume oliepomp en speciaal truck carter, weiand intake en een holley carb. Verder alle lagers, keerringen enz. vervangen. Op een van de bovenstaande foto´s kun je de bak ook nog zien zitten. Dit is een gereviseerde 727 transmissie, waar de orginel tussenbak weer gewoon tegen aan is gezet, dus nog steeds 4x4. (Foto´s van het gemonteerde blok volgen zo snel mogelijk)
Inmiddels ben ik aan de achterzijde begonnen, laadbak is eraf,chassis is helemaal kaal en opnieuw gespoten, en op dit moment ben ik met de achteras bezig om te reviseren, uitlaten eronder maken, en een kleine benzine tank tussen de chassis balken aan de achterkant aan het maken (rij hoofdzakelijk op gas)
Mvg,
Kor Zwart